AMD نسل جدید پردازنده گرافیکی Radeon Pro W6000X را برای مک پرو معرفی می کند

امروز در رایانیوز می خواهیم به اینکه AMD نسل جدید پردازنده گرافیکی Radeon Pro W6000X را برای مک پرو معرفی می کند، بپردازیم. AMD بیش از این اثبات کرده است که یکی از بهترین شرکت های صنعت سخت افزار است. با وجود اینکه هنوز در سطح جهانی پیشتاز نبوده است. تولیدکننده آمریکای شمالی قبلا چندین برگ برنده را از طریق عرضه محصولات جدید و قدرتمند نشان داده است.

AMD بیش از 50 سال است که در زمینه محاسبات، گرافیک و تجسم با عملکرد بالا نوآوری ایجاد کرده است. کارکنان AMD در سرتاسر جهان روی ساخت محصولات عالی تمرکز می کنند. حال AMD به تازگی ارتقا سخت افزاری عمده ای برای کاربران مک پرو داده است. به آنها اجازه می دهد با انتشار سه کارت گرافیک جدید از ارتقاء معماری گرافیکی RDNA 2 خود بهره مند شوند. با تیم رایانیتا در ادامه AMD نسل جدید پردازنده گرافیکی Radeon Pro W6000X را برای مک پرو معرفی می کند، همراه باشید.

گرافیک Radeon PRO W6000X برای Mac Pro معرفی شد

AMD روز 3 آگوست کارت های گرافیکی جدید Radeon PRO W6000X را معرفی کرد. در مجموع 3 تراشه مختلف 7 نانومتری بر اساس معماری RDNA2 وجود دارد. منحصرا برای نسل جدید مک پرو، رایانه های رومیزی با کارایی بالا از اپل در نظر گرفته شده است.

برترین تراشه این خط Radeon PRO W6800X Duo است. اساسا دو پردازنده گرافیکی Radeon PRO W6800X هستند که روی یک تراشه متحد شده اند. این کارت گرافیک قدرتمند دارای 7680 پردازشگر جریان، 120 واحد محاسبه کننده. رابط حافظه 256 بیتی در هر GPU است. همچنین 256 مگابایت حافظه بی نهایت، 64 گیگابایت حافظه GDDR6 و عملکرد FP32 30.2 TFLOP ارائه می دهد. علاوه بر این، این مدل دارای توان مصرفی (TGP) 400 وات است.

RDNA2 برای مک

AMD به تازگی پردازنده های گرافیکی جدید Radeon PRO W6000 سری “workstation-class” را برای بازار رایانه رایانه های شخصی در اوایل ماه ژوئن اعلام کرده بود. در این اعلامیه AMD نسبت به کارت های RTX Quadro NVIDIA نسبت عملکرد و قیمت بالاتری دارد. به ویژه که دو برابر حافظه گرافیکی کارت NVIDIA Quadro RTX 5000 را با هزینه کمتر ارائه می دهد.

اسکات هرکلمن، معاون شرکت می گوید: “ما پردازنده های گرافیکی AMD Radeon PRO W6000X را توسعه داده ایم. تا خلاقیت حرفه ای ها را آشکار کرده. به آنها کمک کنیم پروژه های پیچیده تر و محاسباتی بیشتری را اجرا کنند. از انیمیشن های سه بعدی گرفته تا ترکیب صحنه های 8K تا توسعه بازی.”

سری جدید AMD Radeon PRO W6000X دارای بهره وری قابل توجه انرژی، واحدهای محاسباتی پیشرفته و خط لوله بصری جدیدی است. به کاربران مک پرو امکان می دهد در طیف وسیعی از برنامه های حرفه ای کارهای بیشتری انجام دهند. معماری RDNA2 دارای شتاب دهنده های اختصاصی Ray برای ردیابی اشعه در زمان واقعی است. اولین بار برای پردازنده گرافیکی AMD استفاده شده است. سخت افزار تخصصی ردیابی اشعه، تقاطع پرتوها را کنترل می کند. در مقایسه با اجرای یک نرم افزا ، به ترتیب قدر بزرگی در عملکرد تقاطع ایجاد می کند. شتاب دهنده های Ray تنها یکی از چندین بهبود عملکرد پیشگامانه برای معماری گرافیکی AMD هستند.


اینترنت ماهواره ای یا همان استارلینک خبری است که پس از طرح صیانت از فضای مجازی سر و صدای بسیاری در فضای مجازی به پا کرد. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با اینترنت ماهواره ای مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


سری Radeon PRO 6000 برای مک:

AMD RDNA2 معماری پیشگامانه ایست که اولین بار در E3 در سال 2019 معرفی شد. سرانجام در ماه ژوئن امسال برای مک وارد بازار کاری حرفه ای شد. RDNA2 دارای شتاب دهنده های Ray است. در هر واحد محاسبه یک RA وجود دارد. حداکثر 256 مگابایت حافظه پنهان روی قالب GPU ادغام شده است برای کاهش تاخیر و مصرف برق طراحی شده است.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *