انتشار نسخه جدید نرم افزار Bitcoin Core

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر انتشار نسخه جدید نرم افزار Bitcoin Core بپردازیم. خب چند روز پیش Bitcoin Core نسخه 22.0، دومین به روز رسانی Bitcoin Core برای سال 2021، در روز دوشنبه منتشر کرد. به روز رسانی جدید تا حد زیادی تماس های از راه دور RPCs و کانال های ارتباطی که به کاربران امکان تعامل با شبکه بیت کوین را می دهد. همچنین بهبود سیستم ساخت، فایل ها، ابزار و ابزارهای کاربردی، والت، رابط کاربری گرافیکی و شبکه را تقویت کرد.

همچنین شامل چند تغییر قابل توجه همچون حذف پشتیبانی از مرورگر ناشناس Tor v2 به نفع Tor v3 و اجازه استفاده از امضا کنندگان خارجی مانند والت سخت افزاری است. Bitcoin Core 22.0 با نسخه های macOS زودتر از حدود یک ماه دیگر سازگار نیست. اما از همه macOS بعد از آن علاوه بر هسته لینوکس و ویندوز 7 پشتیبانی می کند. آخرین به روزرسانی در Bitcoin Core هسته در 14 ژانویه 2021 رخ داد. صد و بیست و هشت نفر به عنوان کمک کننده در توسعه آخرین نسخه شناخته شده اند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر انتشار نسخه جدید نرم افزار Bitcoin Core همراه باشید. تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

پشتیبانی والت سخت افزاری با رابط کاربری گرافیکی

والت های سخت افزاری دستگاه های ویژه ای هستند. برای حفظ امنیت کلیدهای خصوصی طراحی شده اند و می توانند معاملات را بدون کلید خصوصی انجام دهند. با این وجود، برای انجام معاملات، معمولا از والت های سخت افزاری باید در ترکیب با یک والت نرم افزاری استفاده شود. تعدادی والت نرم افزاری سازگاری لازم برای این کار را دارند. اما والت Bitcoin Core یکی از آن ها نبود.

پشتیبانی-والت-سخت-افزاری-با-رابط-کاربری-گرافیکی

البته این موضوع چند سال پیش تغییر کرد. Bitcoin Core از نسخه 0.18.0 با والت پول های سخت افزاری سازگار است. با این حال، کاربران ابتدا باید از رابط خط فرمان (CLI) برای استفاده از این ویژگی استفاده کنند. از آنجا که Bitcoin Core 0.20.0 وجود دارد. کاربران می توانند تا حدی از رابط کاربری گرافیکی (GUI) نیز استفاده کنند. اما این امر هنوز برای امضای تراکنش ها به کپی پیست دستی نیاز دارد.
Bitcoin Core 22.0 اولین نسخه Bitcoin Core است که از GUI کامل برای والت های سخت افزاری پشتیبانی می کند. با استفاده از نرم افزار Hardware Wallet Interface (HWI) به عنوان یک نوع افزودنی، کاربران Bitcoin Core قادر خواهند بود از والت Bitcoin Core در ترکیب با دستگاه های Ledger ،Trezor ،BitBox ،KeepKey و Coldcard استفاده کنند.

پشتیبانی I2P

یکی از راه های ناشناس ماندن کاربران بیت کوین، تجزیه و تحلیل شبکه بیت کوین و پیگیری تراکنش های خاص از nodeها است. آدرس های IP مرتبط با این nodeها را می توان با هویت های واقعی مرتبط کرد. برای محافظت از حریم خصوصی خود، کاربران Bitcoin Core می توانند از طریق شبکه Tor ناشناس به شبکه Bitcoin متصل شوند. اما Tor تنها شبکه ناشناس نیست.

پروژه اینترنت نامرئی (I2P) یکی دیگر از شبکه های ارتباطی غیر متمرکز و ناشناس است که در بالای اینترنت معمولی قرار دارد. مانند Tor، به کاربران امکان می دهد با مسیریابی پیام ها در یک شبکه، از لایه های مختلف رمزگذاری برای هر مرحله در زنجیره انتقال برای پوشاندن خود پیام و همچنین آدرس IP فرستنده و گیرنده استفاده کنند.

تفاوت Tor و I2P

تفاوت بین Tor و I2P بسیار ظریف است و از حوصله این مقاله خارج است. اما به طور خلاصه، گفته می شود که I2P دارای راه حل توزیع شده تری برای نقشه برداری از شبکه است که برای مسیریابی پیام مورد نیاز است. پشتیبانی از سرویس های پنهان، مانند وب سایت هایی که فقط در خود شبکه I2P در دسترس هستند. در مقابل، Tor از nodeهای خروجی پشتیبانی بهتری دارد. به کاربران امکان می دهد با اینترنت معمولی ارتباط برقرار کنند.

Bitcoin Core 22.0 اکنون از اتصال به شبکه بیت کوین از طریق I2P نیز پشتیبانی می کند. پس از Tor، این I2P را به دومین شبکه ناشناس تبدیل می کند. کاربران Bitcoin Core می توانند از آن برای محافظت از آدرس IP خود در برابر همتایان شبکه بیت کوین استفاده کنند. به آن ها اجازه می دهد از حریم خصوصی خود بهتر محافظت کنند.


امروز همه دوست دارند به استخراج رمزارزها بپردازند. خبرهایی نیز حاکی از ورود کارت گرافیت هایی بدین منظور به بازار ویتنام از سوی AMD هستند. پیشنهاد می کنیم در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.


پشتیبانی تپ روت(TAPROOT)

Bitcoin Core 0.21.1 اولین نسخه Bitcoin Core بود. منطق فعال سازی را برای ارتقا پروتکل Taproot آینده، که در ماه نوامبر فعال می شود، شامل می شود. در حال حاضر، Bitcoin Core 22.0 اولین نسخه اصلی است که از این ارتقا پشتیبانی می کند. واضح است که این بدان معناست که Bitcoin Core 22.0 قوانین جدید Taproot را کاملا معتبر می کند. از لحظه ای که ارتقا در ماه نوامبر فعال می شود. تمام معاملات Taproot طبق قوانین جدید پروتکل از نظر اعتبار بررسی می شوند.

علاوه بر این، والت Bitcoin Core از ایجاد خروجی های اصلی Taproot پشتیبانی می کند. کاربران Bitcoin Core قادر خواهند بود پرداخت هایی را به خروجی های Taproot بپردازند که می توانند با یک کلید خصوصی صرف شوند. اما با منطق Taproot محافظت می شوند.

البته، این در واقع مزایای زیادی در صورت وجود در مقایسه با آنچه قبلا با نرم افزار والت Bitcoin Core امکان پذیر بود ارائه نمی دهد. انواع پیچیده تری از قراردادهای هوشمند که Taproot از آن ها پشتیبانی می کند. احتمالا در نسخه های بعدی Bitcoin Core پشتیبانی می شود. Bitcoin Core همچنین از ایجاد توصیف کننده های مخصوص Taproot پشتیبانی می کند. خروجی های Taproot را به این ترتیب شناسایی می کند. این طبقه بندی می تواند برای برنامه های کاربردی متکی به نرم افزار Bitcoin Core، مانند والت های خارجی مفید باشد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *