انتشار اولین بنچمارک های پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر انتشار اولین بنچمارک های پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل بپردازیم. خب اولین آزمایش‌های پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل بر اساس معماری گرافیکی Alchemist توسط شرکت کره‌ای TechTubers منتشر شده است. پیش از این، نیز لپ‌تاپ‌های Arc برای اولین بار در کره جنوبی با عرضه تدریجی در مناطق دیگر عرضه شدند. انتظار می‌رود که مجموعه کامل Arc Alchemist در طرح‌های مختلف لپ‌تاپ تا پایان سه‌ماهه دوم عرضه شود. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری انتشار اولین بنچمارک های پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

عملکرد پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل

ابتدا باید بدانید که پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل عملکردی مناسب معماری گرافیکی Alchemist( به معنی کیمیاگر) را در طراحی 30 واتی سطح ابتدایی به نمایش می گذارد. Arc A350M اینتل ابتدایی ترین تراشه گرافیکی مبتنی بر معماری GPU Alchemist ACM-G11 است.

برای بخش متحرک طراحی شده است و دارای 6 هسته Xe (768 ALU) و 6 واحد ردیابی اشعه، ساعت موتور گرافیکی 1150 مگاهرتز، رابط باس 64 بیتی 4 گیگابایتی، و محدوده TDP 25-35 وات است. گزینه های سطح مبتدی سری MX500 از انویدیا را هدف قرار دهید.

عملکرد-پردازنده-گرافیکی-Arc-A350M-اینتل

Arc A350M در لپ تاپ

پردازنده گرافیکی Arc A350M در لپ تاپ گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ ‘NT950XEV-G51A’ به نمایش گذاشته شد. این نوع خاص دارای پردازنده Intel Core i5-1240P با 12 هسته و 16 رشته، 16 گیگابایت حافظه LPDDR5، صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p AMOLED با نرخ تازه سازی 60 هرتز و وزن حدود 1 کیلوگرم است.

دارای هیت سینک با فن های دوگانه است که روی PCB برای دفع گرما تعبیه شده است. Intel Core i5-1240P دارای حداکثر توان توربو 64 وات است در حالی که Arc A350M مورد استفاده در لپ تاپ دارای طراحی 30 واتی است، بنابراین به نظر می رسد ما به دنبال آن هستیم. در TDP کلی که حدود 100 وات است.

گلکسی بوک 2 پرو سامسونگ

برای آزمایش، در حالی که از آخرین درایورهای GPU استفاده شده است (30.0.101.1660)، همانطور که توسط تستر توضیح داده شده است. این فرآیند به خودی خود بسیار خسته کننده است. پنل کنترل Intel Arc و سیستم عامل ویندوز مربوطه هنگام شناسایی شاخه خاص GPU با مشکلاتی مواجه شدند. از آنجایی که درایورها به طور منسجم بین گرافیک Iris Xe یکپارچه و پردازنده‌های گرافیکی Arc به اشتراک گذاشته شده‌اند، در اجرای آن‌ها مشکلی وجود داشت. به نظر می رسد اینتل باید در ماه های آینده نرم افزار و درایورهای خود را بسیار ساده کند تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کند.


به تازگی گوگل قابلیت جستجو چندگانه را راه اندازی نموده است. که امکان جستجو صوتی و تصویری را به صورت همزمان می دهد. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر حتما سری به مقاله زیر بزنید.


عملکرد گرافیکی Intel Arc A350M

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید. Intel Arc A350M خود را بین پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA MX450 (25W) و GeForce GTX 1650 (50W) Mobility قرار داد. در بارهای کاری مصنوعی، Arc A350M در نهایت 30 درصد از MX450 جلوتر بود در حالی که 20 درصد TDP بالاتر (30 وات در مقابل 25 وات) داشت.

NVIDIA GTX 1650 سریع‌تر به پایان رسید. اما همچنین با TDP 67 درصد بالاتر کار می‌کرد و همچنان تنها 22 درصد برتری داشت. این به هیچ وجه مقایسه منصفانه ای نیست و انتخاب درست، نوع Max-Q است که دارای رتبه TDP 35 وات است. هنوز 5 وات بالاتر از Arc A350M است. به نظر می رسد که Arc A350M می تواند بسیار نزدیک به GTX 1650 Max-Q باشد. به علاوه این تراشه دارای ویژگی های مدرنی مانند رمزگذاری AV1،XeSS و حتی پشتیبانی از Raytracing است.


روزانه با گذشت و گذار در اینترنت و سایت های مختلف با پاپ آپ های بسیاری روبرو می شوید. پاپ آپ هایی که با اهداف مختلفی چون افزایش دنبال کننده ها در شبکه اجتماعی، اعضای خبرنامه یا اینکه کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربران و مشتریان آن کسب و کار ایجاد شده اند. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با افزونه های پاپ آپ فارسی سری به مقاله زیر بزنید.


عملکرد مصنوعی پردازنده گرافیکی Intel Arc A350M

عملکرد بازی در چندین عنوان ورزشی الکترونیکی مانند پابجی، Overwatch و League of Legends مورد ارزیابی قرار گرفت. در حالی که GPU اعداد مناسبی را تولید می کرد. عملکرد در حال حاضر روان نبود و یک نکته قابل توجه این است که GPU در نهایت با یک کلاک تا 2200 مگاهرتز در حالی که تا 23 وات توان مصرف می کرد. 7 وات کمتر از حداکثر امتیاز TDP آن بود. تفاوت فاحشی بین ساعت موتور گرافیکی تبلیغ شده و اوج سرعتی که GPU در بازی ها می دهد وجود دارد. اینتل توضیح داده است که ساعت موتور گرافیکی در آنجا بدترین حالت «تقویت» ساعتی است که GPU می تواند در محیطی با قدرت و حرارت بسیار محدود اجرا کند. به همین دلیل است که ساعت واقعی بسیار بالاتر خواهد بود.

هنوز هم لگ هایی وجود دارد که در بازی ها دیده می شود. این بیشتر یک مشکل درایور است. اما از گزارش های اخیر مشهود است که اینتل هنوز به کارهای زیادی در زمینه درایور نیاز دارد. با توجه به تمام مشکلات مربوط به درایورها و در دسترس بودن، عرضه سری Intel Arc A-series کمی عجله به نظر می رسد.

اینتل بازیگر بزرگی در صنعت فناوری است و این اولین نمایشی از ورود آن ها به بخش گرافیک است کهاکثرا دوست داشتند آن را بدون مشکل ببینیم. با این حال، از آنجایی که برای اولین بار با عرضه‌ای به این بزرگی عرضه می‌شود، قطعا عرضه خواهد شد. اما اینتل می‌توانست همه چیز را بهتر مدیریت کند. در اینجا امیدواریم که بقیه راه‌اندازی Arc بدون مشکل پیش برود و تیم راننده برای رفع برخی از ایرادات و اشکالات عمده‌ای که قبل از اینکه این لپ‌تاپ‌ها و پردازنده‌های گرافیکی در دست بررسی‌کنندگان و مهم‌تر از همه، مصرف‌کنندگان در مناطق دیگر با آن‌ها مواجه می‌شوند، مواجه شوند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *