مرورگر اینترنت اکسپلورر بازنشسته می شود!

سرانجام ممکن است زمان خداحافظی با اینترنت اکسپلورر فرا رسیده باشد. در این مقاله می خواهیم به خبری که چند وقتی است همجه پر شده است. نشان دهند بازنشسته شدن مرورگر اینترنت اکسپلور می باشد بپردازیم. آیا واقعا مرورگر اینترنت اکسپلورر بازنشسته می شود!

مایکروسافت پس از بیش از 25 سال سرانجام می خواهد سال آینده اینترنت اکسپلورر را بازنشسته کند. مرورگر وب کهن سال ها عمدتا توسط اکثر مصرف کنندگان استفاده نشده است. اما مایکروسافت در 15 ژوئن 2022 ، با بازنشستگی به نفع Microsoft Edge، از دنیای مرورگر ها برای همیشه کنار می رود. البته برای نسخه های خاصی از ویندوز 10 بازنشسته خواهد شد.

شان لیندرسای ، مدیر برنامه Microsoft Edge می گوید: “ما اعلام می کنیم که آینده Internet Explorer در ویندوز 10 در Microsoft Edge است. برنامه دسک تاپ Internet Explorer 11 بازنشسته می شود. از تاریخ 15 ژوئن 2022 در نسخه های خاصی از ویندوز 10 پشتیبانی دیگر نمی شود.”

در حالی که کانال سرویس بلند مدت (LTSC) ویندوز 10 همچنان شامل اینترنت اکسپلورر در سال آینده است. تمام نسخه های مصرف کننده پشتیبانی از مرورگر را خاتمه می دهند. مایکروسافت این موضوع را واضح نکرده است. اما احتمالا سرانجام شاهد بسته شدن بسته اینترنت اکسپلورر در ویندوز یا در ژوئن 2022 یا بلافاصله پس از آن خواهیم بود.

در صورت علاقه مندی به بیوگرافی بیل گیتس موسس مایکروسافت این مقاله را مطالعه کنید.

جایگزین رسمی اینترنت اکسپلورر

گزینه جایگزین برای بیشتر مشاغل Microsoft Edge با حالت IE خواهد بود. مایکروسافت دو سال پیش حالت IE خود را برای Edge ایجاد کرد. به مشاغل این امکان را داد تا مرورگر جدید مبتنی بر Chromium را برای وب سایت های قدیمی تر استفاده نمایند. حالت اینترنت اکسپلورر از کنترل های ActiveX قدیمی و سایت های قدیمی پشتیبانی می کند. که به طور شگفت انگیزی هنوز هم توسط بسیاری از مشاغل استفاده می شود. مایکروسافت قول داده حداقل تا سال 2029 از این حالت IE در Edge پشتیبانی کند.

مدت هاست که پایان اینترنت اکسپلورر فرا رسیده است. اما بالاخره مایکروسافت سال گذشته پشتیبانی از Internet Explorer 11 را برای برنامه وب Microsoft Teams به پایان رساند. قصد دارد در اواخر سال جاری دسترسی به خدمات Microsoft 365 را نیز قطع کند. از این رو خدمات آنلاین ماکروسافت در Internet Explorer 11 مانند Office 365 ، OneDrive ، Outlook و…. دیگر پشتیبانی نمی شود.

بیش از پنج سال است که مایکروسافت در تلاش است تا مانع استفاده مردم از اینترنت اکسپلورر شود. مایکروسافت Edge برای اولین بار در سال 2015 ظاهر شد. با این کار فرآیند حذف اینترنت اکسپلورر آغاز شد. مایکروسافت از آن زمان به بعد اینترنت اکسپلورر را به عنوان یک “راه حل سازگاری” به جای یک مرورگر برچسب گذاری کرده است. کسب و کارها را ترغیب می کند تا از استفاده از مرورگر قدیمی به نفع Edge و حالت IE آن استفاده کنند.

تاثیرات بازنشستگی IE

این بازنشستگی تأثیری در برنامه های دسکتاپ Windows 10 LTSC یا Server Internet Explorer 11 ندارد. همچنین بر موتور MSHTML (Trident) نیز تثیری ندارد.

هنگام اعلام این خبر ، برنامه دسک تاپ Internet Explorer 11 در برخی نسخه های ویندوز تحت تاثیر قرار نمی گیرد:

  • Windows 8.1،
  • Windows 7 Extended Security Updates
  • Windows 10 Server SAC
  • Windows 10 IoT Channel Service Long-Service (LTSC)
  • Windows 10 Server LTSC ،
  • سرویس گیرنده ویندوز 10 LTSC

حالت IE Microsoft Edge از وب سایت ها و برنامه های قدیمی که هنوز هم به اینترنت اکسپلورر نیاز دارند پشتیبانی داخلی دارد. به عنوان مثال Edge به طور منحصر به فرد از کنترل های ActiveX پشتیبانی می کند. فناوری ارائه شده در سال 1996 پشتیبانی از برنامه های قدیمی به ویژه برای شرکت هایی که مایکروسافت تخمین می زند به طور متوسط ​​1،678 برنامه قدیمی دارد بسیار مهم است.

فراتر از سازگاری با برنامه های قدیمی IE ، مایکروسافت دو مزیت سوئیچینگ به موتور دو موتوره مایکروسافت اج را ذکر کرده است. در ابتدا، کاربران اینترنت اکسپلورر قادر خواهند بود از ویژگی های مدرن حمل و نقل منظم با مرورگرهای Edge لذت ببرند. این شامل ویژگی های بهره وری مانند Edge Collections است. که امکان سازماندهی ایده ها یا مدیریت برگه مرورگر (زبانه های عمودی ، خواباندن زبانه ها برای افزایش سرعت با صرفه جویی در منابع سیستم) را فراهم می کند. دوم ، کاربران اینترنت اکسپلورر هنگام پاسخگویی به موارد امنیتی گزارش شده از چابکی Microsoft Edge بهره مند می شوند.

حالت Edge’s IE حداقل تا پایان سال 2029 پشتیبانی می شود ، که زمان بیشتری را برای دپارتمان های IT فراهم می کند تا از برنامه های قدیمی دور شوند.

ما در رایانیتا دوره های کارآموزی ویژه برگزار میکنیم که افراد می توانند در آن شرکت کنند. یکی از این دوره ها کارآموزی طراحی سایت است. در صورت علاقه مندی حتما مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *