ویژگی های جدید هوش مصنوعی گوگل مپ

ویژگی های جدید هوش مصنوعی گوگل مپ اضافه شد. به گفته گوگل، ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که در حال حاضر برای برخی از کاربران ظاهر شده است. به کاربران این امکان را می‌دهد که با اطمینان سفرها را برنامه‌ریزی کرده، پیمایش کنند و انتخاب‌های پایداری داشته باشند.

با رایانیوز از آپدیت ها با خبر باشید.

ویژگی های جدید هوش مصنوعی گوگل مپ

1. نمای فراگیر (Immersive View)

یک روش کاملاً جدید برای پیش نمایش هر مرحله از سفر شما!

هوش مصنوعی برای ایجاد یک مدل سه بعدی از یک مکان، تصاویر سطح خیابان را به هم متصل می کند.

حتی ترافیک و شرایط آب و هوایی را شبیه سازی می کند تا بتوانید در هوای بارانی یا ترافیک سنگین از سواری اجتناب کنید. کاربران می‌توانند پیش‌نمایش دقیق‌تری از هر قسمت از سفر، اعم از رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را مشاهده کنند.

تنها کاری که باید انجام دهید تا کل مسیر خود را در یک نمای چند بعدی ببینید، این است که مسیرهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی پیش نمایش Immersive View ضربه بزنید. جهت‌های بصری گام به گام و یک لغزنده زمان وجود دارد که به برنامه‌ریزی زمان خروج، بر اساس اطلاعاتی مانند ترافیک شبیه‌سازی شده و شرایط آب و هوایی کمک می‌کند.

به گفته گوگل، کاربران iOS و اندروید می توانند همین حالا این ویژگی را برای سفر در آمستردام، بارسلون، دوبلین، فلورانس، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، میامی، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل، توکیو و ونیز داشته باشند.

2. لنز در نقشه ها

لنز در Maps از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای کمک به شما در درک سریع محیط اطرافتان استفاده می کند.

می‌توانید دوربین خود را برای یافتن اطلاعاتی در مورد دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های نزدیک بگیرید. لنز در Maps – که قبلا Search with Live View نامیده می‌شد – از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده (AR) استفاده می‌کند تا به شما کمک کند حسی از محیط اطراف خود داشته باشید و با آن سازگار شوید.

با ضربه زدن روی نماد لنز در نوار جستجو و بلند کردن تلفن، اطلاعات بصری درباره دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های اطراف به شما می‌دهد – چه در شهر جدیدی باشید یا به دنبال یک مکان محلی جدید باشید.

Lens in Maps در «بزرگترین گسترش این ویژگی تاکنون» در بیش از 50 شهر جدید از جمله آستین، لاس وگاس، رم، سائوپائولو و تایپه منتشر می‌شود.

3. نقشه های ناوبری دقیق تر

نقشه های گوگل همچنین نقشه های ناوبری دقیق تر و دقیق تری دریافت می کند. این بدان معناست که اطلاعات بیشتری در مورد مشاغل، مکان‌های دیدنی و سایر ویژگی‌ها در مسیر خود خواهید دید. به لطف هوش مصنوعی، ناوبری در Google Maps به زودی «دنیای واقعی» را با دقت بیشتری منعکس خواهد کرد. این به‌روزرسانی شامل رنگ‌های پیشرفته‌تر، ساختمان‌های واقعی‌تر برای کمک به جهت‌یابی و جزئیات خطوط به‌روز برای کمک به آماده شدن برای «برخی از پیچیده‌ترین مانورهای رانندگی» در بزرگراه‌ها خواهد بود.

این به‌روزرسانی‌ها به زودی در 12 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، فرانسه و آلمان منتشر خواهند شد.

فقط برای ایالات متحده، ناوبری به شما اطلاع می دهد که آیا خطوط HOV در مسیر شما وجود دارد. برای اروپا، اطلاعات محدودیت سرعت مبتنی بر هوش مصنوعی به 20 کشور گسترش خواهد یافت.

4. اطلاعات ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی

مسافران جاده‌ای که با وسایل نقلیه الکتریکی رانندگی می‌کنند، هرگز دوباره نگران پیدا کردن شارژ بعدی خود نخواهند بود.

رانندگان اکنون می توانند اطلاعات بیشتری مانند سازگاری شارژر با وسیله نقلیه خود را مشاهده کنند. اگر شارژرهای موجود سریع، متوسط یا کند باشند؛ و زمانی که شارژر آخرین بار استفاده شده است، همه اینها به جلوگیری از اتلاف وقت و ناامیدی کمک می کند.

این به‌روزرسانی «هرجا که اطلاعات ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در دسترس است» منتشر می‌شود.

5. Ariel View API جدید

این API جدید به ما امکان می دهد یک نمای سه بعدی از یک نقطه مورد علاقه را در برنامه ها و وب سایت ها ادغام کنیم. به گفته گوگل، هوش مصنوعی در اینجا برای شناسایی و استخراج اشیا از نمای خیابان و تصاویر هوایی استفاده می شود.

Aerial View API سرویسی است که به شما امکان می‌دهد فیلم‌های هوایی سه بعدی واقعی از هر آدرس فیزیکی در ایالات متحده ایجاد و نمایش دهید. این ویدئوها تصاویر گرفته شده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین را شبیه سازی می کند.

Google قبلاً مجموعه داده ای از ویدیوهای نمایش هوایی از پیش رندر شده را برای استفاده شما ایجاد کرده است. آنها ساختمان های بزرگ و مکان های دیدنی در سراسر ایالات متحده را پوشش می دهند. و ما همیشه ویدیوهای نمای هوایی بیشتری را اضافه می کنیم. می‌توانید به سادگی از این ویدیوهای موجود استفاده کنید یا اگر ویدیویی هنوز برای آدرسی وجود ندارد، می‌توانید درخواست کنید که Google یک ویدیو جدید برای شما ایجاد کند.

6. عکس اول نتایج (جستجوی نقشه های گوگل)

برای برخی از عبارات جستجو، نتایج اولین عکس را بر اساس میلیاردها عکس به اشتراک گذاشته شده توسط انجمن Google Maps دریافت خواهید کرد.

گوگل از هوش مصنوعی و مدل‌های تشخیص تصویر پیشرفته استفاده می‌کند تا فهرستی از مکان‌ها را به شما نشان دهد که دقیقاً با آنچه شما به دنبال آن هستید مطابقت دارد.

گزینه جستجوی به روز شده Google Maps به کاربران کمک می کند «به روشی کاملاً جدید الهام بگیرند».

جستجوی چیزهای خاص بر اساس تجزیه و تحلیل میلیاردها عکس ارائه شده توسط انجمن در Google Maps، نتایج اولین عکس را ایجاد می کند. فقط روی یک عکس ضربه بزنید تا بیشتر بدانید و از آنجا بروید. این ویژگی در فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آغاز شد و در طول زمان به کشورهای بیشتری گسترش خواهد یافت.

همچنین، اگر حوصله ندارید و مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، می‌توانید «کارهایی که باید انجام دهید» را تایپ کنید تا فهرستی از نتایج موضوعی را مشاهده کنید که حتی می‌توانید آن را ذخیره کنید تا بعداً بررسی کنید. این ویژگی که طی هفته های آینده در سطح جهانی عرضه می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *