۷ افزونه عالی کروم برای reading list

امروز در رایانیوز می خواهیم به معرفی ۷ افزونه عالی کروم برای reading list بپردازیم. افزونه های reading list کروم ابزاری مفید جهت بهره وری است. به شما امکان می دهد صفحات وب را برای خواندن بعدا خود سازماندهی و ذخیره کنید. افزونه های reading list برای بهره وری یک انتخاب عالی هستند. این امر به ویژه در مورد دانش آموزان، محققان یا هر کسی که سعی می کند. خود را در خواندن به چالش بکشد کمک می کند.

کروم دارای ویژگی reading list در خود است. که همچنان در حال توسعه است. با این حال نگران نباشید، افزونه های زیادی وجود دارند که می خواهیم آن ها را بررسی کنیم. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله ۷ افزونه عالی کروم برای reading list همراه باشید.

تفاوت reading list ها و بوک مارک ها

ممکن است فکر کنید که می توانید برای خواندن آنلاین بعدا بوک مارک(نشانه گذاری) کنید. اما استفاده از reading list بهتر است.زیرا reading list ها به شما امکان می دهد موارد را به عنوان خوانده شده یا خوانده نشده علامت گذاری کنید. بدون اینکه مجبور به حذف آن ها باشید. بسیاری نیز گزینه هایی برای مرتب سازی بوک مارک های شما بر اساس اولویت ارائه می دهند. هنگامی که شروع به استفاده از reading list می کنید. دیگر نمی توانید به بوک مارک ها برگردید.


گوگل کروم قصد مسدود کردن کوکی های شخص ثالث را داشت. که این اتفاق تا سال 2023 به تعویق افتاد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


1- افزونه Pocket

Pocket یک لیست خواندن(reading list) قوی و برنامه اجتماعی است. Pocket علاوه بر ذخیره لینک ها، محتوای جدیدی را پیشنهاد می کند. به شما کمک می کند تا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی صفحه ای را به Pocket اضافه می کنید. مقالات مشابهی را که ممکن است دوست داشته باشید پیشنهاد می کند. همچنین به شما امکان می دهد صفحات خود را با استفاده از برچسب ها مرتب کنید. بنابراین نگران از بین رفتن همه صفحات اضافی نباشید. به راحتی، Pocket در همه دستگاه های شما کار می کند. می توانید از برنامه آن برای موبایل برای اندروید و iOS استفاده کنید. این برنامه ها ویژگی های اضافی مانند ادغام توییتر، فید دیسکاور و شبکه های اجتماعی را ارائه می دهند.

2- افزونه PageMarker

PageMarker یک افزونه ساده است که به شما امکان می دهد صفحات ذخیره شده خود را مرتب کرده و یادداشت کنید. این برای دانشجویان عالی است. زیرا می توانید از آن به عنوان یک ابزار مدیریت تحقیق استفاده کنید.

برای استفاده از آن، برخی از پوشه ها را از PageMarker وب اپلیکیشن ایجاد کنید. سپس می توانید لینک جدیدی را که در آن ذخیره می کنید انتخاب کنید. پیدا کردن آن ها را با برچسب ها حتی ساده تر کنید. همچنین می توانید در هر صفحه ای که ذخیره می کنید. یادداشت هایی بنویسید و نقل قول های خوب یا جزئیات مهم را انتخاب کنید.

3- افزونه Reading List

فریب نام عمومی این افزونه را نخورید، Reading List یک افزونه شیک و غنی از ویژگی ها است. هر چیزی را که بعد از یک هفته اضافه کنید حذف می کند. بنابراین اگر به انگیزه نیاز دارید، این کار را برایتانانجام می دهد! این نیز یک روش خودکار مناسب برای حذف لینک هایی است که دیگر علاقه ای به آن ها ندارید. اگر تمایل دارید مطالب را فورا یا اصلا نخوانید. به همین ترتیب، می تواند به چالش خواندن کمک کند. اگرچه اگر کتاب های الکترونیکی می خوانید گزینه های بهتری وجود دارد.

Reading List لینک ها را در گروه ها بر اساس تاریخ ذخیره شده و جدیدترین آن ها در بالا سازماندهی می کند. Reading List تنها با کلیک روی موردی، آن را حذف نمی کند. برای حذف لینکی از لیست خود، باید روی X ضربه بزنید که وقتی روی آن نشانگر نشان می دهید ظاهر می شود.

در نهایت، هنگام اضافه کردن نام لینک، می توانید آن را سفارشی کنید. بنابراین اگر تمایل دارید محتوای یک صفحه را فراموش کنید. می توانید خود عنوان بعدی را در عنوان عنوان بگذارید. این کار مفید است زیرا هیچ برچسب یا ویژگی جستجو وجود ندارد.

4- افزونه Reading List 2

Reading List 2 یک افزونه ساده است. اما با طراحی زیبا و برخی ویژگی های جالبدیگر همراه است. جالب تر اینکه، Reading List 2 یک دکمه “تصادفی” ارائه می دهد. سعی کنید بسیاری از چیزها را ذخیره کنید و هر روز یک مورد تصادفی بخوانید!

این برچسب ندارد، اما دارای یک سیستم جستجو است که عناوین همه چیزهایی را که ذخیره می کنید فهرست بندی می کند. همچنین می توانید موارد را بر اساس مدت زمانی که در لیست شما هستند مرتب کنید. Reading List 2 تعداد فعلی مقالات خوانده نشده را به عنوان نماد اعلان نمایش می دهد. وقتی لینکی را از آن باز می کنید، به طور خودکار از لیست خواندن حذف می شود. یعنی وقتی لینکی را باز می کنید، باید آن را بخوانید! اما در صورت وقفه یا اتمام زمان، می توانید آن را دوباره اضافه کنید.

5- افزونه Read Later

Read Later یک Reading List ساده اما موثر است. با کلیک راست روی نماد برنامه افزودنی و انتخاب “ذخیره در Reading List ” از آن استفاده کنید. با این کار برگه بسته می شود. سپس، می توانید مجددا روی افزونه کلیک کنید تا لیست خواندن به روز شده خود را مشاهده کنید.

باز کردن لینک آن را از لیست حذف می کند. بنابراین بهتر است آن را بخوانید! می توانید موارد خوانده شده خود را در سابقه مشاهده کنید. که می توانید با کلیک روی نماد ساعت، آن ها را روشن یا خاموش کنید. هنگامی که ماوس را روی موش قرار می دهید X روی تصویر کوچک پیوند ظاهر می شود. بنابراین می توانید روی آن ضربه بزنید تا لینک را بدون خواندن حذف کنید.

با استفاده از میانبرهای صفحه کلید به جای ماوس می توانید Read Later را فعال کنید. به عنوان مثال، می توانید از ALT+SHIFT+S برای ذخیره لینک ها استفاده کنید.


پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با برترین مرورگرهای اندرویدی مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


6- افزونه Read Tab Later

Read Tab Later از همه لیست های خواندنی که بررسی کردیم کمترین مزاحم است. همان طور که یکی از منتقدان اشاره کرد. همه کارهایی را که شما نیاز دارید انجام می دهد و هیچ کاری را که لازم نیست انجام می دهد. این یک زمان سنج را تنظیم نمی کند یا شما را مجبور به پر کردن فرم ذخیره نمی کند. فقط لینک های شما را در صفحه برگه جدید ذخیره می کند.

برای استفاده از آن، کافی است روی نماد push-pin برنامه افزودنی کلیک کنید. برگه شما باز خواهد ماند، اما لینک در صفحه برگه جدید کروم ذخیره می شود. این برنامه افزونه های دیگری را که صفحه برگه جدید را تغییر می دهند رونویسی می کند. بنابراین مراقب باشید.

7- افزونه Snooze Tabby

Snooze Tabby ترکیبی از ذخیره کننده برگه و زمانبند خواندن است. هنگام ذخیره یک برگه، زمان خواندن را نیز تعیین می کنید. ممکن است بعدا در همان روز یا حتی چند ماه دیگر باشد. وقتی زمان آن فرا برسد، برگه دوباره باز می شود. به صورت اختیاری، می توانید این برگه ها را در حالت فوکوس باز کرده و عوامل مزاحم را تنظیم کنید. سایر ویژگی ها شامل تنظیم دکمه های تعویق تعویض سفارشی و استفاده از صفحه تعویق به عنوان صفحه اصلی شما است.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *