حذف اکانت های گوگل قدیمی از اول دسامبر

حذف اکانت های گوگل قدیمی از اول دسامبر آغاز می شود. گوگل از این هفته شروع به حذف حساب های قدیمی می کند. در اینجا نحوه ذخیره حساب Google آورده شده است . اگر می خواهید اکانت های گوگل غیر فعال شما حذف نشود، با رایانیوز همراه باشید.

حذف اکانت های گوگل قدیمی

حساب Google غیرفعال شما ممکن است یک جیمیل باشد که برای خبرنامه‌ای که در آن مشترک می‌شوید یا یک انجمن آنلاین که می‌خوانید یا یک سایت خریدی که از آن خرید می‌کنید راه‌اندازی کرده‌اید. جایی که مایلید از ایمیل اصلی خود برای ناشناس ماندن یا جلوگیری از هرزنامه استفاده نکنید.

از این هفته، از اول دسامبر، گوگل شروع به حذف حساب‌های غیرفعال Google و تمام محتویات آنها، از جمله پیام‌های Gmail، عکس‌ها، قرارهای تقویم، رکوردهای مخاطبین، ویدیوهای YouTube و اسناد Drive می‌کند. اگر می‌خواهید حساب‌های Google قدیمی خود را حفظ کنید، همین حالا اقدام کنید.

چه اکانتی غیر فعال محسوب می شود

حساب Google غیرفعال به حسابی گفته می‌شود که در مدت 2 سال از آن استفاده نشده باشد. اگر حداقل دو سال در سراسر Google غیرفعال باشید، Google این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که یک حساب Google غیرفعال و فعالیت و داده‌های آن را حذف کند.

این خط‌مشی برای حساب شخصی Google شما اعمال می‌شود. این خط‌مشی برای هیچ حساب Google که از طریق محل کار، تحصیل یا سازمان دیگر برای شما راه‌اندازی شده است، اعمال نمی‌شود.

Google همچنین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اگر حداقل دو سال در آن محصول غیرفعال هستید، داده‌های موجود در یک محصول را حذف کند.

یک حساب Google که در حال استفاده است فعال در نظر گرفته می شود. فعالیت ممکن است شامل این اقدامات باشد که هنگام ورود به سیستم یا زمانی که به سیستم حساب Google خود وارد شده‌اید، انجام می‌دهید:

  • خواندن یا ارسال ایمیل
  • با استفاده از گوگل درایو
  • تماشای یک ویدیوی یوتیوب
  • به اشتراک گذاری یک عکس
  • دانلود یک برنامه
  • با استفاده از جستجوی گوگل
  • استفاده از ورود به سیستم با Google برای ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث

اگر بیش از یک حساب Google در دستگاه خود راه اندازی کرده اید، باید مطمئن شوید که هر حساب در یک دوره 2 ساله استفاده می شود.

چگونه حساب های گوگل خود را حفظ کنیم

حفظ حساب‌های قدیمی‌تر گوگل شما دشوار نیست. شما باید حداقل هر دو سال یک بار وارد سیستم شوید، بنابراین اگر نمی توانید به یاد داشته باشید که آیا این کار را انجام داده اید یا خیر، اکنون زمان آن است.

خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای یک ویدیوی YouTube، دانلود یک برنامه در فروشگاه Google Play، استفاده از جستجوی Google یا استفاده از Google برای ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث، همگی به عنوان فعالیتی به حساب می آیند که شما را حفظ می کند. حساب فعال و اگر اشتراکی از طریق حساب Google خود، در Google One، یک نشریه خبری یا یک برنامه تنظیم کرده‌اید، این نیز فعالیت در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، این پاکسازی فقط برای حساب‌های شخصی گوگل اعمال می‌شود و نه حساب‌های تجاری یا School.

یک حساب Google با استفاده از نام کاربری و رمز عبور یکسان به اکثر محصولات Google مانند Google Ads، Gmail، و YouTube به شما امکان دسترسی در سراسر Google را می دهد.

چرا گوگل حساب های غیرفعال را حذف می کند

به گفته گوگل، اگر حسابی برای مدتی استفاده نشده باشد، به احتمال زیاد در معرض خطر قرار می‌گیرد: «این به این دلیل است که حساب‌های فراموش شده یا کنترل نشده اغلب به گذرواژه‌های قدیمی یا استفاده‌شده‌ای متکی هستند که ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشند.

به گفته گوگل، برای کاهش این خطر، از ماه دسامبر، اگر حسابی برای حداقل دو سال استفاده یا وارد نشده باشد، ممکن است حساب و محتویات آن را حذف کند. این بدان معناست که اگر از سال 2021 به حساب کاربری وارد نشده اید، ممکن است گوگل آنرا پاک کند.

نگران نباشید. کسی حساب قدیمی و حذف شده شما را نمی تواند بگیرد. گوگل گفت اگر یک حساب غیرفعال را حذف کند، آدرس جیمیل برای حساب حذف شده نمی تواند دوباره هنگام ایجاد یک حساب جدید استفاده شود.

اگر نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشید

اگر می‌دانید یک حساب Google قدیمی دارید اما نمی‌توانید جزئیات آن را به خاطر بسپارید، بسته به مواردی که نمی‌توانید به خاطر بسپارید، ممکن است بتوانید آن را بازیابی کنید.

برای مثال، اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، ممکن است بتوانید با استفاده از ابزار بازیابی رمز عبور Google، آن را بازیابی کنید. برای تأیید اینکه حساب شما است، باید به سؤالات پاسخ دهید.

اگر آدرس ایمیل خود را فراموش کرده اید، ممکن است بتوانید با استفاده از ابزار بازیابی حساب Google آن را بازیابی کنید. برای حساب به شماره تلفن یا آدرس ایمیل بازیابی نیاز دارید. اگر به مشکل برخوردید، گوگل توصیه هایی برای انجام دارد.

از چه زمانی حذف حساب‌ها شروع می شود

این هفته. از اول دسامبر، Google شروع به حذف حساب‌ها می‌کند. گوگل اعلام کرد حداقل هشت ماه قبل از اینکه اقدامی انجام دهد و به شما در مورد حذف احتمالی هشدار دهد، ایمیل‌های یادآوری را به ایمیل‌های اصلی و بازیابی ارسال می‌کند. بهتر است برای اطمینان از عدم حذف اکانت زودتر برای هر اکانتی که لازم دارید یک فعالیت انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *