دکمه هوش مصنوعی به کیبورد مایکروسافت اضافه می شود

دکمه هوش مصنوعی به کیبورد مایکروسافت اضافه می شود. تغییر کیبورد بعد از 30 سال اتفاق می افتد. کلید Copilot جدید چت ربات هوش مصنوعی مایکروسافت را راه اندازی می کند. کاربرانی که فاقد کلید Copilot هستند می توانند با میانبر صفحه کلید Windows C به آن دسترسی داشته باشند. مایکروسافت افزوده کلیدی را به عنوان “نقطه ورود به دنیای هوش مصنوعی در رایانه شخصی” می داند.

Copilot چیست؟

Copilot مجموعه ای از ویژگی های جدید است که مدل های زبان بزرگ (LLM) را با محصولات موجود مایکروسافت ترکیب می کند:

  • Windows 11
  • Bing Search’s AI Chat
  • Microsoft Edge
  • Microsoft 365 apps (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams)

 Copilotبرای Microsoft 365 یک ابزار بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی است که مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، محتوای موجود در Microsoft Graph و برنامه‌های Microsoft 365 را که هر روز استفاده می‌کنید، مانند Word، Excel، PowerPoint، Outlook، Teams و …

Copilot که در مارس سال گذشته معرفی شد، هوش مصنوعی را در نرم افزار مایکروسافت ادغام می کند. این ابزار با Microsoft 365 یکپارچه شده است و در کنار Word، Excel، PowerPoint، Outlook و Teams کار می کند. کاربران در حال حاضر می توانند با میانبر صفحه کلید Windows + C به آن دسترسی داشته باشند.

Copilot بر بهبود بهره وری، کارایی و عملکرد کلی محل کار تمرکز دارد. اگر می خواهید اکوسیستم مایکروسافت خود را با هوش مصنوعی ارتقا دهید، Copilot ابزاری است که به آن نیاز دارید.

از هوش مصنوعی مجهز به مدل Azure OpenAI GPT که در Bing نیز استفاده می‌شود، استفاده می‌کند تا موضوعات کمکی را از توضیح ساده نیازهای شما ایجاد کند. به طور مشابه، می‌توانید با توضیح تغییراتی که می‌خواهید ایجاد کنید، هر موضوعی را در نسخه‌ی آزمایشی خود تغییر داده و به‌روزرسانی کنید.

با Copilot، می توانید در زمان صرفه جویی کنید، کیفیت را بهبود بخشید و بهره وری را در کل تیم خود افزایش دهید.

کاربران سازمانی Copilot

کاربران سازمانی طیف وسیعی از ویژگی‌های جالب را دریافت می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد هوش مصنوعی را بر روی داده‌های شرکت خود آموزش دهند و از آن برای کمک به کارمندان در ارتباطات، تولید محتوا و یافتن زوایای بیشتری برای نگاه کردن به اطلاعات استفاده کنند. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های پیشرفته‌تر مانند Power Apps (ایجاد برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی)، Power BI (تجزیه و تحلیل روندهای داده‌های بزرگ) و Business Chat (ابزاری برای پرسیدن سؤالات در مورد داده‌های کسب‌وکار شما و دریافت پاسخ‌های پایه و دقیق) هستند.

کلید هوش مصنوعی در کیبورد مایکروسافت

دکمه هوش مصنوعی به کیبورد مایکروسافت اضافه می شود. شرکت مایکروسافت در حال افزودن دکمه ای به صفحه کلید ویندوز برای فعال کردن سرویس AI Copilot خود است و اولین دستگاه هایی است که کلید جدید را در این ماه ارائه می کنند.

کلید Copilot که در سمت راست نوار فاصله قرار می گیرد، اولین تغییر در چیدمان صفحه کلید ویندوز از زمانی است که مایکروسافت کلید Windows/Start را در سال 1994 اضافه کرد که بر تعهد این شرکت به هوش مصنوعی تاکید می کند. شرکای سخت افزاری مایکروسافت طی روزهای آینده در کنفرانس فناوری CES، رایانه های ویندوز 11 را با دکمه Copilot به نمایش خواهند گذاشت. این دکمه در روزهای منتهی به CES و در نمایشگاه CES که در تاریخ 5 ژانویه آغاز می‌شود، و در اواخر ژانویه در دسترس قرار می‌گیرد، روی رایانه‌های شخصی و لپتاپ ویندوز 11 جدید از «شریک‌های اکوسیستم» مایکروسافت ظاهر می‌شود.

این کلید همچنین در برخی از دستگاه های سرفیس آینده گنجانده خواهد شد.

مایکروسافت مشخص نکرد که کدام سازنده رایانه این دکمه را اضافه خواهد کرد، فقط گفت که کلید روی بسیاری از رایانه‌های شخصی ویندوز 11 جدید شرکای اکوسیستم ما خواهد بود. Dell Technologies روز پنجشنبه اعلام کرد که کلید Copilot در جدیدترین لپ‌تاپ‌های XPS آن قرار خواهد گرفت.

اگر Copilot در دستگاه در دسترس یا فعال نباشد، با فشار دادن کلید به جای آن، عملکرد جستجوی ویندوز راه اندازی می شود.

دکمه هوش مصنوعی به کیبورد مایکروسافت اضافه می شود. مایکروسافت دکمه جدید را با کلید ویندوز مقایسه کرد که نزدیک به 30 سال پیش معرفی شد. دکمه جدید که دارای لوگوی Copilot است، در نزدیکی نوار فاصله صفحه کلید قرار خواهد گرفت. طرح QWERTY، که بخش عمده ای از صفحه کلید مدرن را تشکیل می دهد، در دهه 1870 توسعه یافت.

مایکروسافت بر این باور است که سال 2024 “سال کامپیوترهای هوش مصنوعی” خواهد بود. مایکروسافت تغییر قابل توجهی را به سمت آینده محاسباتی شخصی‌تر و هوشمندانه‌تر آغاز خواهد کرد که در آن هوش مصنوعی به طور یکپارچه از سیستم، به سیلیکون و سخت‌افزار در ویندوز بافته می‌شود. سال پیش رو وعده می دهد که چیزی غیرعادی نباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *