احتمال انتشار ویندوز 12 در 2024

خبری خوب برای دوستداران ویندوز: احتمال انتشار ویندوز 12 در 2024. مایکروسافت یک بار دیگر برنامه انتشار به روز رسانی خود را با یک نقشه راه جدید تغییر می دهد. هر سه سال یک به روز رسانی اصلی را به همراه خواهد داشت. این نشانه ورود احتمالی ویندوز 12 است. مایکروسافت برنامه انتشار سالانه خود را لغو می کند به نفع یک چرخه انتشار سه ساله، همراه با افزایش تعداد ویژگی های جدید به ویندوز 11. با رایا نیوز همراه باشید.

در سال 2021، این شرکت اعلام کرد که متعهد می شود هر سال یک ویژگی اصلی (در برگه جدید باز می شود) برای ویندوز 11 منتشر کند. اکنون، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به خود زمان بیشتری برای انتشار نسخه‌های “عمده” ویندوز می‌دهد و در عین حال ویژگی‌های جدید را ارائه می‌کند.

برنامه ریزی زمانی انتشار نسخه های ویندوز و تغییرات آن

نسخه اصلی بعدی برای ویندوز 12 برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. این سه سال پس از انتشار ویندوز 11 است. به این معنی که مایکروسافت می تواند فضا را برای کار روی یک به روز رسانی “عمده” باز کند. اگر چنین باشد، نسخه بعدی می تواند برای سال 2027 برنامه ریزی شود.

این بدان معنا نیست که مایکروسافت در به روز رسانی و رفع اشکالات نسخه فعلی ویندوز کوتاهی می کند. در واقع، با ویندوز 11 Sun Valley 2، یک ویژگی جدید Moments به مایکروسافت اجازه می دهد تا ویژگی های جدید را آسان تر در طول سال عرضه کند. منابع ناشناس همچنین بیان می‌کنند که ویژگی‌های جدید از سال 2023 تا چهار بار در سال وارد می‌شوند.

گفته می‌شود به جای به‌روزرسانی بزرگ‌تر Sun Valley 3، مایکروسافت این به‌روزرسانی‌ها را به عنوان بخشی از یکی از این Moments منتشر می‌کند. به این معنی که کاربران دریافت خواهند کرد. ویژگی‌های جدید زودتر – به‌جای اینکه انتشار بزرگی معمولاً در پاییز هر سال انجام شود. این گزارش اشاره می کند که این Moments همان چیزی است که شرکت آنها را به صورت داخلی برچسب گذاری کرده است. ممکن است پس از انتشار به عنوان چیز دیگری نامگذاری شوند.

نقشه راه جدید ویندوز در حال حاضر در مراحل برنامه ریزی خود است. به طوری که ظاهراً نسخه 2024 در حال حاضر “Next Valley” نامگذاری شده است. اگرچه چیز زیادی مشخص نیست. اینکه آیا مایکروسافت قصد دارد به برنامه انتشار سالانه خود پایبند باشد یا یک چرخه انتشار سه ساله را معرفی کند، هنوز مشخص نیست. اما مطمئناً زمانی که Sun Valley 2 رسماً وارد بازار شد، اطلاعات بیشتری خواهیم داشت. در هر صورت، انتشار احتمالی ویندوز 12 خیلی زودتر از زمانی که بین ویندوز 10 و ویندوز 11 طول کشید، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تغییر چند سطحی ویندوز 12

این یک تغییر در چند سطح خواهد بود. به عنوان مثال، این امر باعث می شود که ویندوز 11 یک ناهنجاری کمتر و صرفاً بازگشت به یک برنامه انتشار عادی تر باشد. زمانی که یکی از کارکنان مایکروسافت اظهارات گیج کننده ای را مطرح کرد . او ادعا کرد که “ویندوز 10 آخرین ویندوز خواهد بود”، تصور می شد که ویندوز 11 یک نسخه یکباره است. اما ظاهراً اینطور نبود. ویندوز 10 باید در سال 2025 بازنشسته شود. با این حال، اگر گزارش Windows Central درست باشد، انتشار اصلی بعدی ویندوز در سال 2024، سه سال پس از انتشار ویندوز 11 در سال 2021 است. با این حال، مایکروسافت هنوز هیچ یک از این جزئیات را تأیید نکرده است.

برای مصرف‌کنندگان، تغییرات جدید ممکن است کمی ناراحت‌کننده باشد، زیرا دگرگون می‌شود و سیستم عاملی که به آن عادت کرده‌اند تغییر میکند. از سوی دیگر، کسانی که ویژگی‌ها و چیزهای جدید را دوست دارند و از آنها قدردانی می‌کنند، هیجان‌زده خواهند شد. با این حال، کسب‌وکارها تمایل دارند از به‌روزرسانی‌های غیرمنتظره که می‌توانند باگ‌های جدیدی را ایجاد کنند، اجتناب کنند. بنابراین این احتمال وجود دارد که برای مشتریان سازمانی ویندوز 11 گزینه انصراف را داشته باشند. با این حال، نتیجه گیری کاملاً واضح به نظر می رسد: اگر این گزارش درست باشد، ویندوز 12 تنها دو سال کوتاه باقی مانده است.

امیدواریم مطلب احتمال انتشار ویندوز 12 در 2024 مفید باشد. اگر به دنبال اخبار آپدیت های انواع سیستم عامل هستید و علاقه به گوشی های همراه دارید خوب است مطلب زیر را نیز بخوانید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *