آپدیت جدید گوگل کروم و نصب وبسایت‌ها به عنوان اپلیکیشن

آپدیت جدید گوگل کروم و نصب وبسایت‌ها به عنوان اپلیکیشن از داغ ترین اخبار تکنولوژی این روزهاست. گوگل کروم به زودی به شما امکان می‌دهد هر صفحه وب را به‌عنوان یک برنامه وب دسکتاپ نصب کنید. کروم با ایجاد قابلیت تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن، دسترسی به محتواهای مورد نیاز کاربران را راحت‌تر خواهد کرد.

این ویژگی آپدیت گوگل کروم، سبب تبدیل هر وب سایت به یک برنامه برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی می شود.

Google با استفاده از Chrome Canary 124 امکان تبدیل وب سایت ها به برنامه را معرفی می کند. کاربران باید نسخه بتا را دانلود کنند، از یک وب سایت بازدید کنند و برای نصب آن به عنوان یک برنامه، Save and Share را انتخاب کنند. احتیاط توصیه می شود زیرا ممکن است برخی از ویژگی ها به درستی کار نکنند.

گوگل به کاربران این امکان را می دهد که «برنامه های وب پیشرو (PWA)» را برای یک وب سایت ایجاد کنند و از آن استفاده کنند. با این حال، گوگل با اجازه دادن به کاربران برای تبدیل هر وب سایت به یک برنامه با استفاده از کروم، محدودیت PWA ها را حذف می کند. این ویژگی به لطف پشتیبانی طولانی مدت کروم از برنامه های وب پیشرو (PWA) است، که گوگل در ابتدا آن را به عنوان جایگزینی برای برنامه های کروم در فروشگاه Google Play پذیرفت.

نحوه فعالسازی

کاربران می‌توانند با دانلود آخرین به‌روزرسانی Canary 124 و فعال کردن دو پرچم جدید، این ویژگی را قبل از اینکه در بیلد پایدار کروم فعال شود، امتحان کنند. برای انجام این کار، لینک های زیر را در نوار آدرس کپی و پیست کنید:

  • chrome://flags/#web-app-universal-install
  • chrome://flags/#shortcuts-not-apps

Chrome123 در حال حاضر در نسخه بتا است و انتظار می‌رود که به‌زودی برای عموم منتشر شود. بنابراین پشتیبانی از PWA برای صفحات وب در نسخه آینده نخواهد بود، بلکه نسخه پایدار بعدی پس از آن خواهد بود.

توضیحات تکمیلی

ویژگی جدید توسط کاربر X (Twitter) Leopeva64 در آخرین ساخت Chrome Canary مشاهده شد که شامل گزینه جدیدی به نام “نصب صفحه به عنوان برنامه” است که در تنظیمات ➝ ذخیره و اشتراک‌گذاری یافت می‌شود. وب‌سایت‌هایی مانند YouTube و Reddit که قبلاً برنامه‌های وب خود را دارند نیز به‌طور خودکار به عنوان نصب اختیاری در این منو ظاهر می‌شوند.

با انتخاب گزینه “نصب صفحه به عنوان برنامه”، یک فرمان به “نصب برنامه “Install page as app”” فراخوانی می شود. برنامه‌های وب به‌طور خودکار در یک زیرپوشه Applications به نام Chrome Canary Apps ذخیره می‌شوند، جایی که می‌توان آن‌ها را به صورت اختیاری به Dock در macOS کشید.

این ویژگی جدید گوگل کروم فقط در نسخه‌ی آزمایشی است و مشخص نیست که چه زمانی به صورت کاربردی عرضه می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *