ایلان ماسک از قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر خارج شد

ناگهانی اعلام شد ایلان ماسک از قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر خارج شد در حالیکه این روزها تازه خبر خرید توئیتر و قرارداد سنگین ایلان ماسک بر سر زبانها پیچیده بود. اما به چه دلیل ؟ چرا این قرارداد به مشکل خورده است؟ داستان بر سر اکانتهای فیک و اسپم توئیتر است و ماسک از آنها خواسته بود تا آمار دقیقی در این باره بدهند.

ایلان ماسک در ماه may اعلام کرد که این قرارداد به طور موقت متوقف شده است، زیرا او منتظر داده‌های مربوط به اکانتهای فیک و اسپم در توییتر است. اکنون نیز گفته است که به دلیل اینکه توییتر اطلاعات کافی در مورد تعداد اکانت‌های فیک و جعلی ارائه نکرده است، از این موضوع کنار کشیده است.

نقض توافق توسط توئیتر

ایلان ماسک میخواهد که پیشنهاد 44 میلیارد دلاری (36 میلیارد پوند) خود برای خرید توییتر پس بگیرد. او ادعا می کند که این توافق چندین بار توسط توئیتر نقض شده است. این اعلامیه جدیدترین تغییر در یک حماسه طولانی مدت پس از تصمیم ثروتمندترین فرد جهان برای خرید توییتر در ماه آوریل است.

توییتر می گوید قصد دارد برای اجرای این توافق، اقدامات قانونی را دنبال کند. برت تیلور، رئیس توییتر، در توییتی نوشت: «هیئت مدیره توییتر متعهد است که معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک ببندد». قرارداد اصلی ادغام شامل یک میلیارد دلار (830 میلیون پوند) هزینه جدایی است.

دلیل درخواست تعداد اکانت فیک توسط آقای ماسک

ایلان ماسک از قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر خارج شد خبر داغ این روزهاست که برای توئیتر عواقب زیادی داشته است.

در ماه مه، ایلان ماسک ثروتمند و تاجر میلیاردر برای اثبات ادعای شرکت توئیتر مبنی بر اینکه حساب‌های اسپم و ربات کمتر از 5 درصد از کل کاربران آن را تشکیل می‌دهند، شواهدی را درخواست کرده بود. اما توئیتر این اطلاعات را منتشر نکرده است.

در نامه وکیل ایلان ماسکه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفته شده: توییتر از ارائه این اطلاعات کوتاهی و خودداری کرده است.

در نامه آمده است که گاهی اوقات شرکت توییتر درخواست های آقای ماسک را پاسخ نمی دهد و به دلایل مختلف از این کار سر باز میکند.

آقای ایلان ماسک می گوید که اکانت‌های اسپم یا ربات 20 درصد یا بیشتر از کاربران توییتر را تشکیل میدهند. ولی توئیتر اعلام کرده این آماره تنها حدود 5% است و هیچ شواهدی مبنی بر این موضوع نیز ارائه نداده است.

مشخص نیست که آیا هیئت مدیره توییتر هزینه 1 میلیارد دلاری جدایی ماسک را می‌پذیرد یا اینکه درگیری دادگاهی بر سر این معامله وجود خواهد داشت. در این توافقنامه آمده است که هر یک از طرفین بسته به شرایط می تواند یک میلیارد دلار جریمه از طرف دیگر تعقیب کند.

عواقب این تصمیم برای توئیتر

پس از اعلام خبر داغ خروج ایلان ماسک از رسانه ها، سهام توییتر در معاملات طولانی مدت 7 درصد کاهش یافت. با 36.81 بسته شد. در معاملات بعد از ساعت کاری، توییتر با 6.2 درصد کاهش به 34.50 رسید.سهام شرکت توییتر از زمانی که آقای ماسک در آوریل پیشنهاد عالی را داده بود رشد بسیاری کرده بود.اگر به برخی از مسیرهایی که بخش فناوری طی چند ماه گذشته رفته است نگاه کنید، می‌توانید ارزش توییتر را بین 13 تا 15 میلیارد دلار قرار دهید که تقریباً 50 درصد کمتر از قیمت سهام امروز است.

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه اعلام کرد که توییتر 30 درصد از تیم جذب استعداد خود را اخراج کرده است، زیرا این شرکت با افزایش فشارهای تجاری مقابله می کند. انتظار می رود این اخراج کمتر از 100 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. در این گزارش آمده است که کاهش ها به تیم استعدادیابی محدود می شود.

برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، گفت که این شرکت برای اجرای این توافق، اقدام قانونی را در دادگاه دنبال خواهد کرد.

ایلان ماسک نیز با تمسخر پاسخ داده که آنها میخواهند بگویند که من نمیتوانم توئیتر را بخرم برای همین اطلاعات را فاش نمی کنند. حالا آنها هستند که باید این اطلاعات را فاش کنند.

برای مطالعه آخرین خبرهای دنیای IT رایانیوز را فراموش نکنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *