واگذاری هدایت آمازون به اندی جسی

رایانیوز امروز به خبر کناره گیری جف بزوس از سمت مدیرعاملی آمازون در بیست و هفتمین سالگرد تاسیس آمازون می پردازد. با تیم رایانیتا در ادامه همراه باشید.

آیا این اتفاق واقعیت دارد؟

بله واقعیت دارد. جف بزوس مدیر عامل آمازون اواخر سال جاری پست خود را ترک خواهد کرد. مسئولیت آن را به مدیر ارشد کلود شرکت، اندی جسی واگذار خواهد کرد. جسی در سال 1997 به آمازون پیوست. از زمان تاسیس خود تیم فضای ابری خدمات وب آمازون(AWS) را هدایت می کند. AWS همچنان بیشتر سود آمازون را به دست می آورد. بزوس گفت که وی درگیر پروژه های مهم آمازون خواهد بود. اما همچنین وقت بیشتری برای تمرکز بر صندوق زمین بزوس، شرکت سفینه فضایی منشا آبی وی ، واشنگتن پست خواهد داشت. بزوس به رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون منتقل خواهد شد.

جف-بزوس-&-اندی-جسی

جف بزوس موسس آمازون

جف بزوس 57 ساله آمازون را در سال 1994 تاسیس کرد. از آن زمان یک بار کتاب فروشی آنلاین را به یک خرده فروش خرده فروشی با دامنه جهانی در دسته بندی های مختلف از گجت ها تا مواد غذایی و… تبدیل کرد. آمازون تحت رهبری بزوس در ژانویه سال گذشته از سقف بازار 1 تریلیون دلار عبور کرد. اکنون ارزش آن بیش از 1.6 تریلیون دلار است.

این شرکت برنامه های جانشینی خود را مخفی نگه داشته بود. هرچند حدس زده می شد که یا جسی یا جف ویلک، مدیر عامل تجارت جهانی آمازون و جانشین نهایی بزوس خواهد بود. در ماه آگوست آمازون اعلام كرد كه بزوس در سال 2021 بازنشسته خواهد شد. جسی 53 ساله در سه ماهه سوم مدیر عامل خواهد شد.

بزوس در نامه ای خطاب به کارمندان گفت: “من خوشحالم که اعلام می کنم این Q3 من به رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون منتقل می شوم. اندی جسی مدیر عامل می شود. در نقش اجرایی، قصد دارم انرژی و توجه خود را معطوف محصولات جدید و اقدامات اولیه کنم. اندی در داخل شرکت کاملا شناخته شده است. تقریبا به اندازه من در آمازون بوده است. او یک رهبر برجسته خواهد بود و از اعتماد به نفس کامل من برخوردار است. “

این خبر در کنار گزارش درآمد بود که در آن آمازون سه ماهه اول 100 میلیارد دلار خود را ارسال کرد. AWS ، تحت مدیریت جسی، رشد درآمد 28 درصدی را برای سه ماهه چهارم گزارش کرد. حدود 52٪ از درآمد عملیاتی آمازون از اکتبر 2020 به AWS نسبت داده شد.

اگر دوست دارید راجع به مدل درآمد آمازون، یک مارکت پلیس موفق بیشتر بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اظهارات برایان اولساوسکی ، مدیر ارشد مالی آمازون

برایان اولساوسکی ، مدیر ارشد مالی آمازون، در یک تماس رسانه ای گفت که تغییر مشاوره با مشورت هیئت مدیره آمازون تصمیم گرفته شد. وی گفت: بزوس بسیار درگیر خواهد بود و رد پای خود را در بخش های مختلف شرکت خواهد داشت. در ادامه اضافه کرد: جسی یک رهبر باهوش است که مجموعه مهارت های خود را به ارمغان می آورد. اما آمازون انتظار دارد که با انتقال، تداوم زیادی داشته باشد.

جسی باید یک بار شرکت را از طریق نگرانی های ضد انحصاری راهنمایی کند. در ماه اکتبر ، پس از 16 ماه تحقیق در مورد روش های رقابتی در شرکت های بزرگ فناوری از جمله آمازون، کمیته فرعی قضایی مجلس در انحصار به این نتیجه رسید که آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل از قدرت انحصاری برخوردار هستند. آمازون همچنین با شکایت ضد انحصاری در اتحادیه اروپا روبرو است.

بزوس در اعلامیه داخلی خود گفت: “همانطور که من هنوز در دفتر کار می کنم، از این انتقال هیجان زده ام. میلیون ها مشتری برای خدمات ما به ما وابسته هستند. بیش از یک میلیون كارمند برای تامین معاش خود به ما وابسته هستند. مدیر عامل آمازون بودن یک مسئولیت عمیق و بسیار طاقت فرسا است. وقتی چنین مسئولیتی دارید، دشوار است که به چیز دیگری توجه کنید “

نامه جف بزوس به کامندان آمازون

در ادامه متن کامل نامه کامل جف بزوس به کارمندان آمازون را آورده ایم:

هموطنان آمازونی:

من خوشحالم که اعلام می کنم این Q3 من به رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون منتقل می شوم. اندی جسی مدیر عامل می شود. در نقش Exec Chair ، قصد دارم انرژی و توجه خود را معطوف محصولات جدید و ابتکارات اولیه کنم. اندی در داخل شرکت کاملا شناخته شده است و تقریبا به اندازه من در آمازون بوده است. او یک رهبر برجسته خواهد بود و از اعتماد به نفس کامل من برخوردار است.

این سفر حدود 27 سال پیش آغاز شده است. آمازون فقط یک ایده بود و هیچ نامی نداشت. سوالی که در آن زمان بیشتر از من پرسیده می شد این بود: “اینترنت چیست؟” خوشبختانه مدت ها بود که مجبور به توضیح آن نبودم.

امروز، ما 1.3 میلیون نفر با استعداد، فداکار و استخدام کننده داریم. به صدها میلیون مشتری و مشاغل خدمت می کنیم و به عنوان یکی از موفق ترین شرکت ها در جهان شناخته می شویم.

چطور اتفاق افتاد؟ با اختراع

اختراع ریشه موفقیت ماست. ما کارهای دیوانه واری را با هم انجام داده ایم. سپس آن ها را عادی کرده ایم. ما پیشگامان بررسی مشتری با 1 کلیک، توصیه های شخصی، حمل و نقل سریع، خرید کیندل ، الکسا ، مارکت پلیس، محاسبات ابری زیرساخت، گزینه شغلی و موارد دیگر هستیم. اگر درست فهمیدید، چند سال بعد از یک اختراع غافلگیرکننده، چیز جدید عادی شده است. مردم خمیازه می کشند. این خمیازه بزرگترین تعارفی است که یک مخترع می تواند دریافت کند.

من شرکت دیگری با سابقه اختراع به اندازه آمازون نمی شناسم. معتقدم که در حال حاضر در بهترین کار هستیم. امیدوارم که شما به اندازه اختراع ما افتخار کنید. فکر کنم باید باشید.

با بزرگ شدن آمازون، ما تصمیم گرفتیم از مقیاس و دامنه خود برای هدایت در مسائل مهم اجتماعی استفاده کنیم. دو نمونه تاثیرگذار: حداقل دستمزد 15 دلاری ما و تعهد آب و هوا. در هر دو مورد ، ما مواضع رهبری را رد کردیم و سپس از دیگران خواستیم که با ما همراه شوند. در هر دو مورد ، کار می کند. شرکت های بزرگ دیگری در راه ما هستند. امیدوارم به این موضوع نیز افتخار کنید.

به نظرم کارم پرمعنا و سرگرم کننده است من با باهوش ترین، با استعدادترین هم تیمی ها کار می کنم. وقتی اوقات خوب بوده، فروتن بوده اید وقتی اوقات سخت بوده است، شما قوی و حمایت کننده بوده اید. کار در این تیم باعث خوشحالی است.

آیا بزوس بازنشسته می شود؟

همان طور که من هنوز در دفتر کار می کنم. از این انتقال هیجان زده ام. میلیون ها مشتری برای خدمات خود به ما و بیش از یک میلیون کارمند برای تامین معاش خود به ما وابسته هستند. مدیر عامل آمازون بودن یک مسئولیت عمیق است و بسیار طاقت فرسا است. وقتی چنین مسئولیتی دارید، دشوار است که به چیز دیگری توجه کنید. من به عنوان مسئول اجرایی درگیر اقدامات مهم آمازون خواهم بود. اما همچنین وقت و انرژی لازم را برای تمرکز بر زمین بزوس ، Blue Origin ، واشنگتن پست و سایر علاقه های خود خواهم داشت. من هرگز انرژی بیشتری نداشته ام و این موضوع بازنشستگی نیست. من بسیار علاقه مند به تاثیری هستم که فکر می کنم این سازمان ها می توانند داشته باشند.

آمازون نمی تواند برای آینده موقعیت بهتری داشته باشد. ما همان طور که دنیا به ما احتیاج دارد. ما چیزهایی در دست ساخت داریم که همچنان متحیر کننده خواهند بود. ما به افراد و بنگاه ها خدمت می کنیم و در دو صنعت کامل و یک کلاس کاملا جدید از تجهیزات پیشگام بوده ایم. ما در مناطقی به اندازه یادگیری ماشین و تدارکات متنوع هستیم. اگر ایده آمازونی به مهارت نهادی دیگری نیاز دارد، ما به اندازه کافی انعطاف پذیر و صبور هستیم تا آن را یاد بگیریم.

به اختراع خود ادامه دهید و ناامید نشوید که در ابتدا ایده دیوانه به نظر می رسد. به یاد داشته باشید که سرگردان شوید. بگذارید کنجکاوی قطب نمای شما باشد. روز 1 باقی مانده است.

اگر علاقه مندید درباره جف بزوس بیشتر بدانید مقاله بیوگرافی جف بزوس و درآمد او را مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *