طرح جدید ایلان ماسک برای تبدیل X به پلتفرم مالی قدرتمند

طرح جدید ایلان ماسک برای تبدیل X به پلتفرم مالی قدرتمند چیست ؟ ایلان ماسک می‌خواهد X مرکز دنیای مالی شما باشد و هر چیزی را در زندگی شما که با پول سروکار دارد مدیریت کند. او انتظار دارد که این ویژگی‌ها تا پایان سال 2024 راه‌اندازی شوند، او به کارکنان X در طی تماسی که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت که مردم از «قدرت آن» شگفت‌زده خواهند شد.

پلتفرم X

ایلان ماسک پس از خرید شبکه‌ اجتماعی محبوب توئیتر، تصمیم گرفت نام آن را به ایکسX تغییر دهد و لوگوی معروف پرنده را از آن حذف کرد. ماسک پس از خرید توئیتر به صورت مداوم در پی ایجاد تغییرات جدید است. برخی از محدودیت ها باعث شد برخی کاربران از آن دور شوند. برای نامگذاری X، ماسک از دیرباز به حرف X علاقه مند است و اولین استارتاپ خود را X.com نامیده است.

پلتفرم مالی X

ایلان ماسک: وقتی می‌گویم پرداخت‌ها، در واقع منظورم کل زندگی مالی یک نفر است… اگر شامل پول باشد. روی پلتفرم ما خواهد بود. پول یا اوراق بهادار یا هر چیز دیگری. بنابراین، این فقط مانند ارسال 20 دلار برای دوست من نیست. من در مورد این صحبت می کنم که مثلاً به حساب بانکی نیاز نخواهید داشت.

این شرکت رسانه های اجتماعی در حال حاضر در حال تضمین مجوزهای انتقال پول در سراسر ایالات متحده به منظور ارائه خدمات مالی به کاربران است. ماسک در جلسه پنجشنبه گفت که امیدوار است مجوزهای اضافی مورد نیاز X را در «چند ماه آینده» به دست آورد.

لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس گفت که این شرکت این را به یک “فرصت کامل” در سال 2024 می بیند.

X/Paypal

او قبلاً گفته بود که این پلتفرم حساب‌های بازار پول با بازده بالا، کارت‌های نقدی، چک و خدمات وام را ارائه می‌کند، با این هدف که به کاربران این امکان را می‌دهد که «در هر نقطه از جهان پول را فوراً و در زمان واقعی ارسال کنند».

 علاوه بر این، ماسک فاش کرد که نقشه راه محصول X/Paypal توسط او و دیوید ساکس، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز در ژوئیه 2000 نوشته شده است. ساکس به‌عنوان اولین رهبر محصول Paypal و سپس به عنوان مدیر عملیاتی عمل کرد. با این حال، ماسک خاطرنشان کرد که هنگامی که Paypal توسط Ebay در اکتبر 2002 خریداری شد، “آنها نه تنها بقیه لیست را پیاده سازی نکردند، بلکه در واقع تعدادی از ویژگی های کلیدی را پس زدند.” او اظهار داشت: «بنابراین Paypal در واقع محصولی کم‌کامل نسبت به آنچه در جولای سال 2000، یعنی 23 سال پیش به آن رسیدیم، است.»

Everything App

ماسک در مورد اینکه چه زمانی ویژگی های مالی در X در دسترس خواهد بود، گفت:

اگر تا پایان سال آینده آن را عرضه نکنیم، ذهن من را متعجب خواهد کرد.

رئیس تسلا در نوامبر گذشته اظهار داشت که X می‌تواند «یک حساب بازار پول بسیار قانع‌کننده»، کارت‌های نقدی، چک و خدمات وام ارائه دهد. علاوه بر این، او قبلاً گفته بود که X تبدیل به یک “اپلیکیشن همه چیز” خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید ایلان ماسک با موفقیت X را به یک پلتفرم مالی تبدیل می کند که همه مایل به استفاده از آن باشند؟ برای ما کامنت کنید.

تبدیل X به یک مرکز غنی برای خدمات مالی مستقیماً با هدف ماسک برای تبدیل این پلتفرم به یک «برنامه همه چیز» مرتبط است، شبیه برنامه‌های فوق‌العاده‌ای مانند WeChat در چین که دسترسی به خرید، حمل‌ونقل و موارد دیگر را ارائه می‌کنند.

با این حال، ماسک برای رسیدن به آن با چالش‌های بزرگی مواجه است. متقاعد کردن مردم چرا به چنین پلتفرمی نیاز دارند یکی از این موارد است. جلب اعتماد آنها به X در کل زندگی مالی خود چیز دیگری است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *