قفل شدن گوشی های شیائومی و حواشی آن

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر جنجالی قفل شدن گوشی های شیائومی و حواشی آن بپردازیم. موضوع جدیدی که چند روزی است به شدت در فضای مجازی ترند شده است. در مورد قفل شدن گوشی های شیائومی برای کاربران در برخی از کشورها می باشد. که این موضوع نگرانی های بسیار را نیز برای کابران ایرانی این برند ایجاد کرده است. البته تا کنون گزارشی مبنی بر لاک شدن گوشی های شیائومی در ایران دیده نشده است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر قفل شدن گوشی های شیائومی و حواشی آن همراه باشید. تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

شروع ماجرا

خب داستان از این جا شروع شد که حدودا بیش از 20 روز پیش یک کاربر کوبایی شیائومی در ردیت اعلام کرد. گوشی شویائومی که به تازگی خرید است، لاک شده. همچنین اعلام کرد که یک گوشی ردمی نوت 8 که سال گذشته خریده دچار چنین مشکلی نشده است. به علاوه اعلام کرد افراد دیگه ای نیز در این کشور دچار همین مشکل شده اند. عکس به اشتراک گذاشته شده این کاربر را در زیر مشاهده نمایید.

شروع-ماجرا

چند روز پیش نیز در سایت xda developers که سایتی مخصوص توسعه دهنگان شیائومی است. افرادی اعلام کردند که قرار است، محصولات شیائومی در کشورهایی مانند: کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و… از دسترس خارج شود. اما ماجرایی که وجود دارد.شیائومی نیز مانند بسیاری از شرکت های دیگر، سیاست های فروش و صادرات خود را دارد. این سیاست ها می تواند در مکان های مختلف متفاوت باشد. اما این چه ربطی به مسئله ای دارد که ما با آن روبرو هستیم؟

افرادی که این موضوع را اعلام کردند. این مسئله را با استناد به بند 14.2 قوانین و شرایط محصولات شیائومی در اروپا اعلام کردند. که طبق این قانون فروش این محصولات از مبدا اروپا به این کشورها به دلیل تحریم های آمریکا ممنوع است.

احتمالات موجود در مورد

با توجه به این موضوع که در بالا ذکر کردیم دو احتمال وجود دارد.

  1. کشوری اروپایی یک سری گوشی شیائومی به هر صورتی به کوبا فروخته است.
  2. افرادی تعدادی گوشی به هر صورتی از اروپا خریداری کردند. وارد کوبا کردند.

در هر کدام از حالات بخاطر پارت نامبر و شماره سریال گوشی ها موجب این اتفاق شده است. اما اگر خرید گوشی از مبدا های چین و هند صورت می گرفت چنین بندی وجود خارجی نداشته است.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *