هواوی چگونه بر تحریم ها غلبه می کند؟

در این خبر از خبر نامه رایانیتا خبر هواوی چگونه بر تحریم ها غلبه می کند؟ را دنبال می کنیم با رایانیوز همراه باشید تا از نحوه غلبه هواوی مطلع شوید. هواوی تأیید می کند که سوئیچ RISC-V می تواند به دنبال تحریم ایالات متحده باشد. HiSilicon بخش طراحی تراشه‌های هواوی در تلاش برای غلبه بر محدودیت های ایالات متحده در طراحی بازوی خود، به معماری منبع باز RISC-V روی آورد. حتی اولین برد RISC-V خود را برای توسعه دهندگان سیستم عامل Harmony منتشر کرده است.

به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه توسط دولت ایالات متحده ، هواوی و بخش تراشه های آن های سیلیکون به فناوری های توسعه و تولید طراحی شده در آمریکا دسترسی ندارند. این محدودیت ها شامل بسیاری از معماری های پردازنده Arm ، از جمله موارد استفاده شده در میکروکنترلرهای مختلف است که هواوی به طور گسترده از آن ها استفاده می کند.

تابلوی توسعه HiSilicon Hi3861 HiSilicon مبتنی بر کنترل کننده Hi3861 خود شرکت است. اسناد هوآوی دقیقا آنچه تراشه انجام می دهد را فاش نمی کند. اما آن را به عنوان یک تراشه کنترل کننده اصلی توصیف می کند. تراشه Hi3861 با یک کنترل کننده پورت سریال و همچنین یک پورت USB-C همراه است. به نظر می رسد از میان جنبه های مهم تر ، Hi3861 دارای منطقی است که قابلیت عملکرد USB-C (به عنوان مثال ، همگام سازی و ترازبندی پورت) و پین های GPIO هدف عمومی را امکان پذیر می کند.

برد توسعه های سیلیکون Hi3861

همراه شما هستیم با مطلب هواوی چگونه بر تحریم ها غلبه می کند؟. به طور کلی ، برد توسعه HiSilicon Hi3861 نسبتا گسترده حداقل مانند Raspberry Pi دارای قابلیت هایی است . اما نه برای جهانی که های سیلیکون هواوی حداقل از نظر افکار عمومی به آن عادت کرده است.

Hi3861 بیشتر در بازار اینترنت اشیا قرار دارد. در حالی که تلاش های توسعه HiSilicon در طول تاریخ به تلفن های هوشمند، تبلت ها ، رایانه های شخصی و سیستم های جاسازی شده با حاشیه بالا انجام می شد. اما هواوی برای استفاده برای سایر دستگاه های خود به سیستم عامل های محاسباتی نیاز دارد. بنابراین HiSilicon Hi3861 دقیقا همان چیزی است که دکتر در این زمان سفارش داده است.
وقتی صحبت از محصولات با حجم بالا ساخته شده توسط هواوی می شود ، یک تراشه غیر مبتنی بر بازو منطقی استثنایی است. همچنین تجربه کار با معماری منبع باز را به شرکت می بخشد. فقط زمان مشخص خواهد کردکه آیا این شرکت از تجربه RISC-V خود برای توسعه دستگاه های قدرتمند دیگر استفاده می کند یا خیر؟

برد-توسعه-های-سیلیکون-Hi3861

هوآوی هارمونی ۲.۰ را معرفی کرد این خبر را از دست ندهید…

هواوی به دنبال تغییر معماری مجموعه RISC-V (ISA)

شرکت فناوری هوآوی تایید کرده است که اگر آمریکا همچنان مانع دسترسی خود به فناوری ها و تأمین کنندگان شود. اگرچه ادامه کار توسعه فعال در راستای این هدف را رد می کند اما به دنبال تغییر معماری مجموعه RISC-V (ISA) است.

هوآوی ، که بیشتر به خاطر موبایل های هوشمند خود شهرت دارد. اگرچه یکی از تأمین کنندگان عمده تجهیزات شبکه برای صنعت ارتباطات از راه دور است. در ماه مه سال جاری با محاصره فناوری و قطعات شرکت های آمریکایی مواجه شد. به عنوان بخشی از جنگ تجاری ایالات متحده و چین که توسط رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ. در حالی که محاصره به دنبال یک سخنرانی ناهماهنگ از سوی ترامپ که گفته می شود ممکن است به طور کلی رفع شود، به تاخیر افتاده است. این شرکت هنوز به آینده فکر می کند. و تایید کرده است که اگر آن دسترسی به فناوری Arm مبتنی بر کمبریج قطع شده است.

ادعای هواوی

هواوی ادعا می کند که مجوز دائمی معماری ARMv8 را از Arm ، مستقر در کمبریج ،متعلق به SoftBank ژاپنی دارد که پردازنده های تلفن های هوشمند و تبلت نسل فعلی آن مبتنی بر آن هستند. با شایعاتی مبنی بر اینکه Arm با جلوگیری از دسترسی به نسخه های بعدی ISA ، تحریم ایالات متحده علیه Huawei را دنبال می کند، Huawei تأیید کرده است که تغییر RISC-V ممکن است در کارت ها باشد. Xu Zhijun ، رئیس هواوی اعلام کرد: “اگر فن آوری های جدید Arm در آینده در دسترس نباشد. ما همچنین می توانیم از RISC-V استفاده كنیم. معماری كه برای همه شركت ها باز است.چالش غیرقابل حل نیست.”

با این وجود رسانه تأیید می کند که هواوی هنوز امیدوار است که با ایالات متحده و به طور گسترده ای Arm ، کار کند و هنوز هیچ کاری در زمینه انتقال محصولات خود به RISC-V آغاز نکرده است. اگرچه از قبل عضو این سازمان است بنیاد RISC-V برای سود.

این تأیید به دنبال تعهدات شرکت هایی از جمله انویدیا ، وسترن دیجیتال ، علی بابا و رامبوس برای تولید محصولات ساخته شده در اطراف RISC-V است – ISA که برخلاف Arm یا x86 ، برای استفاده رایگان و بدون هیچ گونه مجوز و بدون هزینه مجوز برای همه در دسترس است یا پرداخت حق امتیاز ضمیمه شده است. اندکی پس از آن منتشر شد که بنیاد OpenPower IBM از انتشار Power ISA تحت مجوز مجاز مشابه خبر داد.

امیدواریم خبر از هواوی چگونه بر تحریم ها غلبه می کند؟ راضی باشید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *