مسدود کردن کوکی ها در کروم به تاخیر افتاد

در این خبر از رایانیوز می خواهیم به خبر مسدود کردن کوکی ها در کروم به تاخیر افتاد بپردازیم. خب این اواخر اخباری به گوش می خورد که گوگل کروم مسدود کردن کوکی های شخص ثالث را تا اواخر سال 2023 به تاخیر می اندازد. این تقریبا یک سال از مهلت اصلی تاخیر دارد. در حالی که مرورگرهای دیگری مانند Safari و Firefox قبلا این کار را انجام داده اند، کروم هنوز درباره این حرکت مردد است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر مسدود کردن کوکی ها در کروم به تاخیر افتاد همراه باشید.

مسدود کردن کوکی های شخص ثالث به چه معناست؟

مسدود کردن کوکی های شخص ثالث در کروم همچنین به معنای ترکیب گوگل FLoC است. این ابتکار به دلیل سرزده بودن از مرورگرها و موتورهای جستجو گرایش به حریم خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

تصمیم گوگل برای اجازه دادن به کوکی های شخص ثالث تا اواخر سال 2023 در میان جلسات دادرسی ضد انحصاری علیه غول جستجو صورت می گیرد. این تاخیر بخشی از وعده ای است که این شرکت به سازمان نظارت بر ضد انحصار انگلیس، CMA داده است. با این حال، برای به دست آوردن این حق نیاز به زمان بیشتری در سراسر اکوسیستم است. گوگل باید با سرعتی مسئولانه حرکت کند تا بتواند همه ذینفعان را در خود جای دهد.

مسدود-کردن-کوکی-های-شخص-ثالث-به-چه-معناست؟

این کار به گوگل زمان می دهد تا FLoC و سایر خصوصیات Sandbox حریم خصوصی را بازنگری کند. از طرف دیگر، کروم را به تنها مرورگر اصلی تبدیل می کند که هنوز کوکی ها را از رده خارج نکرده است. کروم 30 پیشنهاد را ارائه داده است که از این تعداد 4 پیشنهاد در آزمایشات اصلی موجود است. این پیشنهادات در نهایت تا اواخر سال 2023 که گوگل از شر کوکی ها خلاص شود به ویژگی های نهایی حریم خصوصی Sandbox تبدیل می شوند.

ما می توانیم فرض کنیم که گوگل کروم مسدود کردن کوکی های شخص ثالث را به دلیل حضور گسترده در سیستم عامل ها به تاخیر انداخته است. هر اتفاقی که در کروم رخ دهد. میلیون ها کاربر را در دستگاه های مختلف تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گوگل FLoC چیست؟

Google FLoC مخفف Federated Learning of Cohorts است. این یک فناوری وب است که به عنوان نسخه آزمایشی مبدا توسعه دهنده در مرورگر کروم موجود است. FLoC یکی از روش هایی است که در آن تاریخچه مرور اخیر مرورگر شما به صورت محلی روی دستگاه شما اسکن می شود.

سایتی می تواند از مرورگر شما بخواهد که بگوید کدام گروه مناسب شما است. پس از انجام این کار، تبلیغات مربوطه را مشاهده خواهید کرد. هم گروه ها گروهی از افراد با سابقه مرور مشابه هستند. به زبان ساده، گوگل شما را با افراد همفکر جمع می کند. به جای اینکه هر کاربر را در آن هدف قرار دهد، تبلیغات مربوطه را به کل گروه نشان می دهد.

این از کوکی ها بهتر است. زیرا تبلیغ کنندگان نمی توانند همه جا شما را دنبال کنند یا اثر انگشت دیجیتالی از داده های شما ایجاد کنند. برای افراد ناآگاه، کوکی ها داده های کوچکی هستند که توسط وب سایت هایی که بازدید می کنید بر روی مرورگر تلفن یا رایانه شما قرار می گیرند.

FLoC همچنین هوشمند است. زیرا در حال بهبود است تا از ایجاد گروه های حساس جلوگیری کند. گوگل همچنین می گوید که FLoC به اندازه کافی هوشمند است. نمی تواند گروه های مختلفی از موضوعات حساس را ایجاد کند. بنابراین ما احتمالا نگران نباشیم منکران هولوکاست جایی را در لپ تاپ های دانش آموز تاریخ پیدا کنند. بنابراین احتمالا نظرات سیاسی شما در اتاق های پژواک طنین انداز می شود.


آیا می دانید که مرورگر ها به چه دلیلی رایگان هستند؟ خب در مقاله خبری زیر می توانید این الان علت مطالعه نمایید.


حریم خصوصی گوگل Sandbox چیست؟

حریم خصوصی گوگل Sandbox از سال 2019 آغاز شده. مجموعه فناوری های وب است که به شما امکان می دهد نحوه استفاده از اینترنت را کنترل کنید. این فناوری ها نگرانی هایی مانند کوکی های شخص ثالث را که شما را در سراسر وب ردیابی و برطرف می کنند.

کوکی ها اهداف زیادی مانند بارگیری سریع سایت یا پیگیری فعالیت شما در همه سایت هایی که بازدید می کنید، دارند. آنجاست که گوگل FLoC و حریم خصوصی Sandbox وارد می شوند. گوگل کروم قبلا تصمیم گرفت که کوکی های شخص ثالث را به صورت مرحله ای مسدود کند. گوگل با استفاده از فن آوری جدید وب، کوکی ها را حذف می کند. بدون اینکه به عملکرد وب سایت ها ضربه بزند.
گزینه های حریم خصوصی Sandbox جایگزینی برای کوکی ها هستند. کوکی ها در رایانه شما ذخیره می شوند تا بتوانند دقیقا شما را ردیابی کنند. از همه موارد مربوط به تنظیمات فردی شما مطلع شوند. از طرف دیگر، گوگل FLoC و سایر روش های موجود در حریم خصوصی به شما کمک می کند تا از انگشت نگاری و سایر روش های ردیابی تهاجمی در وب پنهان بمانید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *