ایلان ماسک در حمایت از رفع تحریم ایرانیان

ایلان ماسک در حمایت از رفع تحریم ایرانیان میگوید. برخی از افراد در توییتر از ماسک خواستند ایستگاه های اینترنتی مبتنی بر ماهواره را ارائه دهد.ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، روز دوشنبه گفت که این شرکت برای ارائه خدمات پهنای باند ماهواره ای استارلینک در این کشور درخواست معافیت از تحریم ها علیه ایران خواهد کرد.

SpaceX قصد دارد به سرعت Starlink را گسترش دهد. ماسک می گوید استارلینک به دنبال معافیت از تحریم های ایران است. ماسک مشخص نکرد که استارلینک از کدام کشور معافیت می‌خواهد، اما ایران با تحریم‌های گسترده‌ای مواجه است.

درباره SpaceX

اسپیس ایکس (شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی) یک سازنده حمل‌ونقل فضایی و هوافضا است که در سال 2002 توسط ایلان ماسک تأسیس شد. ماسک همچنین مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است. و اخیراً، او در آوریل 2022 قراردادی را برای خرید شبکه اجتماعی توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار منعقد کرد و به دلایلی انجام نشد برای مطالعه دلایل لغو این قرارداد مقاله ایلان ماسک از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر خارج شد را مطالعه نمایید.

پس از 18 ماه از توسعه، اسپیس ایکس در سال 2006 یک وسیله نقلیه تحویلی را با نام دراگون رونمایی کرد. به زودی با فالکون دنبال شد که برای بلند کردن انسان و محموله به مدار طراحی شده بود. اسپیس ایکس یک نیروی مخرب در صنعت پرتاب در سراسر جهان بوده است، زیرا خدمات پرتاب آن نسبت به بسیاری از رقبای خود ارزان تر است. برای ارسال محموله‌ها و فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و همچنین پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین، همکاری نزدیکی با ناسا دارد.

درباره Starlink

از نظر فنی، این یک سیستم اینترنت ماهواره ای است. اما برای کاربران عادی وب، این یک موهبت الهی بالقوه است. اگر در یک شهر یا یک حومه بزرگ زندگی می کنید، احتمالاً از سرعت اینترنت سریع، شاید با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه یا بیشتر لذت می برید. اما تصور کنید که هر روز سرعت اینترنت 20 مگابیت بر ثانیه یا حتی 0.8 مگابیت در ثانیه پایدار باشد. بدتر از آن، خانه شما فقط یک یا دو ارائه دهنده خدمات اینترنتی دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، که باعث می شود شما با سرویس های ناخوشایند سرگردان شوید. متأسفانه، مردم در سراسر ایالات متحده و جهان، در این وضعیت گیر کرده اند. نصب فیبر در یک شهر و رساندن پهنای باند گیگابیت به میلیون‌ها مشتری به طور بالقوه سودآور است، اما در یک منطقه روستایی که تنها چند صد نفر در آن زندگی می‌کنند، چندان سودآور نیست.

سیستم اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس قادر است سرعت اینترنت 150 مگابیت بر ثانیه را به صورت تئوری به هر نقطه از کره زمین برساند. تنها چیزی که مشتری نیاز دارد یک منظره واضح از آسمان است. در پاییز 2020، این سیستم شروع به خدمت رسانی به اولین کاربران خود کرد، که بسیاری از آنها در مناطق دورافتاده یا روستایی آمریکا مستقر بودند – و حداقل می توان گفت که پاسخ مشتاقانه بود. دو سال بعد، Starlink اولین جایزه PCMag Readers’ Choice خود را برای ISP های برتر ایالات متحده به دست آورد.

آیا اینترنت ماهواره ای در ایران ممکن است؟

دو مشکل جدا از تحریم ها در بحث گسترش اینترنت ماهواره ای در ایران وجود دارد: بحث هزینه ای و تکنولوژی مودم ها جهت بهره مندی از آن. آیا درخواست ایلان ماسک در رفع تحریم ها در اینترنت ماهواره ای اثرگذار است؟ آیا زیر ساخت های آن قابل گسترش است؟ برای هزینه آن چه راه حلی وجود دارد؟ همه این سوالاتی است که در پی این خبر وجود دارد. شما چه فکر میکنید؟ نظر خود را کامنت کنید تا ما هم از نقطه نظرات شما استفاده کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *