کدام یک زودتر به فضا میروند، بزوس یا برانسون

در این خبر از رایانیوز می خواهیم به این موضوع که کدام یک زودتر به فضا میروند، بزوس یا برانسون بپردازیم. خبری که این روز ها بسیار سر و صدا کرده است. آن خبر مسابقه بزوس و برانسون دو میلیارد بزرگ جهان بر زودتر رفتن به کره ماه است. صنعت فضایی در دهه 1950 از رقابت خارج شد و امروزه نیز همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد. در آن زمان، ایالات متحده در مقابل اتحاد جماهیر شوروی بود. اما امروز، ما شاهد جنگ میان میلیاردرها هستیم. در حال حاضر، این جف بزوس بنیانگذار آمازون در برابر سر ریچارد برانسون، مغول ویرجین است که هر یک سعی دارد زود تر از دیگری را به فضا برود.

چند هفته پیش، بزوس اعلام کرد که در 20 ژوئیه، سالگرد فرود آمدن آپولو 11 بر ماه، از طریق شرکت پرواز فضایی خود یعنی Blue Origin، به فضا پرواز خواهد کرد. اما سر ریچارد برانسون ، مالک Virgin Galactic و رقیب Blue Origin اعلام کرد که حتی در 11 جولای، با خدمه ای از کارمندان، حتی زودتر پرواز خواهد کرد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر کدام یک زودتر به فضا میروند، بزوس یا برانسون همراه باشید.

مسابقه میلیاردر فضایی دوباره داغ می شود!

هنگامی که بزوس، که روز دوشنبه از سمت مدیر عامل آمازون کنار می رود. یک ماه پیش پرواز فضایی خود را در 20 ژوئیه اعلام کرد. به نظر می رسد که او قرار است اولین گروه از بنیانگذاران میلیاردر شرکت خصوصی فضایی باشد. یک برادری که همچنین شامل برانسون و اسپیس ایکس ایلان ماسک در نظر گرفته شد.

به همین ترتیب، حرکت غافلگیرانه برانسون برای برنامه ریزی پروازهای فضایی خود با یک فضاپیما 9 روز قبل از پرواز بزوس، تلاشی برای بزرگ کردن میلیاردر رقیب خود در مقصد فضایی تلقی شده است. با این حال، برانسون زاویه رقابت مسابقه فضایی را کم اهمیت جلوه داده.

مسابقه-میلیاردر-فضایی-دوباره-داغ-می-شود!

برانسون روز جمعه گفت: من فکر می کنم هر دوی ما آرزوی سلامتی یکدیگر را داریم. مهم نیست که هر کدام از ما چند روز قبل از دیگری برویم. او پیش از این هنگامی که مدیرعامل آمازون برنامه پروازهای فضایی خود را در ماه ژوئن اعلام کرد. به بزوس در توییتر خود تبریک گفته بود. هرچند برانسون در آن زمان به دنبال کنندگان خود نیز گفت این فضا را تماشا کنند.

البته ، برانسون و بزوس قطعا رقبایی هستند به این معنا که Virgin Galactic و Blue Origin هر دو برای جلب بازار گردشگری فضایی زیر مدار زمین رقابت می کنند. اما، این تنها چیزی نیست که این دو مرد مشترک دارند. برانسون 70 ساله و بزوس 57 ساله هر دو میلیاردرهای خودساخته ای هستند. شرکت های عظیم و ثروت هنگفتی ساختند و سپس پروژه های ساخته شده در اطراف علاقه های شخصی خود را برای سفرهای فضایی به کار گرفتند.

با توجه به اینکه این دو میلیاردر هر دو در آستانه رسیدن به آرزوهای خود برای رسیدن به فضا هستند. بیایید نگاهی بیندازیم چگونه بزوس و برانسون در برابر یکدیگر قرار می گیرند.

میلیاردرهای خودساخته

هم برای برانسون و هم برای بزوس، راهشان برای میلیاردر شدن از خرده فروشی آغاز شد. برانسون در اواخر دهه 1960 تحصیل خود را رها کرد، اولین تجارت خود را راه اندازی کرد. آن یک مجله فرهنگ جوانان به نام دانش آموز بود. بعدا به یک عمل موفقیت آمیز در فروش رکورد تبدیل شد که برانسون رکورد های وینیل سفارشات پستی را از طریق مجله می فروخت. بعدا یک شرکت ضبط و حتی شرکت هواپیمایی Virgin Atlantic را در میان بسیاری از مشاغل دیگر اضافه کرد.

برانسون Virgin Records را در سال 1992 به مبلغ 1 میلیارد دلار به EMI (اکنون بخشی از گروه موسیقی جهانی) فروخت. امروز، او به عنوان رئیس گروه ویرجین، شرکت مجتمع و هولدینگ صاحب سهام در تعداد زیادی از مشاغل مارک دار Virgin ، از Virgin Atlantic و Virgin Mobile telecom به Virgin Galacti ، که برانسون در سال 2019 عمومی اعلام کرد.

در همین حال، بزوس از دانشگاه پرینستون برای کار در وال استریت با صندوق سرمایه گذاری D.E. شاو اما، در سال 1994، بعد از مطالعه در مورد رشد گسترده اقتصاد اینترنتی، بزوس کار خود را رها کرد. در سراسر کشور نقل مکان کرد تا یک کتاب فروشی آنلاین را از یک گاراژ در حومه سیاتل راه اندازی کند. وب سایت آمازون در 16 ژوئیه 1995 فعال شد.

تقریبا سه دهه بعد، بزوس در حال استعفا از سمت مدیرعاملی آمازون است که وی این شرکت را به عنوان یک تجارت الکترونیکی ساخت که تجارت خود را به تدارکات تحویل، ذخیره سازی داده ها و خدمات وب، فروشگاه های سرگرمی و مواد غذایی نیز گسترش داد. امروزه آمازون یکی از بزرگ ترین شرکت های جهان است که ارزش بازار آن بیش از 1.7 تریلیون دلار است.

ثروت بزوس و برانسون

وقتی صحبت از ارزش خالص می شود، بزوس برنده است. بنیان گذار آمازون ثروتمندترین فرد جهان است. بیشتر به دلیل ارزش بیش از 10 درصد سهام خود در آمازون، با دارایی خالص نزدیک به 200 میلیارد دلار است. با رشد امپراتوری برانسون در طول چند دهه گذشته، وی ثروتی به دست آورد که ارزش آن امروز 7.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

برانسون از برخی از ثروت خود برای تأمین تلاش های مختلف ثبت جهانی استفاده کرده است. از جمله موتورسواری در سراسر کانال انگلیسی و عبور از اقیانوس ها با بالن های هوای گرم.

وی همچنین دارای تعدادی از املاک لوکس در سراسر جهان است. از جمله تفریحگاه معروف خود در جزیره نکر در کارائیب که در دهه 1970 فقط با 180،000 دلار خریداری کرد. اما اکنون ارزش آن بیش از 100 میلیون دلار است.

بزوس همچنین دارای چندین قطعه املاک و مستغلات با ارزش است. از جمله خانه دریاچه ای وی در مدینه، واشنگتن، ارزش تخمینی 25 میلیون دلار و همچنین 23 میلیون دلار عمارت واشنگتن دی سی، یک پنت هاوس 80 میلیون دلاری در منهتن و یک رکورد 165 میلیون دلار عمارت بورلی هیلز دارد. همچنین بزوس در حال ساخت یک قایق بادبانی عظیم است. بیش از 500 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

علاقه به فضا

هر دو بزوس و برانسون مقدار زیادی از ثروت هنگفت خود را به شرکت های خصوصی فضایی خود منتقل كرده اند. بزوس، که گفته است از 5 سالگی آرزو دارد که به فضا برود. Blue Origin را در سال 2000 تاسیس کرد. در سال 2017، بزوس گفت که برای تامین بودجه شرکت خصوصی فضایی هر ساله سهام آمازون تقریبا 1 میلیارد دلار می فروشد.

در همین حال، برانسون Virgin Galactic را در سال 2004 با برنامه ای برای انتقال مسافران به فضا راه اندازی کرد. حتی شروع به فروش بلیط حداقل 200،000 دلار برای گردشگران فضایی آینده کرد. گفته می شود از جمله افراد مشهوری مانند جاستین بیبر و آنجلینا جولی این بلیط را خریداری کرده اند.

مدت هاست که برانسون اظهار داشت که وی یکی از اولین مسافران پروازهای فضایی Virgin Galactic خواهد بود. می گوید آرزوی رفتن به فضا از تماشای فرود آپولو 11 بر ماه در سال 1969 در سن 19 سالگی ناشی می شود.

بزوس گفته است که توسعه فناوری های فضایی را برای این کره خاکی مهم [و] برای پویایی نسل های آینده می داند. بزوس در سخنرانی فارغ التحصیلی دبیرستان، حتی آینده ای را تصور کرد. که انسان ها زمین را برای زندگی در مستعمرات غلاف های فضایی ترک می کنند.

در حالی که پرواز فضایی بزوس اولین باری است که Blue Origin مسافران انسانی را به فضا می فرستد. اما Virgin Galactic تاکنون سه آزمایش موفقیت آمیز پرواز فضایی را انجام داده است. از جمله یک مورد در ماه مه که شامل دو خلبان است. پرتاب ویرجین در 11 جولای شامل چهار مسافر از جمله برانسون خواهد بود.


جهت مطالعه خبر کناره گیری جف بزوس از مدیرعاملی آمازون و واگذاری آن به اندی جسی خبر زیر را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *