رفع کار نکردن پلاگین های کروم در ویندوز 10

امروز در رایانیوز می خواهیم به رفع کار نکردن پلاگین های کروم در ویندوز 10 بپردازیم. آیا می خواهید از افزونه ها برای وب سایت مورد علاقه خود استفاده کنید و موفق به انجام این کار نمی شوید؟ یا با مشکل کار نکردن افزونه های کروم مواجه هستید؟ گاهی اوقات ممکن است هنگام گشت و گذار در اینترنت، مرورگر گوگل کروم از کار بیفتد.

این ممکن است به دلیل کار نکردن برخی از افزونه های کروم رخ دهد. برای حل مشکل کار نکردن پلاگین کروم در ویندوز 10 این مقاله را بخوانید. همچنین پاسخی برای نحوه دسترسی به افزونه های کروم دریافت خواهید کرد. با ما در ادامه رفع کار نکردن پلاگین های کروم در ویندوز 10 همراه باشید.

علل کار نکردن پلاگین های کروم در ویندوز 10

دلایل احتمالی ممکن است افزونه ها یا برنامه های افزودنی در گوگل کروم کار نکنند در زیر فهرست شده است. اگر دلیل مشکل را شناسایی کرده باشید، می توانید به راحتی مشکل را حل کنید.

  • نقص در گوگل کروم: به عنوان یک نقطه پایه، اگر در برنامه گوگل کروم مشکلی وجود داشته باشد. ممکن است کاربردی نباشد و از افزونه ها یا برنامه های افزودنی پشتیبانی نکند.
  • گوگل کروم قدیمی: استفاده از گوگل کروم قدیمی ممکن است از افزونه های به روز شده پشتیبانی نکند.
  • افزونه‌های نصب‌شده خراب: اگر افزونه‌ها یا برنامه‌های افزودنی را از برخی وب‌سایت‌های شخص ثالث غیرمجاز نصب کرده‌اید. ممکن است افزونه شما خراب باشد. این ممکن است از استفاده از افزونه‌ها در گوگل کروم پشتیبانی نکند.
  • اختلال در تنظیمات آزمایشی: برخی از تنظیمات آزمایشی که در گوگل کروم انجام داده‌اید ممکن است در استفاده از افرونه ها اختلال ایجاد کند.
  • ویندوز قدیمی: اگر سیستم عامل ویندوز قدیمی باشد، ممکن است از عملکرد هیچ یک از عملکردهای گوگل کروم پشتیبانی نکند.
  • نمایه کاربر گوگل کروم خراب: نمایه کاربر در گوگل کروم وب سایت های پربازدید و مورد علاقه شما را ذخیره می کند. اگر پوشه نمایه کاربر خراب باشد، ممکن است نتوانید از هیچ عملکردی از گوگل کروم استفاده کنید.
علل-کار-نکردن-پلاگین-های-کروم-در-ویندوز-10

پلاگین ها و افزونه ها به همین منظور دسترسی آسان شما به وب سایت ها عمل می کنند. با این حال، افزونه‌ها در گوگل کروم در نسخه 57 و بعد از آن در دسترس نیستند. بنابراین، می‌توانید از آن ها برای همین منظور استفاده کنید. می‌توانید افزونه را از فروشگاه وب گوگل کروم نصب کنید. ممکن است بپرسید چگونه می توان به افزونه های کروم دسترسی داشت. می‌توانید به راحتی به صفحه برنامه‌های افزودنی در کروم بروید.

روش های رفع مشکل کار نکردن افزونه ها

حال که با دلایل احتمالی بروز این مشکل آشنا شدیم بیایید با هم به روش های رفع ان بپردازیم.

1- راه اندازی مجدد گوگل کروم

ممکن است لازم باشد گوگل کروم را به اجبار در رایانه شخصی خود مجددا راه اندازی (ری استارت) کنید تا اشکالات برنامه برطرف شود. راهنمای ما در مورد نحوه پایان دادن به وظایف در ویندوز 10 را دنبال کنید. سپس، برنامه کروم را مجددا راه اندازی کنید.

2- آپدیت کروم خود

مرورگرهای قدیمی ممکن است از افزونه ها پشتیبانی نکنند. برای رفع باگ ها و مشکلات، باید گوگل کروم را به آخرین نسخه به روز کنید. پس مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. کلید ویندوز را فشار دهید. گوگل کروم را تایپ کرده و راه اندازی کنید.
  2. chrome://settings/help را در نوار آدرس تایپ کنید تا مستقیما صفحه درباره Chrome راه اندازی شود.
  3. اگر گوگل کروم به آخرین نسخه خود به روز شود، کروم را به روز نشان می دهد. اگر هم آپدیت جدیدی در دسترس باشد. مرورگر به طور خودکار مرورگر را به آخرین نسخه به روز می کند. برای راه اندازی مجدد مرورگر، روی راه اندازی مجدد کلیک کنید.
  4. در نهایت مرورگر را با آخرین نسخه آن دوباره راه اندازی کنید.

بخشی از تلاش های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. به تازگی گوگل شروع به ارائه یک ویژگی جستجوی جدید کرد. جهت آشنایی با این ویژگی سری به مقاله زیر بزنید.


3- پاک کردن داده های مرورگر (Clear Data)

تجمیع غیرعادی داده‌های مرور مانند حافظه‌های پنهان، کوکی‌ها و فایل‌های سابقه از مقدار غیرضروری منابع اینترنتی استفاده می‌کند. این ممکن است عملکرد پلاگین ها را نیز محدود کند. بنابراین، داده های مرور را حذف کنید تا از شر این مشکل خطا خلاص شوید. صبر کنید تا داده های ناخواسته حذف شوند. پس از اتمام، برنامه کروم را ببندید. آن را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا می توانید یک اتصال امن برقرار کنید.

4- به روز رسانی اکستنشن (در صورت وجود)

تمام افزونه ها در گوگل کروم به طور خودکار به روز می شوند. اما توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی‌های خودکار فقط زمانی اتفاق می‌افتند که کروم آن را زمان‌بندی کند. همچنین ممکن است گاهی اوقات این برنامه ریزی ها به تاخیر بیفتد. بنابراین، با دنبال کردن مراحل، افزونه را به صورت دستی بررسی و به روز کنید.

  1. مرورگر گوگل کروم را از جستجوی ویندوز راه اندازی کنید.
  2. chrome://extensions را در نوار آدرس وب کروم تایپ کنید و Enter را بزنید.
  3. در صفحه Extensions، کلید حالت Developer موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش را روشن کنید.
  4. حالا بر روی گزینه Update کلیک کنید.

5- غیرفعال کردن اکستنشن های مرورگر (در صورت وجود)

افزونه های وب که در مرورگر گوگل کروم خود نصب کرده‌اید ممکن است از کارکرد افزونه‌ها جلوگیری کرده باشند. برای غیرفعال کردن افزونه های وب، مراحل ذکر شده در زیر را در رایانه شخصی خود انجام دهید.

  1. گوگل کروم را باز کنید و مانند روش قبلی روی سه نقطه عمودی کلیک کنید.
  2. روی More tools در لیست کلیک کنید. در لیست کشویی کنار آن، روی Extensions کلیک کنید.
  3. جابجایی افزونه‌های وب را که برای برنامه خود استفاده می‌کنید، خاموش کنید. اگر افزونه وب ضروری نیست، می توانید با کلیک بر روی دکمه حذف، آن ها را حذف کنید.

6- نصب دوباره اکستنشن ها (در صورت وجود)

اگر روش‌های به‌روزرسانی و فعال کردن مجدد کار نکرد. سعی کنید اکستنشن را دوباره نصب کنید. برای انجام همین کار دنبال کنید.

  1. مرورگر کروم را از جستجوی ویندوز باز کنید.
  2. در نوار آدرس، chrome://extensions را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
  3. برای حذف نصب افزونه روی گزینه Remove کلیک کنید.
  4. دوباره روی Remove در پنجره تایید کلیک کنید.
  5. اکنون به فروشگاه وب کروم بازگردید. برای نصب افزونه‌های دیگر، به صفحه افزونه کروم مراجعه کرده و آن‌ها را جستجو کنید.
  6. بر روی دکمه افزودن به کروم کلیک کنید.
  7. روی افزودن افزونه در پنجره تایید افزودن کلیک کنید.

افزونه های reading list کروم ابزاری مفید جهت بهره وری است. به شما امکان می دهد صفحات وب را برای خواندن بعدا خود سازماندهی و ذخیره کنید. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با بهترین آن ها حتما سری به مقاله زیر بزنید.


7- ری استارت تنظیمات آزمایشی

تنظیمات آزمایشی ممکن است روند کار عادی افزونه ها را مختل کرده باشد. آن ها را بازنشانی یا همان ری استارت کنید تا مشکل کار نکردن افزونه های کروم برطرف شود. برای دسترسی به افزونه‌های کروم و بازنشانی تنظیمات آزمایشی، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. کروم را مانند روش قبلی راه اندازی کنید.
  2. chrome://flags/ را در نوار جستجو تایپ کنید و Enter را بزنید.
  3. برای بازنشانی تنظیمات آزمایشی در گوگل کروم، روی دکمه Reset all کلیک کنید.
  4. اکنون بر روی دکمه Relaunch کلیک کنید.
اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *