شما تصمیم می گیرید کدام محتوای قدیمی مفید است

شما تصمیم می گیرید کدام محتوای قدیمی مفید است. موضوع حذف یا به روز رسانی یا مسدود کردن محتوای قدیمی از گوگل موضوع جدیدی نیست و بارها به آن پرداخته شده است. جان مولر از Google دوباره در مورد آن نظر داد، این بار در Reddit. گفت:” این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک از محتوای قدیمی شما مفید است و تصمیم گیری در مورد آن به عهده گوگل نیست.”

جان نوشت: “هیچ محدودیت یا هدفی برای تعداد کلمات بالا/پایین وجود ندارد”، بنابراین در مورد تعداد کلمات نیست و او قبلاً این را گفته است. جان نوشت: “اینکه چه محتوایی مفید است، تصمیم با شماست.”

آرشیوهای خبری منحصر به فرد می توانند مفید باشند. همچنین می‌توانید یک رویکرد ترکیبی داشته باشید و آن‌ها را به یک بخش بایگانی منتقل کنید، بخش را noindex کنید، و به افراد اجازه دهید همچنان محتوا را از طریق جستجوی داخلی پیدا کنند.همچنین به شما امکان می‌دهد در معیارها ببینید که آیا محتوا برای کاربران معمولی شما هنوز مفید در نظر گرفته می‌شود.

افراد شخصاً دوست دارند محتوای قدیمی خود را در دسترس نگه دارند و واقعاً در طول سال ها بسیاری از مطالب قدیمی خود را به روز نکرده باشند. این مانند یک موزه برای اخبار است.

آیا محتوای قدیمی را حذف کنیم؟

اگر محتوای شما مفید است حتی اگر آپدیت نکرده اید این کار را انجام ندهید. شما تصمیم می گیرید کدام محتوای قدیمی مفید است. پیش تر گوگل اعلام کرد در مورد حذف در مقابل بهبود محتوا برای امتیاز رتبه بندی گوگل موافق نیستند. اما به صورت کلی بهبود محتوا و هرس محتوا هر دو استراتژی معتبر هستند. فقط کورکورانه صفحات قدیمی را حذف نکنید.

آنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، یک PSA در توییتر ارسال کرد که می گوید نباید محتوای قدیمی را از سایت خود حذف کنید زیرا فکر می کنید جستجوی گوگل محتوای قدیمی را دوست ندارد. او گفت که این درست نیست، جستجوی Google می‌تواند محتوای قدیمی‌تر را مفید بیابد. بنابراین محتوای مفید قدیمی را حذف نکنید.

گوگل پیشنهاد می‌کند بهتر است محتوا را بهبود بخشید و محتوایی را که کیفیت پایینی دارد حذف نکنید. ما همچنین شنیدیم که گوگل می‌گوید حذف محتوا باعث بهبود کیفیت کلی سایت نیز می‌شود. گاهی اوقات بهبود محتوا برای مدیر وب سایت عملی نیست و حذف محتوا استراتژی عملی تری است.

محتوای هرس ایمن نیست

بهتر است تا حد امکان محتوایی پاک نشود. اما گاهی اوقات با منابع محدود نمی توان تمام محتوای بی کیفیت خود را بهبود بخشید. سپس باید تصمیم بگیرید. آیا بخشی از آن را بهبود می دهید یا همه آن را حذف می کنید؟ یک تاکتیک معمولی پس از ضربه خوردن توسط یک به‌روزرسانی با کیفیت یا به‌روزرسانی پاندا، حذف دسترسی از Google برای خزیدن محتوای نازک‌تر و کم ارزش‌تر است.

به طور معمول، زمانی که سایتی با مشکلات رتبه بندی پاندا در گوگل مواجه است، یک سئوگر به صفحاتی که چندان مفید نیستند نگاه می کند و آنها را پاک و حذف می کند. اما گوگل اکنون می‌گوید که این روش را توصیه نمی‌کند. گوگل توصیه می کند که محتوا را تا حد امکان اصلاح کنید و آن را با کیفیت بالا بسازید.

گوگل پاندا چیست؟

Google Panda بخشی جدایی ناپذیر از الگوریتم جستجوی گوگل است که برای فیلتر کردن و کاهش رتبه وب سایت هایی با محتوای نازک یا با کیفیت پایین و هرزنامه های وب طراحی شده است. این اولین بار در سال 2011 به عنوان بخشی از تلاش های گوگل برای حذف شیوه های سئو کلاه سیاه و هرزنامه وب منتشر شد.

گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را آپدیت می کند تا مرتبط ترین پاسخ ها را به درخواست های جستجوی کاربران ارائه دهد. اما در حالی که این تغییرات اغلب به اندازه کافی ظریف هستند، نمی توان همان را در مورد به روز رسانی پاندا گفت . مسلماً یکی از مهم ترین تغییرات در الگوریتم گوگل است.

به‌روزرسانی پاندا در اولین انتشار تأثیر زیادی گذاشت و بر 11.8 درصد از جستجوهای جستجو تأثیر گذاشت. امروزه Google Panda در الگوریتم ادغام شده است و به طور مداوم در حال بهبود است.

شایان ذکر است که پاندا با مقایسه سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف در برابر رتبه‌بندی کیفیت انسانی توسعه یافته است. آیا این شما را به یاد کار ارزیابی‌کنندگان کیفیت امروزی و اصول E-A-T می‌اندازد؟

بعداً، گوگل مجموعه‌ای از 23 سؤال را منتشر کرد که توسط پاندا و ارزیابی‌کننده‌های انسانی در هنگام تعیین کیفیت وب‌سایت‌ها به آن پرداخته شد.

اگر برای سئو و محتوا سوالی دارید یا قصد سفارش سئو دارید با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *