بارگذاری نتایج گوگل با اسکرول به جای صفحه بندی

در این بخش به خبر آپدیت گوگل برای نحوه نمایش نتایج و تاثیر بارگذاری نتایج گوگل با اسکرول به جای صفحه بندی بر سئو می پردازیم. پیمایش (اسکرول) پیوسته گوگل از آپدیت های جدید گوگل برای بهبود رتبه بندی سئو است. منظور این است که به جای صفحه بندی نتایج گوگل نتایج بیشتر بر اساس اسکرول بیشتر ظاهر شوند و صفحه بندی منسوخ شود. این موضوع در ماه دسامبر معرفی شد.

این آپدیت مرتبط با نتایج جستجوی دسکتاپ است. قبلتر در گوشی نتایج گوگل به صورت اسکرول بیشتر اعمال شده است. اما در دسکتاپ هنوز نتایج بر اساس صفحه بندی است. مفهوم اسکرول امروزه در وب فراگیر شده است و محتوا عمدتاً از طریق پیمایش قابل دسترسی است. راه‌های بالقوه زیادی وجود دارد که اسکرول مداوم می‌تواند بر تجربه جستجو در Google و در نتیجه روی شیوه‌های سئو تأثیر بگذارد. در این مقاله بررسی میکنیم اگر اسکرول به جای صفحه بندی نتایج اعمال شود چه اثری خواهد داشت؟

ما در رایانیوز سعی میکنیم آخرین اخبار آپدیت ها در زمینه های مختلف را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

پیمایش نامحدود یا صفحه بندی

از اوایل دهه 1990، ما از اصطلاح “صفحات وب” استفاده کرده ایم، گویی وب سایت ها روی کاغذ چاپ شده اند. علیرغم بیش از 20 سال پیشرفت تکنولوژیک، این استعاره معیوب همچنان وجود دارد، حتی در SERP های گوگل. اما ممکن است به زودی از بین برود.

محتوا عمدتاً از طریق پیمایش قابل دسترسی است، که ساده ترین راه برای پیمایش در وب سایت ها است. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، تجربه کاربر اسکرول با تداوم بهبود یافته است. به این ترتیب، وقتی کاربر به پایین پیمایش می کند، محتوای وب بر حسب تقاضا بارگذاری می شود – بنابراین نام “پیمایش بی نهایت” نامیده می شود.

پیمایش-نامحدود-یا-صفحه-بندی

از نظر فنی، واقعاً بی نهایت نیست، زیرا پیمایش فقط تا زمانی که محتوایی برای نمایش وجود دارد، دوام می آورد. در عوض، اصطلاح صحیح «طومار پیوسته» است.اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این رویکرد را برای نشان دادن جریان نامحدود – و اغلب اعتیادآور – به کاربران اجرا می‌کنند.

سئو همچنان به شدت به استعاره صفحه برای اختصاص کلمات کلیدی خاص به بخش های خاصی از محتوا متکی است.

در مقابل، موتورهای جستجوی کوچکتر، مانند DuckDuckGo، مدتی است که نتایج جستجو را بدون صفحه بندی ارائه می کنند. با این حال، کاربر همچنان باید روی دکمه «نتایج بیشتر» کلیک کند، که دسته دیگری از SERP های ارگانیک را نشان می دهد و موتور جستجو همچنان اعداد را در صفحات نتایج نشان می دهد. احتمال اسکرول کردن افراد بسیار بیشتر از کلیک کردن است. این یک روانشناسی ساده است.

بارگذاری نتایج گوگل با اسکرول به جای صفحه بندی

در ادامه بررسی می کنیم که اسکرول مداوم چگونه بر تجربه جستجو و سئو تاثیر می گذارد؟

از بین رفتن ارزش صفحه یک گوگل

در حال حاضر در سئو خیلی مهم است که شما برای دیده شدن در صفحه اول نتایج گوگل باشید. اما اگر در دسکتاپ هم این اعمال شود که صفحه بندی از بین برود و نتایج بر اساس اسکرول بیشتر نمایش داده شود، عملا از اهمیت این موضوع کاسته خواهد شد. زیرا اسکرول برای نتایج بیشتر برای کاربران راحت تر از عوض کردن صفحه است. برای همین احتمال اینکه افراد بیشتری صفحه دوم را ببینند بیشتر خواهد شد.

آریج ابوعلی، سئوی فنی و بنیانگذار Crawlina، از این نتیجه گیری پشتیبانی می کند:

“انسان ها ذاتا پیمایشگر هستند. این خبر خوبی است و احتمالاً در نرخ کلیک بهتر برای دامنه های با رتبه پایین تر منعکس خواهد شد.”

اندرو پرینس، تحلیلگر ارشد سئو در Wayfair، آن را با شیوایی بیشتری می گوید:

“این ممکن است اکنون به درخواست های “ما می خواهیم در صفحه 1 رتبه بندی کنیم” پایان دهد زیرا ~ 6 صفحه از نتایج هنگام اسکرول کردن به پایین ظاهر می شود.” ونتایج بیشتر مشاهده خواهد شد.
این احتمال بسیار بیشتر است که افراد به دلیل راحتی جدید، بیشتر از 10 نتیجه ارگانیک برتر معمولی به پایین تر حرکت کنند.

احتمال توجه کمتر به ۳ نتیجه برتر

در حال حاضر، 3 نتیجه برتر جایی است که بیشترین کلیک‌های ارگانیک به آن می‌رسد. این احتمالاً در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد، اما ممکن است تسلط آنها کاهش یابد. پیش از این می بینیم که نقشه‌های حرارتی کلیک نشان می‌دهد بیش از 40 درصد از کلیک‌ها به سمت رتبه یک سوگیری می‌کنند. همانطور که مطالعات نرخ کلیک Backlinko و Sistrix نشان داده است، امروزه بالاترین نتیجه ارگانیک (رتبه یک گوگل) حدود 28٪ از کلیک ها را کسب می کند. با این اتفاق ممکن است افراد به پیمایش بیشتر عادت کنند و کمتر به نتایج برتر اعتماد کنند.

تغییر در شیوه‌های بهینه سازی سئو

این مهم است که چگونه به عنوان ناشر، تولیدکننده محتوا و متخصص سئو سازگار شویم؟ البته بستگی به این دارد که تاثیر واقعی چه خواهد بود. فرایند سئو احتمالا خیلی متفاوت نمی شود. فقط باید روی رتبه بهتر تمرکز کنید نه صفحه اول گوگل. باز هم احتمالا ۳ نتیجه برتر گوگل مهم ترین نتایج با بیشترین ورودی ها باشند.

اگر سئو کار هستید، یک مورد اثر گذار می تواند انتخاب عناوین جذاب باشد. چون کاربر تعداد بیشتری از نتایج را می بیند احتمال اینکه روی عنوان جذابتر کلیک کند بیشتر است. از کد های اسکیما برای جذاب تر شدن نمایش نتیجه سایت خود استفاده کنید. متای توضیحات جالب بگذارید. از دید کاربر ظاهر نتیجه خود را بسازید.

اگر هم سئو کار نیستید و قبلا سفارش طراحی سایت داده اید و الان به دنبال سئو هستید حتما اخبار سئو را دنبال کنید. بهتر است نکات آپدیت ها را از سئو کار خود درخواست کنید تا هم افزایی بهتری صورت گیرد. بیشتر افراد طراحی سایت سفارش می دهند که بعدا به سراغ سئو بروند. هدف نمایش در نتایج گوگل است. ممکن است این اتفاق سبب شود تا سرمایه خود را بین سئو و ادز پخش کنید یا تصمیمات دیگری بگیرید.

تبلیغات-گوگل-ادز-بیشتر-در-بالای-نتایج

تبلیغات گوگل ادز بیشتر در بالای نتایج

در حال حاضر گوگل ادز در بالای نتایج و آخر صفحه نتایج سایت های دارای تبلیغات ادز را نشان می دهد. از آنجایی که Google فضای بالقوه بیشتری برای پر کردن تبلیغات و ویژگی‌های ویژه دارد، بهانه بهتری نیز برای پایین آوردن نتایج ارگانیک وجود دارد. همچنین احتمالاً می‌توانیم انتظار ویژگی‌های ویژه بیشتری را در بالا داشته باشیم زیرا نمی‌توان آنها را به درستی در زیر نتایج پیمایش پیوسته نشان داد.

نظر شما چیست؟ بارگذاری نتایج گوگل با اسکرول به جای صفحه بندی چه تاثیری بر نتایج ارگانیک و سئو خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *