mercantile site design

طراحی سایت بازرگانی

طراحی سایت شرکت بازرگانی با بهترین کیفیت و کارایی

امکان چند زبانگی و توسعه هر نوع ویژگی اختصاصی

فعالیت اصلی شرکت های بازرگانی خرید، فروش، صادرات و واردات کالا و خدمات است. معمولا شرکت‌های بازگانی واسط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌باشند و با افراد و شرکت‌های مختلف در بازار داخلی و خارجی تجارت می‌کنند. در طراحی سایت بازرگانی برای این شرکت‌ها باید قابلیت‌های مختلفی از جمله کیفیت بالای طراحی UI و UX، امکان پیاده سازی چند زبانه، نمایش دقیق و جذاب اطلاعات شرکت و عوامل زیاد دیگری را در نظر گرفت.

با ما در ارتباط باشید

ویژگی‌های طراحی سایت بازرگانی

در طراحی سایت بازرگانی باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر بگیریم تا وب سایتی جذاب، کاربر پسند،‌ درخور کسب و کار و بهینه برای موتور‌های جستجو داشته باشیم. در ادامه با این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم:

طراحی UI و UX مناسب

در طراحی واسط کاربری (User Interface) و تجربه کاربری (User Experience) سایت بازرگانی باید مخاطب شناسی به درستی انجام شده باشد. طراحی باید ساده، شیک و حرفه‌ای باشد تا به کاربر احساس اعتماد و راحتی بدهد. رنگ‌بندی و ساختار سایت لازم است نمایانگر هویت برند سازمان باشد.

واکنشگرا به سایز صفحه نمایش (Responsive)

امروزه تعداد زیادی از وب‌گردی‌ها از طریق موبایل و تبلت انجام می‌شود. درنتیجه وب سایت باید در همه دستگاه‌ها به صورت درست و جذاب و متناسب با سایز صفحه نمایش داده شود. وب سایت مناسب سایت بازرگانی به صورت کامل باید واکنشگرا و بهینه برای موبایل باشد.

سیستم مدیریت محتوای مناسب

در سایت بازرگانی، محتوا اهمیت خیلی زیادی دارد و یک سایت شرکت بازرگانی باید شامل صفحات مختلف با محتوای متفاوت شامل متن، تصویر، ویدیو و... باشد. در نتیجه وب سایت بازرگانی حتما باید یک سیستم مدیریت محتوای خوب داشته باشد. می‌توانید از سیستم‌ّهای مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس استفاده کنید یا یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی داشته باشید. از ویژگی‌های یک سیستم مدیریت محتوای خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان درج انواع محتوا (متن، تصویر، ویدیو و...)
  • امکان شخصی سازی صفحه با جابجایی المان‌ها
  • امکان مشاهده، ویرایش و حذف ساده محتوا‌های قبلی
  • وجود یک سیستم مدیریت فایل داخلی جهت سهولت استفاده
  • ابزار کمکی در جهت رعایت اصول سئو فنی

معرفی کامل محصولات

در طراحی سایت شرکت‌های بازرگانی که در زمینه فروش محصولات مختلف فعالیت می‌کنند، صفحه مربوط به محصولات و دسته‌بندی محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در صفحه هر محصول باید اطلاعات دقیقی از نام، مشخصات محصول مانند برند، کشور سازنده، جنس، ابعاد و رنگ، توضیحات تکمیلی، مزایا و معایب محصول، فایل‌های دانلودی، تصاویر با کیفیت، فیلم‌های معرفی، نظر مشتریان پیشین، قیمت، نحوه ارسال، اطلاعات گارانتی و مدت زمان آماده سازی مشخص شود. همچنین اگر امکان خرید آنلاین محصول فراهم باشد باید فرایند خرید آنلاین و فرایند‌های قبل و بعد از آن به درستی پیاده سازی شوند. در صورتی که امکان خرید آنلاین وجود ندارد نحوه ثبت سفارش باید به وضوح مشخص شده باشد.
در صورتی که شرکت بازرگانی محصولات زیادی جهت فروش داشته باشد، صفحه دسته‌بندی‌ها هم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. باید انواع فیلتر‌ها، سیستم جستجو و بنر‌های راهنمایی در سایت قرار داده شود.

معرفی خدمات

در صورتی که شرکت بازرگانی در زمینه ارائه خدمات فعالیت داشته باشد، در وب سایت باید انواع خدمات به صورت کامل شرح داده شوند. برای هر خدمت صفحه جداگانه تعریف شود و تمامی ویژگی‌های خدمت، مانند تصاویر، امکانات، نتیجه نهایی، فایل‌های راهنما، مدت زمان انجام، ضمانت‌ها و هزینه انجام در صفحه مربوطه ذکر شود. همچنین در صورت امکان ثبت سفارش خدمت به صورت آنلاین باید فرایند ثبت‌سفارش و پیگیری آن به درستی پیاده سازی شود. در صورتی که امکان ثبت سفارش آنلاین وجود نداشته باشد، نحوه ثبت سفارش باید به درستی مشخص شود.

فرم‌ها و فرایند‌ها

با توجه به نیازمندی‌های شرکت بازرگانی ممکن است نیاز به پیاده سازی انواع فرم‌ها و فرایند‌ها در وب سایت بازرگانی باشد که در این حالت باید پتانسیل پیاده سازی آن‌ها در وب سایت لحاظ شده باشد. برای مثال یک شرکت بازرگانی بزرگ نیاز به پیاده سازی فرایند استخدام و مدیریت کارکنان در وب سایت خود دارد. در نتیجه آن وب سایت باید یک سیستم مدیریت منابع انسانی داخل خود داشته باشد و یا امکان اتصال راحت به سیستم‌های مدیریت منابع انسانی خارجی را داشته باشد.

همچنین سایت بازگانی باید امکان پیاده سازی انواع فرم با قابلیت فیلد‌های متنوع، انواع شرط و شخصی سازی نحوه نمایش داشته باشد تا بتواند به نیاز‌های مختلف یک شرکت بازرگانی در زمینه دریافت اطلاعات از کاربران پاسخگو باشد. انواع فرم‌هایی که می‌تواند در طراحی سایت بازرگانی پیاده سازی شوند شامل فرم تماس با ما، فرم خبرنامه، فرم استعلام قیمت، فرم درخواست خدمات، فرم درخواست همکاری، فرم نظرسنجی از مشتریان، فرم همکاری در فروش، فرم درخواست پیش فاکتور و... می‌باشد.

بخش درباره شرکت، تماس و دست‌آورد‌ ها

یکی از مهم ترین بخش‌ها در وب سایت یک شرکت بازرگانی بخش درباره شرکت می‌باشد. هرچقدر اطلاعات این بخش پربارتر باشد، اعتبار و ارزشی که از شرکت به صورت آنلاین دیده می‌شود نیز بیشتر خواهد بود. مهمترین بخش‌های صفحه درباره شرکت، تصاویر و اطلاعات افراد شرکت، تصاویر و اطلاعات مربوط به محیط شرکت، متن درباره شرکت، ماموریت و چشم انداز شرکت می‌باشد، همچنین نمایش دست‌آورد‌ها، گواهی نامه‌ها، مجوز‌ها، معرفی‌نامه ‌ها و... در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.
در صفحه تماس با ما، وجود فرم‌تماس، ایمیل، شماره تماس، آدرس و لینک شبکه‌های اجتماعی مهم است.

پروژه‌ها، نمونه کار‌ها و نظرات مشتریان

به عنوان یک وب سایت بازرگانی داشتن صفحه پروژه‌ها و نمونه‌کار ها نیز اهمیت بالای دارد. در صفحه پروژه‌ها و نمونه‌کار‌ها باید اطلاعات دقیق و جذابی از کار‌های انجام شده شامل مدت زمان، هزینه، توضیحات اجرایی، کارفرما، نظر کارفرما، فیلم و تصاویر پروژه قرار داده شوند.

وبلاگ و اخبار

بخش وبلاگ و اخبار نقش پررنگی در سایت بازرگانی دارد. وب سایت باید قابلیت درج بینهایت خبر و مقاله در قالب‌های مختلف را داشته باشد.
درج مقالات مرتبط و اخبار به‌روز در سایت باعث ایجاد ارزش از دیدگاه کاربران و موتور‌های جستجو می‌شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اخبار ومقالات باید از نظر علمی دقیق و بدون خطا باشند تا نتیجه معکوس در بازخورد کاربران از وب سایت نداشته باشیم. امکان درج دیدگاه در مقالات و اخبار هم باعث ایجاد تعامل بین کاربران و سایت می‌شود.

پشتیبانی از قابلیت چند زبانه و چند ارزی

با توجه به اینکه خیلی از شرکت‌های بازرگانی به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند، داشتن ویژگی چند زبانه برای سایت بازرگانی بسیار مهم است. در طراحی سایت چند زبانه باید ساختار محتوایی، برنامه نویسی متناسب (چپ چین، راست چین) و ساختار داده‌ها (مانند تقویم شمسی و میلادی) به درستی رعایت شود. همچنین در صورتی که فروش آنلاین و یا حتی نمایش قیمت در سایت وجود داشته باشد، باید قابلیت چند ارزی با امکان تبدیل اتوماتیک در سایت وجود داشته باشد. در این حالت با وارد کردن قیمت به یک واحد پولی (برای مثال دلار) سیستم به صورت اتوماتیک مبلغ را به سایر واحد‌های پولی تبدیل می‌کند و کاربران می‌توانند مبلغ را به واحد پولی خودشان مشاهده کنند. برای فعال سازی امکان پرداخت به صورت چند ارزی در سایت، دریافت و پیاده سازی درگاه پرداخت مناسب هم باید انجام شود.

بهینه برای موتور‌های جستجو (SEO)

بهینگی سایت برای موتور‌های جستجو به عوامل خیلی زیادی وابسته است، زیرساختی ترین عامل اثرگذار در سئو عامل تکنیکال می‌باشد که کاملا به برنامه نویسی سایت مربوط است. در صورتی که این زیر ساخت به درستی رعایت شده باشد، امکان رشد وب سایت از نظر سئو به کمک تولید محتوا و سایر فرایند‌های مرتبط به سئو فراهم خواهد شد. از مهمترین عوامل سئو تکنیکال می‌توان به بهینه سازی سرعت وب سایت، رعایت نکات مربوط به ساختار تگ‌ها، رسپانسیو بودن وب سایت، ساختار درست URLها، استفاده درست از متاتگ‌ها، استفاده درست از کد‌های Schema، ایجاد Sitemap و فایل Robots.txt و استفاده از پروتکل امن SSL اشاره کرد.

در رایانیتا با رعایت تمامی موارد ذکر شده بهترین سایت ممکن از نظر طراحی و زیرساخت را برای شما فراهم خواهیم کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

اگر می‌خواهید یک سایت معرفی برای شرکت خود داشته باشید، جهت کسب اطلاعات درباره طراحی سایت شرکتی و مشاهده پلن‌های قیمتی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

wordpress and programming

طراحی سایت بازرگانی از نظر زیرساخت اجرایی

از نظر فنی و زیر ساختی ما در رایانیتا به دو صورت می‌توانیم سایت مد نظر شما را پیاده سازی کنیم.

طراحی سایت بازرگانی با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان و متن باز است که با داشتن یک جامعه بزرگ از برنامه نویسان همواره درحال بروز رسانی و افزایش بهینگی می‌باشد. وردپرس با داشتن انواع قالب‌ها و افزونه‌های مختلف این قابلیت را برای ما فراهم می‌سازد تا با زمان و هزینه کمتر وب سایت های با کیفیت و با قابلیت‌های بالایی را پیاده سازی کنیم. از دیگر ویژگی‌های وردپرس می‌توان به امنیت مناسب و بهینهگی برای سئو اشاره کرد. پیاده سازی وب سایت با وردپرس برای سایت های که فرایند پیچیده زیادی نداشته و نیاز به اتصال به سیستم‌های بیرونی نیز ندارند، گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای می‌باشد.

طراحی سایت بازرگانی اختصاصی

در این حالت به صورت اختصاصی و از صفر وب سایت شما برنامه نویسی می‌شود. در رایانیتا برنامه نویسی اختصاصی معمولا با زبان PHP و Laravel Framework برای Back-end و HTML، CSS، JS و React.js برای Front-end استفاده می‌شود. البته در صورت نیاز به استفاده از سایر زبان‌ها در شرایط خاص، زبان مورد نیاز جایگزین می‌شود.
ما در شرایط زیر برنامه نویسی اختصاصی را پیشنهاد می‌دهیم:

  • برای وب سایت‌هایی که طراحی خیلی خاصی داشته باشند که امکان پیاده سازی آن با وردپرس وجود نداشته باشد (یا بهینه نباشد).
  • برای وب سایت‌هایی که نیاز به اتصال به API سیستم‌های خارجی داشته باشند که امکان اتصال از طریق وردپرس به آن‌ها وجود نداشته باشد (یا بهینه نباشد).
  • برای سایت‌هایی که فرایند‌های پیچیده و چند مرحله‌ای در بخش فرم‌ها، سفارش‌ها و یا نمایش اطلاعات داشته باشند که امکان پیاده سازی آن با وردپرس وجود نداشته باشد (یا بهینه نباشد).
  • در صورت علاقه به بهینگی ۱۰۰ درصدی و برنامه نویسی اختصاصی

اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟!

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع شرکت بازرگانی و نیاز آن‌ها به وب سایت

شرکت‌های بازرگانی انواع مختلفی دارند و ویژگی‌های لازم برای سایت در هر کدام آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه باهم به بررسی انواع شرکت بازرگانی و ویژگی‌های اختصاصی سایت‌ آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت بازرگانی صادرات و واردات

این شرکت‌ها به صورت مستقیم با شرکت‌ها و افراد خارجی در ارتباط هستند و درحال تجارت با آن‌ها می‌باشند. در نتیجه طراحی سایت شرکت‌های صادرات و واردات این نوع شرکت‌ها باید به درستی چند‌زبانه باشد. در صورت داشتن قیمت، سیستم چند ارزی در آن‌ها پیاده سازی شده باشد و حتما اطلاعات موجود در آن‌ها تکمیل، دقیق و جذاب باشند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جذب کنند.

شرکت بازرگانی توزیع‌کننده

فعالیت این شرکت‌ها در زمینه پخش محصولات خریداری شده از تولید کننده یا واردکننده می‌باشد. شرکت بازرگانی توزیعی معمولا این محصولات را به عمده فروشان، خرده فروشان، شرکت‌های صادراتی و یا مصرف کننده نهایی می‌فروشند. در نتیجه در وب سایت این نوع شرکت‌ها نمایش درست محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای طراحی سایت شرکت‌های توزیعی در صورت داشتن فرایند فروش و نمایش قیمت، فرایند ثبت سفارش نیز مهم خواهد بود. داشتن فرم‌های مختلف جهت درخواست پیش فاکتور و... نیز از بخش‌های مهم در این نوع وب سایت‌ها می‌باشد.

شرکت بازرگانی خدماتی

این نوع شرکت‌ها فعالیت بازرگانی خدماتی ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات می‌توان به خدمات حمل و نقل، خدمات بیمه و مالیات، عوارض و گمرک، ترخیص کالا و انبارداری اشاره کرد. برای طراحی سایت شرکت‌های بازگانی خدماتی، قابلیت ایجاد Landing Page های جذاب و کاربر پسند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین طراحی درست دکمه‌های فراخوانی (Call To Action) باعث افزایش درگیری کاربران و افزایش ارتباط با بخش فروش می‌شود.

شرکت‌ بازرگانی تولیدی

این شرکت ها علاوه بر کار بازرگانی کار تولید محصولات را نیز خودشان انجام می دهند. برای طراحی سایت شرکت بازرگانی تولیدی باید در نظر داشته باشیم که بحث تولید به شکل کامل در تمامی صفحات برای کاربران نمایان باشد و به عنوان یک مزیت در معرض دید کاربران قرار گیرد. همچنین در صورت داشتن فرایند فروش، بخش فروش آنلاین، قیمت‌گذاری‌ها و سایر موارد به شکل کامل و دقیق پیاده سازی شود.

اگر به دنبال دیجیتال‌سازی شرکت بازرگانی خود هستید، می‌توانید طراحی سایت شرکت بازرگانی خود را به رایانیتا بسپارید. ما در رایانیتا با شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌های بازرگانی زیادی در سطح جهانی همکاری داشته‌ایم و با تجربه زیاد در این زمینه آماده همکاری در زمینه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، سئو و دیجیتال مارکتینگ با شما عزیزان می‌باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره فنی و مشاهده نمونه‌کار‌ها با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بله، شما می‌توانید هر ویژگی اختصاصی مد نظر خود را در طراحی سایت بازرگانی داشته باشید.

بله، برای سایت‌های معرفی به صورت چند زبانه می‌توانید از بستر وردپرس استفاده نمایید.

از تاریخ اتمام و تحویل سایت، شما به مدت یک سال پشتیبانی فنی رایگان خواهید داشت و همه موارد با اولویت بالا رسیدگی می‌شوند.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید 021-47620070