قابلیت استوری در تلگرام

قابلیت استوری در تلگرام ایجاد شد. قالب Story برای اکثر کاربران رسانه های اجتماعی آشناست. در حال حاضر فقط کاربرانی که Premium را در پروفایل خود فعال کرده اند می توانند آنها را آپلود کنند. این قابلیت برای مدیران کانال در دسترس نیست.

بعد از به‌روزرسانی، می‌توانید بخش استوری ها را در بالای صفحه پیام‌رسان ببینید. اندازه‌اش تغییر می‌کند: وقتی در چت‌ها پیمایش می‌کنید کوچک‌تر می‌شود، وقتی تند به پایین می‌کشید بزرگ می‌شود.

استوری های کانال معمولاً حاوی اطلاعیه‌های کوتاه، به‌روزرسانی‌ها یا تکه‌های محتوا هستند تا توجه مشترکین را به خود جلب کنند. این ابزار همچنین مدیران را قادر می سازد تا با مخاطبان تعامل داشته باشند، بازخورد دریافت کنند، تعامل کانال را افزایش دهند و حتی تبلیغات را در استوری ها بفروشند.اولین استوری های تلگرام اواخر شب 20 جولای ظاهر شد.

استوری تلگرام

به گفته دوروف، Stories پروفایل های تلگرام را آموزنده تر و رنگارنگ تر می کند. و کانال ها به لطف امکان انتشار استوری ها، فالوورهای بیشتری خواهند داشت. اعلام شده است که این شرکت به زودی قابلیت ارسال مجدد پیام های کانال را در Stories راه اندازی خواهد کرد.

ویژگی های استوری در تلگرام

شما به عنوان کاربر می‌توانید استوری های دیگران را لغو یا دنبال کنید. با آرشیو کردن آنها می توانید آنها را از فید پنهان کنید. در این صورت، تلگرام اعلان‌های مربوط به انتشارات جدید یک کاربر خاص را نمایش نمی‌دهد. کاربران می توانند اعلان های استوری های جدید را از مخاطبین خود مخفی کنند. وقتی این تنظیم را خاموش می‌کنید، برنامه پیشنهاد می‌کند اعلان‌هایی را از پنج مخاطب حیاتی – از افرادی که فرد اغلب با آنها ارتباط برقرار می‌کند، بگذارد.

نحوه ارسال استوری در تلگرام

ابتدا به اکانت پریمیوم فعلا نیاز است. بعدا ممکن است رایگان هم ایجاد شود. روی نماد دوربین در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. استوری های منتشر شده در بخش استوری های من و بایگانی برای کاربر قابل مشاهده خواهد بود. می توانید به آنها برگردید و آمار را ببینید: تعداد بازدیدها در زمان انتشار.

stories-on-Telegram

استوری ها بر اساس همان اصل در سایر شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. هنگام ارسال یک استوری ، نویسنده انتخاب می کند که چه مدت برای سایر کاربران قابل مشاهده باشد – 6، 12، 24 یا 48 ساعت. می توانید متنی را به استوری ها اضافه کنید و آنها را به پاراگراف ها تقسیم کنید. محدودیت کاراکتر برای کسانی که تلگرام پریمیوم را فعال کرده اند 2048 کاراکتر است. کاربران بدون برنامه Premium در آینده 200 کاراکتر خواهند داشت.

عکس‌ها و ویدیوها را می‌توان درست هنگام انتشار ویرایش کرد: استیکرها یا شکلک‌ها قرار دهید، داستان‌ها را نقاشی کنید، متن یا پیوندی اضافه کنید، و سایر کاربران را با @ تگ کنید.

حتی فرصتی برای پردازش یک عکس در ویرایشگر داخلی وجود دارد. استوری به شما کمک می‌کنند نه تنها در مورد دوستان نزدیک  بلکه در مورد افرادی که با آنها به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنید نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس از اینکه امکان ارسال مجدد پیام از کانال‌ها در استوری فراهم شود، کانال‌های تلگرام فالوورهای بیشتری خواهند داشت. این ابزار دیگری برای ارتقاء نرم افزار خواهد بود. برای ایجاد و انتشار Stories به منبعی نیاز دارید، اما نیازی به پرداخت هزینه برای قرار دادن ندارید.

مزایای استوری در تلگرام چیست؟

ویژگی های مهم زیر استوری های تلگرام را متمایز می کند:

  • حریم خصوصی: نویسندگان استوری می توانند به خوبی تنظیم کنند که چه کسی می تواند هر استوری را ببیند. این توانایی شخصی سازی انتشار انواع مختلف محتوا برای گروه های مختلف دوستان و مخاطبین است.
  • رابط کاربر پسند: استوری ها در بالای لیست چت قرار می گیرند که توجه را از جریان پیام اصلی در پیام رسان منحرف نمی کند.
  • طراحی روشن: علاوه بر استفاده از ده‌ها ابزار ویرایش عکس و ویدیو، می‌توانید برای اضافه کردن زمینه‌های اضافی، شرح داستان ایجاد کنید. لینک ها را پست کنید و افراد دیگر را نیز تگ کنید.
  • پشتیبانی از دوربین در داستان‌ها:می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی را که همزمان در دوربین‌های پشت و جلو گرفته شده‌اند منتشر کنید تا استوری تعاملی باشند.
  • تنظیم مدت زمان: شما می توانید مدت زمان داستان را انتخاب کنید – 6، 12، 24، یا 48 ساعت و استوری ها را با تنظیمات حریم خصوصی برای هر کدام در صفحه پروفایل نمایش دهید.

جمع بندی

استوری تلگرام یکی دیگر از راه‌های اشتراک‌افزار برای تبلیغ برند شما در تلگرام برای کارشناسان، وبلاگ‌نویسان و در آینده برای برندها است. اما می توانید همین الان روی جذب مخاطب در کانال تلگرام کار کنید.

استوری های تلگرام به صورت سریال. ارسال یک ویدیو یا عکس کافی نیست. مانند سایر پلتفرم‌ها، محتوای سرگرمی ای همچنان در صدر قرار می‌گیرد که جالب باشد و کاربر منتظر آن بماند.  

در حالی که Stories برای کانال ها در دسترس نیست، ارزش تمرین کردن را دارد. تا زمانی که عملکرد جدید راه اندازی می شود، باید در مورد استراتژی فکر کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *