راهنمای Google Updates در مورد حذف تصویر از فهرست جستجو

در این مقاله موارد جدید راهنمای Google Updates در مورد حذف تصویر از فهرست جستجو را بررسی می‌کنیم. گوگل راهنمای حذف تصویر خود را با محتوای جدیدی به روز کرد که به چندین نکته فنی شفافیت می بخشد. گوگل راهنمای حذف تصاویر اضطراری و غیر اضطراری خود را با جزئیات اضافه شده به روز کرد که وضوح جدیدی به اسناد می دهد.

حذف تصاویر از فهرست جستجو

گوگل راه های متعددی را برای حذف تصاویر از فهرست جستجو به صورت اضطراری و غیر اضطراری ارائه می دهد. تغییرات نسبتاً بی اهمیت متعددی وجود دارد، اما اینها موضوعاتی هستند که سطوح مختلفی از تغییرات را داشتند:

وقتی در CDN یا CMS به تصاویر دسترسی ندارید

وقتی به CDN که تصاویر را میزبانی می کند دسترسی ندارید یا اگر CMS راهی برای مسدود کردن نمایه سازی ارائه نمی دهد چه باید کرد. اگر به سایتی که تصاویر شما را میزبانی می کند (به عنوان مثال CDN) دسترسی ندارید یا CMS شما راهی برای مسدود کردن تصاویر با هدر noindex X-Robots-Tag HTTP یا robots.txt ارائه نمی دهد، ممکن است نیاز داشته باشید. تا تصاویر را به طور کلی از سایت خود حذف کنید.

نحوه حذف سریع تصاویر

برای حذف سریع تصاویر میزبانی شده در سایت خود از نتایج جستجوی Google، از ابزار Removals استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مگر اینکه تصاویر را نیز از سایت خود حذف کنید یا تصاویر را همانطور که در بخش حذف تصاویر غیر اضطراری توضیح داده شده مسدود کنید، پس از منقضی شدن درخواست حذف، ممکن است تصاویر در نتایج جستجوی Google دوباره ظاهر شوند.

هشداری در مورد استفاده از برچسب روبات noimageindex

پاراگراف جدید درباره برچسب Noimageindex Robots. آخرین تغییرات مهم، قسمتی است که در مورد استفاده از noimageindex هشداری ارائه می دهد.

متن جدید:

توجه داشته باشید که افزودن برچسب noimageindex robots به یک صفحه خاص از ایندکس شدن تصاویر تعبیه شده در آن صفحه نیز جلوگیری می کند. با این حال، اگر همان تصاویر در صفحات دیگر نیز ظاهر شوند، ممکن است از طریق آن صفحات ایندکس شوند. برای اطمینان از مسدود شدن یک تصویر خاص بدون توجه به جایی که ظاهر می شود، از هدر پاسخ HTTP noindex X-Robots-Tag استفاده کنید.

جزئیات بیشتر در مورد استفاده از robots.txt برای تصاویر

متن زیر در مورد ساختار robots.txt به صورت زیر تغییر کرد:

متن قبلی

قوانین ممکن است شامل کاراکترهای ویژه برای انعطاف و کنترل بیشتر باشد. کاراکتر * با هر دنباله ای از کاراکترها مطابقت دارد و الگوها ممکن است به $ ختم شوند تا پایان یک مسیر را نشان دهند.

متن جدید

قوانین ممکن است شامل کاراکترهای ویژه برای انعطاف و کنترل بیشتر باشد. به طور خاص، کاراکتر * با هر دنباله ای از کاراکترها مطابقت دارد که به شما امکان می دهد چندین مسیر تصویر را با یک قانون مطابقت دهید.

نحوه استفاده از حروف عام در robots.txt

تغییر به راهنمای در Robots.txt Wildcards. تغییر بعدی اساسی تر است زیرا جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از حروف عام ارائه می دهد. حروف عام در این زمینه به استفاده از نماد * مربوط می شود که به این معنی است که هر شخصیتی می تواند آنجا باشد. به صورت زیر تغییر کرد:

متن قبلی:

  • کاراکتر عام در نام فایل برای
  • تصویری که پسوند مشترک دارند

متن جدید

  • کاراکتر عام در نام فایل برای
  • تصویری که یک پسوند مشترک دارند. مثلا،
  • animal-picture-UNICORN.jpg و
  • animal-picture-SQUIRREL.jpg
  • در فهرست تصاویر
  • با این الگو مطابقت خواهد داشت.

اگر درحال سئو سایت هستید حتما به‌روز باشید و از متخصصان این امر کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره و سفارش سئو با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *