استعفای مدیرعامل بایننس و جریمه 4 میلیارد دلاری

استعفای مدیرعامل بایننس و جریمه 4 میلیارد دلاری خبر داغ هفته بوده است. استعفای Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس پس از اعتراف به نقض قوانین پولشویی در دادگاهی در ایالات متحده به دلیل نقض قانون اسرار بانکی، بسیار پر بحث شده است. بایننس اعتراف کرده است که قوانین مبارزه با پولشویی در ایالات متحده را نقض کرده. و با پرداخت جریمه ای بالغ بر 4.3 میلیارد دلار موافقت کرده است. این پیشرفت نشان دهنده تغییر قابل توجهی در رهبری در یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان است.

این اعلامیه منجر به واکنش معتدل بازار و کاهش جزئی ارزهای دیجیتال شد. ژائو با وثیقه 175 میلیون دلاری با شرایط سخت آزاد شد، از جمله ماندن در ایالات متحده. در همان زمان، بایننس شاهد خروج خالص بیش از 1 میلیارد دلار در 24 ساعت پس از انتشار خبر بود.

اثر خبر استعفای مدیرعامل بایننس بر رمز ارزها

در مجموع، حل و فصل مشکلات بایننس یک پیشرفت مثبت برای بازار رمزارز است. به این امکان می‌دهد که توجه به تایید مورد انتظار یک ETF نقطه بیت کوین و رویداد نصف شدن بیت کوین در سال آینده معطوف شود.

هفته نسبتاً متلاطم بود، به طوری که بیت کوین در اخبار بایننس برای مدت کوتاهی به 35650 دلار سقوط کرد، قبل از اینکه بهبود یابد و در محدوده 37500 دلار معامله شد. با نزدیک شدن بیت کوین به سطح 38000 دلار،سرمایه گذاران به سمت اتریوم و آلتکوین ها حرکت کردند. ETH عملکرد بهتری نسبت به BTC داشته است و نسبت ETHBTC از 0.053 به 0.056 WoW افزایش یافته است. پس از اخبار بایننس، ETH برای مدت کوتاهی به پایین ترین سطح 1930 دلار در روز سه شنبه سقوط کرد، در حدود محدوده ای که جمعه گذشته مشاهده شد، قبل از اینکه به شدت افزایش یابد و بالای 2075 دلار معامله شود.

با توجه به ارقام نوسانات، نوسانات ضمنی 30 روزه بیت کوین به 48.5% (-3.5% WoW) و اتریوم نیز به 49% (-6% WoW) کاهش یافت. چولگی 25 دلتا گزینه های بیت کوین نشان دهنده کاهش شدید چولگی گزینه های جلویی پس از افت بازار در روز سه شنبه است. حتی برای مدت کوتاهی از خط صفر عبور کرد. در حالی که بهبود قابل توجه در روز چهارشنبه منجر به افزایش عمودی شد. چولگی مثبت فعلی در تمام بازه‌های زمانی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. اما همچنان به احساسات صعودی بیشتر در بازار اشاره می‌کند. با افزایش روز چهارشنبه گزینه‌های منقضی شده 30 روزه نشان می‌دهد که معامله‌گران از پتانسیل صعودی بیت کوین به حمایت از نزولی ترجیح می‌دهند.

رای دادگاه

روز سه شنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و بایننس توافق کردند که جفت های معاملاتی را از فهرست خارج کنند و برای خروج کامل از بازار ایالات متحده به اتهام پولشویی آماده شوند. بایننس همچنین جریمه 4.3 میلیارد دلاری را پرداخت خواهد کرد. Changpeng Zhao (CZ)، مدیر عامل Binance، به عنوان بخشی از اعتراف گناه خود به اتهام فعالیت بدون مجوز و توطئه از سمت مدیریت خود کناره گیری کرده است. با این حال، او مالکیت خود را در مبادله حفظ خواهد کرد.

اثر خبر بر بازار

استعفای مدیرعامل بایننس و جریمه 4 میلیارد دلاری چه اثری بر بازار داشت؟ بازار خوش‌بینی نشان داد. زیرا بسیاری معتقدند حل و فصل پرونده Binance اکنون شرایط را برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تأیید نهایی ETF بیت‌کوین خالی کرده است. به گفته بلومبرگ، اگر ETF های پیشنهادی توسط SEC تایید شوند، صنعت به دنبال یک بازار بالقوه 100 میلیارد دلاری است.

شیوام تاکرال، مدیر عامل BuyUcoin، گفت: “خوش بینی فزاینده در مورد ETF های بیت کوین و اتریوم، هیجان زیادی را در بین جامعه معامله گران ایجاد می کند. شاخص های بازار سیگنالی را به سوی سال 2024 بسیار امیدوارکننده برای بازار دارایی های دیجیتال می دهند.”

ادول پاتل، مدیرعامل Mudrex افزود: “شرکت کنندگان بازار مشتاقانه منتظر نصف شدن بیت کوین در سال 2024 و تایید بالقوه ETF بیت کوین در ایالات متحده هستند. قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون تقریبا 126 درصد افزایش یافته است.”
با این حال، نگرانی ها در مورد تورم و افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

منون گفت: “همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که فدرال رزرو به طور کامل پتانسیل افزایش نرخ بهره در آینده را در صورت نیاز شرایط اقتصادی نادیده نگرفته است. به نظر می رسد سرعت رشد اقتصادی کند شده است و به طور بالقوه بر تصمیمات سیاستی آتی تاثیر می گذارد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *