رونمایی مدیاتک از تراشه کامپنیو 900T برای استفاده در تبلت ها و لپ تاپ

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر رونمایی مدیاتک از تراشه کامپنیو 900T برای استفاده در تبلت ها و لپ تاپ بپردازیم. مدیاتک پنج شنبه گذشته از کامپنیو 900T رونمایی کرد که یکی دیگر از اعضای جدید سری پلتفرم های محاسبات موبایل کامپنیو است. تبلت/رایانه های شخصی مجهز به این تراشه به زودی در دسترس خواهند بود. با توجه به نیازهای روزافزون مصرف کنندگان برای عملکردها و تجربه رایانه لوحی/رایانه های شخصی ، مدیاتک سری پلتفرم های کامپنیو را برای بازار رایانه لوحی/رایانه های شخصی راه اندازی کرد.

مدیاتک پیشتر کامپنیو 1300T را راه اندازی کرده بود. امسال می تواند در تبلت های سطح بالا استفاده شود. تبلت ها را با ویژگی های سطح اصلی تقویت می کند. تراشه جدید 900T که به تازگی رونمایی شده است. نیز تجربه ای با عملکرد بالا را برای کاربران به ارمغان می آورد.

کامپنیو 900T بر اساس آخرین فناوری پیشرفته 6 نانومتری تولید شده است. از طراحی معماری CPU هشت هسته ای استفاده می کند. این شامل دو هسته فوق العاده ARM Cortex-A78 و شش هسته با بازده بالا ARM Cortex-A55 است. همچنین مجهز به پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 و پردازش AI است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر رونمایی مدیاتک از تراشه کامپنیو 900T برای استفاده در تبلت ها و لپ تاپ همراه باشید.


جهت مشاهده خبر رونمایی ایسوس از رونمایی لپ تاپ های OLED خبر زیر را از دست ندهید.

کامپنیو 900T (Kompanio)

کامپنیو 900T از حافظه اصلی LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می کند. می تواند با صفحه نمایش نرخ تجدید وضوح 2K 120Hz سازگار شود. علاوه بر این، پلتفرم جدید همچنین مودم 5G را ادغام می کند. از شبکه دو ماژول SA/NSA پشتیبانی می کند. شبکه کامل 5G زیر 6 گیگاهرتز را تحت پوشش قرار می دهد. از شبکه 5G دوگانه و خدمات VoNR و سایر فناوری های کلیدی 5G پشتیبانی می کند. همچنین از 2 × 2 MIMO Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند. محتوای ویدئویی SDR را می توان به جلوه ای نزدیک به HDR و HDR10 را به HDR10+ارتقا داد.

کامپنیو-900T-(Kompanio)

مدیاتک اعلام کرد که سری پلتفرم های کامپنیو به طور گسترده توسط بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات در سراسر جهان پذیرفته شده است. دستگاه های محاسباتی تلفن همراه شامل رایانه های نوت بوک، کروم بوک و تبلت ها را ایجاد کرده است که در سراسر جهان محبوب هستند. تبلت ها با استفاده از مدیاتک 900T به زودی در دسترس خواهند بود.

همان طور که گفتیم معرفی کامپنیو 900T به دنبال راه اندازی اخیر کامپنیو 1300T توسط مدیاتک است که برای رایانه های لوحی درجه یک طراحی شده است. پلتفرم کامپنیو مدیاتک قابلیت های محاسباتی قدرتمند و مصرف برق بسیار کم را دارد. آن را با فناوری های پیشرفته شرکت برای چند رسانه ای، هوش مصنوعی، بازی و اتصال بی سیم ترکیب می کند.

با بستر مدیاتک کامپنیو، کاربران می توانند روی تجربه های باورنکردنی محاسبات تلفن همراه حساب کنند.کامپنیو 900 قدرت محاسباتی قوی، ویژگی های چند رسانه ای صوتی و تصویری برجسته ارائه می دهد. همچنین قابلیت بازی روان و پشتیبانی از آخرین ویژگی های 5G و بی سیم را نیز ارائه می دهد. تا کاربران بتوانند بیشترین استفاده را از دستگاه های خود ببرند. “زنگ باوکینگ مدیر کل بخش چند رسانه ای هوشمند مدیاتک”

ساختار کامپنیو 900T

کامپنیو 900T بر اساس فرایند پیشرفته 6 نانومتری ساخته شده است. معماری CPU هشت هسته ای را با دو هسته فوق العاده Arm Cortex-A78 و شش هسته قدرتمند Arm Cortex-A55 به علاوه GPU Arm Mali-G68 و APU MediaTek (AI) ادغام می کند. برای قدرت محاسبات جدی تلفن همراه .

ویژگی های پلت فرم کامپنیو 900T مدیاتک

  • شبکه 5G پرسرعت: کامپنیو 900T مودم 5G را ادغام می کند. از شبکه دو حالته مستقل (SA) و غیر مستقل (NSA) با پوشش کامل 5G زیر 6 گیگاهرتز، همراه با جمع آوری 5G دوگانه و صدا از طریق رادیوی جدید پشتیبانی می کند. همراه با فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی مدیاتک 5G UltraSave، کاربران می توانند از شبکه های 5G پرسرعت استفاده کرده و از عمر طولانی باتری نیز برخوردار شوند.
  • اتصال بی سیم پیشرفته: کامپنیو 900T از اتصال 2 × 2 MIMO Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 برای اتصال سریع تر و مطمئن تر پشتیبانی می کند. کامپنیو 900T همچنین امکان افزودن چندین افزونه جانبی را نیز می دهد.
  • چند رسانه ای صوتی و تصویری عالی: مجهز به موتور کیفیت تصویر MiraVision مدیا تک و ویژگی های نمایش فیلم با هوش مصنوعی، کامپنیو 900T می تواند محتوای ویدئویی SDR را به کیفیت HDR نزدیک کرده. HDR10 را به تقریبا HDR10+ ارتقا دهد.

پلتفرم مدیاتک کامپنیو به طور گسترده توسط تولیدکنندگان دستگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است تا محبوب ترین دستگاه های محاسباتی تلفن همراه در جهان، از جمله لپ تاپ ها و رایانه های لوحی کروم بوک را ایجاد کند. دستگاه های مجهز به مدیاتک کامپنیو 900T به زودی در دسترس خواهند بود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *