شکایت کاربران آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس

موضوع شکایت کاربران آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس از خطوط افقی در صفحه نمایش این روزها برای شرکت اپل بسیار جنجالی شده است. همیشه اپل حرف اول کیفیت را زده است. در نسخه جدید آیفون (Iphone14 pro, Iphone14 pro max) مشکل صفحه نمایش باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. این اتفاق سبب آسیب به برند اپل شده است. به صورت کلی این مشکل به زودی حل خواهد شد.

در صورت علاقه مندی به اخبار روز موبایل ما را دنبال کنید.

مشکل صفحه نمایش در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

برخی از کاربران آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به انجمن Reddit و Apple شکایت کردند. که دستگاه‌هایشان هنگام روشن شدن یا راه‌اندازی خطوط افقی را در سراسر صفحه نمایش می‌دهند. طبق یک Redditor، رنگ ها و تعداد خطوط افقی متفاوت است، با این حال، خطوط سبز و زرد رایج ترین هستند. برخی از کاربران ادعا می کنند که این اشکال هر بار اتفاق نمی افتد. کاربر دیگری می گوید که خطوط پس از یک ثانیه ناپدید شده اند.

کسانی که شکایتی ارسال می کنند، همگی واحدهای آیفون 14 پرو مکس را در اوایل این ماه خریداری کرده اند. کاربران آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از ظاهر شدن خطوط افقی در صفحه نمایش پس از روشن کردن دستگاه خود شکایت دارند. طبق گزارش کاربران در Reddit و انجمن اپل، تعداد قابل توجهی از کاربران متوجه می شوند که خطوط سبز و زرد هنگام روشن شدن دستگاه روی صفحه نمایش آیفون آنها چشمک می زند.

این مشکل نرم افزاری است

تعدادی از کاربران می گویند که اپل توضیح داده است که مشکل چشمک زدن خطوط یک مشکل سخت افزاری نیست. در عوض، اپل گفته است که این یک باگ iOS است. برخی از کاربران آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ادعا می کنند که این مشکل با iOS 16.2 شروع شده است. در حالی که برخی دیگر اظهار می کنند که این مشکل در نسخه های قدیمی iOS 16 وجود داشته است. تعداد کمی ادعا می کنند که این مشکل پس از بوت شدن تلفن های هوشمند و به روز رسانی دستگاه به iOS 16.2 همچنان ادامه دارد.

برخی از کاربران Reddit می‌گویند که مدل‌های بالاتر سری آیفون 14 خود را به فروشگاه اپل برده‌اند و به آنها گفته شده که این مشکل ناشی از نقص سخت‌افزاری نیست، بلکه یک باگ در iOS است.

یکی دیگر از مشکلاتی که توسط برخی از کاربران آیفون 14 پرو مکس مشاهده شده، سوسو زدن صفحه نمایش است. اپل مشکلات جدی جدیدی را برای خریداران آیفون 14 تایید کرده است.

مشکل-نرم-افزاری-آیفون

مشکل لرزش دوربین هم گزارش شده است

همانطور که ممکن است شنیده باشید، دوربین‌های جدید آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با برنامه‌های شخص ثالث مشکل دارند. این باعث می‌شود سیستم‌های فوکوس خودکار یا OIS آن‌ها به‌طور غیرقابل کنترلی به لرزه درآیند. اپل از این مشکل آگاه است و در حال کار بر روی رفع آن است.

همچنین، برنامه دوربین خود اپل به خوبی کار می کند، که نشان می دهد این یک مشکل نرم افزاری است تا سخت افزاری. باز هم، فقط بر دوربین های شخص ثالث تأثیر می گذارد. البته، برنامه های نصب شده نباید قادر به خراب شدن دوربین شما باشند، بنابراین احتمالاً این مشکل در API دوربین است.

اپل می‌گوید مشکل حل می شود. به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون 14 پرو برای مشکل لرزش دوربین که به نظر می‌رسد. هنگام استفاده از برخی برنامه‌های شخص ثالث مانند Snapchat و TikTok رخ می‌دهد، ارائه می‌شود. طبق گزارشی که روز دوشنبه از بلومبرگ منتشر شد. این مشکل همچنین باعث ایجاد نویزهای لرزان می شود که در نتیجه سخت افزار لرزشگیر اپتیکال به درستی کار نمی کند.

یکی از سخنگویان اپل در ایمیلی به CNET پاسخ داد. «ما از این مشکل آگاه هستیم و هفته آینده راه حلی برای رفع آن منتشر خواهد شد. اسنپ چت در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که در حال کار برای رسیدگی به این مشکل است.

به زودی مشکل حل می شود

خبر خوب برای مشکل خطوط این است که اپل می گوید که این یک مشکل سخت افزاری نیست. به این معنی که می توان با انتشار یک به روز رسانی نرم افزار آن را حل کرد. بدیهی است که این برای اپل و مشتریانش بهتر از فراخوانی و جایگزینی واحدهای آسیب دیده است.

به افرادی که از فروشگاه اپل نزدیک خود بازدید کردند، گفته شد که این یک مشکل نرم افزاری است. یکی از اعضای پشتیبانی اپل گفت: “ما از این مشکل آگاه هستیم و این به دلیل درایورها است… قطعاً یک مشکل نرم افزاری است و انتظار می رود به زودی به روز رسانی شود.”

چیزی که این موضوع را عجیب و غریب می کند. جدای از ظاهر خطوط افقی روی نمایشگر آن واحدها، این است که به نظر می رسد این باگ محدود به یک مدل خاص است و به نظر می رسد. واحدهای آسیب دیده همه در ماه دسامبر خریداری شده اند. نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم، اما این نوع الگوی ممکن است برای اپل آسان‌تر باشد تا به یک راه حل قطعی دست یابد. صاحبان آیفون، می‌توانند منتظر اعلان‌های به‌روزرسانی زیادی در هفته‌های آینده باشید.

برای مشکل دوربین هم اپل مشکل لرزش دوربین آیفون 14 پرو را تایید کرد، می‌گوید این مشکل بزودی حل می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *