OpenAI کرسی های هیئت مدیره را به مایکروسافت نمی‌دهد

OpenAI کرسی های هیئت مدیره را به مایکروسافت نمی‌دهد. این موضوع برای سایر سرمایه‌گذاران نیز می باشد. OpenAI بعید است که صندلی هیئت مدیره را به مایکروسافت و سایر سرمایه گذاران ارائه دهد.

28 نوامبر یک فرد مطلع روز سه شنبه به رویترز گفت که انتظار نمی رود که مالک ChatGPT OpenAI به مایکروسافت (MSFT.O) و سایر سرمایه گذاران از جمله Khosla Ventures و Thrive Capital در هیئت مدیره جدید خود پیشنهاد دهد.

در چند روز پر فراز و نشیب هفته گذشته، OpenAI مدیر عامل و بنیانگذار خود سام آلتمن را بدون هیچ دلیل دقیقی برکنار کرد و زنگ خطر را در بین سرمایه گذاران و کارمندان به صدا درآورد. او با وعده تشکیل هیئت مدیره جدید به کار خود بازگردانده شد.

به گفته رویترز ، OpenAI قصد ندارد کرسی های هیئت مدیره را به سرمایه گذارانی مانند مایکروسافت بدهد.

مایکروسافت بزرگترین پشتیبان OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. این حرکت نشان می‌دهد که هیئت مدیره جدید بر اساس اطلاعات، ایمنی هوش مصنوعی را بر پیگیری سود سرمایه‌گذاران اولویت می‌دهد.

سرمایه گذاران OpenAI

قبلتر خبر سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI خبر ترند بود. مایکروسافت بزرگترین پشتیبان OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. Khosla Ventures یک سرمایه‌گذار اولیه در سال 2019 بود، در حالی که Thrive Capital معامله خرید سهام کارکنان OpenAI را که ارزش شرکت بیش از 80 میلیارد دلار است، رهبری می‌کند.

توماس هیز، رئیس صندوق سرمایه گذاری گریت هیل کپیتال روز سه شنبه به رویترز گفت، با توجه به سطح سرمایه گذاری مایکروسافت، به نفع این شرکت نیست که “منفعلانه بنشیند”.

سام آلتمن، بنیانگذار و مدیر عامل OpenAI در 17 نوامبر توسط هیئت مدیره شرکتش اخراج شد، قبل از اینکه 5 روز بعد یک بازگشت چشمگیر را رقم زد. OpenAI از بازگشت آلتمن و خروج دو عضو هیئت مدیره که در اخراج اولیه او در 22 نوامبر شرکت داشتند خبر داد.

صحبت‌های نادلا: مدیرعامل مایکروسافت

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، پیشتر گفته بود که به دنبال برکناری آلتمن توسط هیئت مدیره، خواهان تغییراتی در ساختار مدیریت OpenAI است. او و سایر سرمایه گذاران برای اعاده مجدد آلتمن تلاش کردند.

نادلا همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگار فناوری کارا سویشر در 21 نوامبر به احتمال داشتن یک صندلی هیئت مدیره در OpenAI اشاره کرد. نادلا به Swisher گفت: منافع ما ثابت است.

OpenAI، مایکروسافت، Thrive Capital و Khosla Ventures بلافاصله به درخواست‌های ارائه نظر از Business Insider که خارج از ساعات کاری عادی ارسال شده بود، پاسخ ندادند.

به گفته یکی از افراد آشنا، هیئت مدیره اصلاح شده OpenAI قصد ندارد نمایندگانی از سرمایه گذاران خارجی را در خود جای دهد. این نشانه این است که هیئت مدیره اقدامات ایمنی را قبل از بازگشت سرمایه‌گذاران در اولویت قرار می‌دهد.

هیئت مدیره نه نفره

هیئت مدیره جدید این شرکت در ابتدا متشکل از لری سامرز وزیر خزانه داری سابق، برت تیلور، مدیر عامل سابق Salesforce و آدام دی آنجلو، بنیانگذار Quora خواهد بود. به گزارش Verge، انتظار می رود این هیئت جدید نامزدهایی را برای پر کردن هیئت مدیره نه نفره در نظر بگیرد. مایکروسافت که بیش از 10 میلیارد دلار به توسعه OpenAI اختصاص داده است، بعید است که نماینده ای در هیئت مدیره داشته باشد. آشفتگی اخیر نگرانی هایی را در میان سرمایه گذاران در مورد ساختار حاکمیت شرکت ایجاد کرده است.

OpenAI ساختار حاکمیتی غیرمعمولی دارد، جایی که بازوی انتفاعی آن توسط یک هیئت غیرانتفاعی اداره می شود. این هیئت غیر انتفاعی قرار است شرکت را روی دستیابی به ماموریت خود در ساخت هوش مصنوعی به نفع بشریت متمرکز نگه دارد.

هیئت مدیره جدید

هیئت مدیره جدید به طور رسمی تشکیل نشده است و همه چیز ممکن است تغییر کند. اما این شخص گفت که مایکروسافت و سایر سهامداران مانند Khosla Ventures، Thrive Capital و Sequoia Capital انتظار نمی رود که در هیئت مدیره نه نفره جدید OpenAI به آنها پیشنهاد شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *