رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید با صفحه نمایش OLED

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید با صفحه نمایش OLED بپردازیم. به تازگی ایسوس تعداد زیادی لپ تاپ جدید را در خطوط ProArt ،Zenbook و Vivobook خود اعلام کرد. این ارتقا شامل چیپست های AMD و Intel جدید، صفحه نمایش OLED و افزودنی های متمرکز بر سازندگان است. این لپ تاپ ها از Q4 2021 با قیمت 919 دلار در دسترس خواهند بود.

ایسوس این هفته مجموعه ای از محصولات جدید خود را از مادربردها تا پروژکتورها عرضه می کند. اما می توان گفت که ستارگان این نمایش افزودنی به خطوط لپ تاپ آن هستند. ایسوس محصولات جدید Vivobook ،ProArt و Zenbook را به دسته های موجود خود عرضه کرد. نمایشگرهای OLED و پیشرفت های متمرکز بر سازندگان را به ارمغان آورد.

به راستی که ایسوس به یک بازیگر اصلی در دنیای لپ تاپ های گیمینگ و بازار کروم بوک تبدیل شده است. به دنبال چیزی است که به عنوان فضای خلاقانه دیجیتال شناخته می شود. طراحان گرافیک، انیماتورها، توسعه دهندگان بازی و موارد مشابه به قدرت عملکردی احتیاج دارند. اما لزوما به طراحی نوت بوک های بازی با طعم نئون تمایل ندارند. همانطور که گفتیم ایسوس در رویداد Create the Uncreated تعدادی لپ تاپ را برای جذابیت کلاس خلاق جدید در چندین خط تولید خود عرضه کرد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر رونمایی ایسوس از لپ تاپ های جدید با صفحه نمایش OLED همراه باشید.


برای اطلاع از خبر های روز فناوری و پیشرفت های آن بخش خبر های تکنولوژی رایانیوز را از دست ندید و حتما دنبال نمایید.


ویژگی مدل های جدید ایسوس

دو ویژگی که مدل های جدید به اشتراک می گذارند. صفحه نمایش های OLED غیر معمول و انتخاب جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل اینتل یا تراشه های سری AMD Ryzen 5000 است. با این وجود، ExpertBooks فقط اینتل است. در انتهای ارائه جدید، خانواده ProArt یک جفت سیستم جدید در Studiobook 16 و Studiobook Pro 16 دریافت می کند. که هر دو شامل Asus Dial، یک دستگاه ورودی سخت افزاری هستند. که می تواند برای گردش کار کارآمدتر در برنامه های مختلف سفارشی شود.

ویژگی-مدل-های-جدید-ایسوس

هر دو را می توان با یک صفحه نمایش 16 اینچی 4K OLED با 400 نیت روشنایی پیکربندی کرد. در حالی که نسخه اینتل Pro 16 را می توان به پردازنده Xeon W-11955M مجهز کرد. نسخه AMD شامل کارت گرافیک Nvidia RTX A2000 کلاس ایستگاه کاری است.

سری ProArt Studiobook Pro

در ابتدا، ایسوس ProArt Studiobook Pro 16 OLED را به مرحله بالای فهرست خود اضافه می کند. همانطور که از نامش مشخص است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 16 اینچی 4K OLED با HDR و پوشش صددرصد طیف رنگ DCI-P3 است. ایسوس ادعا می کند که این اولین نمایشگرهای 16 اینچی OLED هستند که روی لپ تاپ عرضه می شوند. حداکثر روشنایی 550 نیت را به ارمغان می آورند.

با افزودن تمرکز، کنترلر چرخشی جدید Asus Dial که در بالا و سمت چپ صفحه لمسی قرار می گیرد. دقت بیشتری در برنامه های Adobe به کاربران می دهد. در حال حاضر از فوتوشاپ، لایتروم، پریمیر پرو و افتر افکت پشتیبانی می کند. به عنوان ایستگاه کاری، خریداران می توانند بین پردازنده های سنگین AMD Ryzen 5000 H یا نسل سوم پردازنده های Intel Xeon اینتل انتخاب کنند.

گرافیک از Nvidia Quadro RTX A2000 یا A5000 تهیه شده است. نسخه غیر Pro با پردازنده سری Ryzen 5000 H یا Intel Core i7 همراه با کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 یا 3060 همراه است. حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 هر دو لپ تاپ می توانند پوشش دهند. همچنین اتصال Thunderbolt 4 ،HDMI 2.1 و کارت خوان SD Express 7.0 مجهز باشند.

سری Zenbook Pro

ایسوس همچنین تغییرات را در خط Zenbook خود ایجاد می کند. مانند نسخه های اولیه ProArt و Zenbook Pro Duo 15 OLED و Zenbook Pro 15 OLED دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K اولیه OLED هستند. Duo، با این حال، ScreenPad Plus 14 اینچی کج ثانویه را برای بهبود چند وظیفه ای اضافه می کند.

Duo با CPU Intel Core i9، پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3070 و دو پورت Thunderbolt 3 ارائه می شود. Zenbook Pro 15 OLED دارای پردازنده های سری Ryzen 5000 با حداکثر 16 گیگابایت رم و Nvidia RTX 3050Ti است.

سری جدید ایسوس Zenbook Pro با قیمت 1،469 دلار عرضه می شود. از سه ماهه چهارم سال 2021 در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. هنوز ایسوس برای مدل Duo قیمت پیشنهادی یا اطلاعات در دسترس بودن این مدل خاص را ارائه نکرده است.


این روزها خبری های مبنی بر عرضه و تاخیر در تاریخ عرضه نسل جدید مک بوک پرو به گوش می رسد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر زیر را از دست ندهید.


سری Vivobook Pro

در نهایت، خط Vivobook نیز ویژگی ها و سخت افزار جدیدی را به دست می آورد. مدل های جدید Vivobook Pro 14X و 16X OLED با صفحه نمایش 16 اینچی 4K OLED یا 14 اینچی 2.8K OLED عرضه می شوند. هر کدام را که انتخاب کنید. ایسوس ادعا می کند که این اولین لپ تاپ هایی هستند که دارای گواهینامه VESA DisplayHDR True Black 600 هستند. فراتر از صفحه نمایش، کاربران می توانند بین چیپست های سری Core i7 H اینتل یا سری H Ryzen 5000 AMD انتخاب کنند.

هر دو را می توان با 32 گیگابایت رم، Nvidia RTX 3050Ti و باتری 96 وات ساعت جفت کرد. برای سازندگان، بخشی از صفحه لمسی نیز توسط Dialpad اشغال شده است. نسخه لمسی از سخت افزار Dial که در لپ تاپ های ProArt استفاده می شود. این امر همچنین باید به کاربران معمولی Adobe کنترل دقیق تری بدهد. گزینه بدنه ارزان تری نیز در ارائه است. Vivobook Pro 14 و 15 OLED دارای صفحه نمایش 2.8K یا 1080p است.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *