ویژگی های لاراول ۱۰

با ما همراه باشید با مطلب ویژگی های لاراول ۱۰. لاراول یک فریم ورک رایگان و منبع باز زبان برنامه نویسی PHP است که مجموعه ای از ابزارها و منابع را برای ساخت برنامه های مدرن PHP فراهم می کند. لاراول با استفاده از اکوسیستم کاملی که از ویژگی‌های داخلی خود بهره می‌برد و بسته‌ها و برنامه‌های افزودنی سازگار متنوعی دارد، محبوبیت خود را در چند سال گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است. بسیاری از توسعه‌دهندگان آن را به عنوان چارچوب انتخابی خود برای فرآیند توسعه ساده‌تر انتخاب کرده‌اند. زبان php و فریمورک لاراول در برنامه نویسی و طراحی سایت نیز بسیار محبوب است.

زمان انتشار لاراول ۱۰

قبل از لاراول 9، نسخه های اصلی فریم ورک دو بار در سال یا تقریباً هر شش ماه یکبار منتشر می شد. با شروع با لاراول 9، تیم اصلی به یک برنامه سالانه رفت و لاراول 9 را در فوریه 2022 ارسال کرد (به جای برنامه ریزی اولیه سپتامبر 2021). انتشار سالانه لاراول همیشه دو ماه پس از انتشار Symfony انجام می‌شود. این برنامه در آینده یک نسخه اصلی سالانه است.

لاراول 9: 8 فوریه 2022

لاراول 10: 14 فوریه 2023

لاراول 11: سه ماهه اول 2024

ویژگی های لاراول ۱۰

در ادامه به برخی ویژگی های اصلی و مهم لاراول ۱۰ می پردازیم.

لاراول 10 از PHP 8.0 پشتیبانی نمی کند

فریم ورک لاراول پشتیبانی از PHP v8.0 را در لاراول 10 حذف کرد. حداقل نسخه مورد نیاز PHP ^8.1 است. بنابراین توجه داشته باشید که اگر می خواهید وب اپلیکیشن خود را به لاراول 10 ارتقا دهید، باید وابستگی ها و نسخه PHP را ارتقا دهید.

Laravel Pennant

Laravel Pennant بسته ای است که توسط تیم لاراول ایجاد شده است که با Laravel 10 وارد می شود و Feature Flags را برای برنامه های شما ارائه می دهد. این شما را قادر می‌سازد تا به تدریج ویژگی‌های جدید برنامه را با اطمینان اجرا کنید، طراحی‌های رابط کاربری جدید A/B را آزمایش کنید، استراتژی توسعه مبتنی بر ترانک را تحسین کنید و موارد دیگر.

این بسته جدیدترین در مجموعه بسته های رسمی است که توسط تیم اصلی ارائه شده است و به این معنی است که ما اکنون یک بسته خوش ساخت و آزمایش شده داریم که عملکرد عالی را در اختیار ما قرار می دهد.

Process layer

لایه Process شامل ویژگی های غنی خارج از جعبه است، مانند:

  • روش های فرآیند روان برای ساختن نمونه فرآیند قبل از اجرای آن
  • مدیریت خروجی فرآیند همانطور که دریافت می شود
  • فرآیندهای ناهمزمان Asynchronous processes
  • استخرهای فرآیند
  • ویژگی های آزمایشی غنی از طریق جعلی ()
  • جلوگیری از فرآیندهای سرگردان در طول آزمایش
  • فرآیندهای تست آسان تر

تعریف type های بومی در اسکلت لاراول 10

در لاراول 10، کد اسکلت برنامه دارای اعلان‌های نوع بومی خواهد بود. این بدان معناست که هر کدی در سرزمین کاربر که توسط فریم‌ورک تولید می‌شود، دارای نکات تایپ و انواع بازگشتی خواهد بود.

گزینه پروفایل برای تست ها

ویژگی جدیدلاراول ۱۰، یک گزینه –profile است که یافتن تست های کند را برای شما آسان می کند. این گزینه –profile باید به شما کمک کند تا تست‌هایتان را سریع نگه دارید و به شما کمک کند تست‌های کند را برطرف کنید یا آنها را بهتر گروه‌بندی کنید تا نتوانید همیشه آن‌ها را اجرا نکنید.

منسوخ شدن از لاراول 9

روش‌هایی که در لاراول 9 به‌عنوان منسوخ‌شده علامت‌گذاری شده‌اند، در لاراول 10 حذف می‌شوند. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که راهنمای ارتقای انتشار، تمام روش‌های منسوخ‌شده، ارزیابی تأثیر بالقوه، و نحوه ارتقاء نزدیک‌تر به نسخه را مشخص کند.

ارتقا به لاراول 10

ساده ترین راه برای ارتقا، استفاده از Laravel Shift است و می تواند به طور خودکار همیشه برنامه شما را به روز نگه دارد یا از راهنمای ارتقا پیروی کند.

اخبار تکنولوژی ما را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *