قطع پشتیبانی خدمات گوگل در میلیون ها گوشی اندرویدی

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر قطع پشتیبانی خدمات گوگل در میلیون ها گوشی اندرویدی بپردازیم. اخبار جدید حاکی از این است که میلیون ها دستگاه اندروید برای خدمات گوگل پشتیبانی خود را از دست داده اند. همچنین گوگل این موضوع را اعلام و تایید نمود. برخی از دستگاه های قدیمی اندروید دسترسی به خدمات اختصاصی خود را از دست خواهند داد. اگر کاربران آن ها سیستم عامل را به روز نکنند. یا دستگاه مدرن تری را خریداری نکنند در صورتی که نرم افزار قابل به روز رسانی نباشد. نمی توانند به خدماتی مانند یوتیوب جی میل دسترسی داشته باشند.

کاربران دستگاه هایی که از اندروید 2.3.7 و نسخه های قبلی استفاده می کنند. دیگر نمی توانند وارد حساب گوگل خود شوند. سهم چنین تلفن های هوشمند از 0.2 تا 0.3 درصد متغیر است. با این حال، با توجه به اینکه بیش از 3 میلیارد دستگاه اندروید فعال در جهان وجود دارد. دسترسی به خدمات گوگل بین 6 تا 9 میلیون تلفن هوشمند را از دست می دهد. با توجه به این موضوع با تیم رایانیتا در ادامه خبر قطع پشتیبانی خدمات گوگل در میلیون ها گوشی اندرویدی همراه باشید.

ماجرای قطع پشتیبانی

تحلیلگران معتقدند که این برای بسیاری از کاربرانی که نیاز به دسترسی به خدمات غول جستجو دارند، فاجعه است. اما نمی توانند هزینه ارتقا تلفن های هوشمند خود را بپردازند. از سوی دیگر، گوگول نمی تواند از هر سیستم عامل منتشر شده در ده سال گذشته پشتیبانی کند.

به طور کلی ، اگرچه چندان خوشایند نیست. اما گامی کاملا طبیعی از سوی غول جستجو است. امروزه، دارندگان دستگاه های اندورید با سیستم عامل های قدیمی تر از اندروید 3.0 دسترسی به یوتیوب، گوگول پلی،گوگل مپ ،جی میل ، تقویم گوگل و تعدادی از برنامه های دیگر را از دست می دهند. بدون آن ها بسیاری از کاربران نمی توانند یک تلفن هوشمند کامل را تصور کنند.


طبق پینت جدید شیائومی می توان با چند گوشی به صورت سه بعدی تصویر برداری کرد. جهت مطالعه بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم خبر زیر را حتما مطالعه نمایید.


طبق تحقیقات هند گوگل سوء استفاده از سلطه اندروید را دارد

اداره ضد انحصار هند، پس از یک تحقیق دو ساله؛ دریافت که گوگل از موقعیت غالب سیستم عامل اندورید خود در هند سو استفاده کرده است. با استفاده از قدرت مالی عظیم خود، در نتیجه خسارت غیرقانونی به رقبا وارد می کند. بر اساس بیانیه کمیسیون رقابت هند (CCI)، گوگل آلفابت توانایی و انگیزه تولیدکنندگان دستگاه را برای توسعه و فروش محصولات با نسخه های جایگزین اندروید کاهش داده است. یک منبع رویترز گفت گوگل هنوز گزارشی از تحقیقات دریافت نکرده است. با این حال، این شرکت به طور رسمی اعلام کرده است که قصد دارد با CCI همکاری کند. نشان دهید که اندروید منجر به افزایش و نه تضعیف رقابت و نوآوری شده است.

طبق-تحقیقات-هند-گوگل-سوء-استفاده-از-سلطه-اندروید-را-دارد

طبق گفته منبعی به رویترز گفت که CCI هنوز خود گزارش تحقیق را بررسی نکرده است. اما گوگل هنوز این فرصت را دارد که قبل از تصمیم نهایی، موقعیت خود را اثبات کند. به طور خاص، ممکن است جریمه هایی را برای این شرکت اعمال کند. گوگل حق دارد از یک دادگاه هندی درخواست تجدیدنظر کند.

در همان زمان، هند در حال انجام تحقیقات ضد تراست علیه گوگل است که مربوط به سیستم های پرداخت و تلویزیون های هوشمند است. تحقیقات مربوط به فعالیت های گوگل قبلا توسط بخش هایی در اروپایی ایالات متحده و سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفته بود. این هفته، این شرکت نزدیک به 180 میلیون دلار جریمه در کره جنوبی برای مسدود کردن نسخه های جایگزین اندورید دریافت کرد.


جهت مطالعه بروز ترین خبرهای حوزه گوشی های همراه بخش موبایل رایانیوز را از دست ندهید.


داستان های مشابه

به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای حفظ امنیت کاربران، گوگل دیگر از 27 سپتامبر 2021 اجازه ورود به سیستم دستگاه های اندوریدی که از اندروید 2.3.7 یا پایین تر استفاده می کنند را نخواهد داد. اگر بعد از 27 سپتامبر وارد دستگاه خود شوید، ممکن است دریافت کنید هنگام تلاش برای استفاده از محصولات و خدمات گوگل مانند جی میل، یوتیوب و مپ، نام کاربری یا رمز عبور اشتباه می شود.

گوگل از کاربران خواسته است تا در صورت پشتیبانی دستگاه خود به اندورید 3.0 یا بالاتر، به استفاده از برنامه ها و خدمات خود ادامه دهند. عدم امکان به روزرسانی به نسخه های جدیدتر سیستم عامل اندروید، هنگام تلاش برای دسترسی به برنامه ها منجر به خطاهای ورود به سیستم می شود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *