رویداد Scary fast اپل و رونمایی‌های جدید

امروز ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ رویداد Scary fast اپل و رونمایی‌های جدید آن می‌باشد. در سال های گذشته این شرکت تصمیم گرفته بود تا آخرین دور اعلامیه ها را از طریق بیانیه های مطبوعاتی انجام دهد، این بار یک رویداد مستقل برگزار می کند. برخی از تحلیلگران گفتند که تصمیم برای برگزاری یک رویداد عصرانه ممکن است بر این واقعیت تأکید کند که احتمالاً این یکی از بزرگ‌ترین اعلان‌های سال اپل نخواهد بود. شعار این رویداد – ” Scary fast ” – اشاره ای آشکار به رونمایی احتمالی تراشه سیلیکونی نسل بعدی آن، M3، و همچنین هالووین است. با رایانیوز همراه باشید.

 این شرکت هفته گذشته دعوت نامه هایی را برای Scary Fast ارسال کرد که منجر به گمانه زنی هایی شد مبنی بر اینکه رویداد اکتبر مانند این می تواند نشان دهنده انتشار سیلیکون جدید دسکتاپ باشد.

جزئیات رویداد Scary fast اپل ۲۰۲۳

این رویداد در زمان شروع خود نیز غیرعادی است. به‌جای ساعت 10 صبح سه‌شنبه PT مرسوم، زمان شروع ساعت 5 بعدازظهر PT/8 بعد از ظهر به وقت شرقی دوشنبه شب است. طبق معمول، اپل استریم را از طریق یوتیوب نیز در دسترس قرار خواهد داد.

در مورد آنچه که در این زمان انتظار داریم، علاوه بر مضامین آشکار به احتمال زیاد اشاره ای به تراشه های جدید است. در همین حال، هم لوگوی نقره‌ای اپل روی دعوت‌نامه و هم افکت AR که آن را به ویجت Finder تبدیل می‌کند، نشانه‌های قوی هستند که در اینجا با مک‌های جدید سروکار داریم.

اگر علاقه مند به مهم ترین اخبار آپدیت ها و بروزرسانی ها می باشید، سایر مقالات این دسته را از دست ندهید.

رونمایی ها در رویداد Scary fast اپل

آی مک 24 اینچی جدید با تراشه M3

اپل از سال 2021 بروزرسانی جدیدی برای آی مک ایجاد نکرده است. آی مک ها تراشه M1 دارند. این آی مک جدید با تراشه M3 خواهد بود. این قطعا مسبب بهبود گرافیک و پردازش آی مک ها می شود.

مک بوک پرو با تراشه M3 Pro

مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید   از دیگر محصولات اپل است. اپل در ژانویه 2023 ورژن جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس را رونمایی کرد. یک بروزرسانی دیگر کمتر از یکسال کمی عجیب است اما قبلا هم اپل این کار را انجام داده اشت. 

تراشه های M3

اپل اولین چیپ ست سیلیکونی M1 خود را در سال 2020 برای مجموعه رایانه های خود راه اندازی کرد و از سال ها استفاده از یک گزینه یک اندازه مناسب از اینتل فاصله گرفت. در آن زمان، اپل ادعا کرد که این سریعترین هسته CPU جهان و سریعترین گرافیک یکپارچه در یک رایانه شخصی است. سال گذشته، اپل تراشه M2 خود را به خط مک بوک خود آورد.

امسال انتظار می رود این شرکت تراشه M3 خود را به آی مک 24 اینچی و شاید برخی از مدل های مک بوک پرو در اندازه های مختلف بیاورد.

دیوید مک کوئین، یکی از مدیران ABI Research می‌گوید: «علی‌رغم ارتقاء تراشه‌های M که عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند، در مقایسه با تفاوت زمانی که اپل از تراشه‌های اینتل به سیلیکون خود تغییر داد، چیزی نیست. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تراشه M3 واقعاً جهش زیادی در عملکرد نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد تا تقاضا را دوباره تحریک کند.

آی‌پد

مطمئناً این بار می‌تواند محبوبیت به دست آورد. به نظر می رسد که Pro در حال حاضر محتمل ترین باشد، اما صادقانه ، این بار کل خط مورد نظر قابل استفاده است. تقریباً سه سال (بسیار طولانی) از معرفی AirPods Max می گذرد. هر عضوی از این خط می‌تواند ردپای به‌روزرسانی ماه گذشته AirPods Pro 2 را دنبال کند. در حال حاضر هیچ شایعه ای مبنی بر عرضه آیپد جدید وجود ندارد.

USB-C

ممکن است اپل لوازم جانبی جدیدی را به نمایش بگذارد، زیرا شرکت به سمت سیستم شارژ جهانی USB-C حرکت می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *