مک بوک پرو نسل جدید و حواشی تاخیر عرضه آن

امروز در رایانیوز می خواهیم به مک بوک پرو نسل جدید و حواشی تاخیر عرضه آن بپردازیم. اپل M1 مک بوک پرو جدید خود را در نوامبر 2020 معرفی کرد. اما مدل جدید هیچ گونه تغییر طراحی نداشت. این موضوع در سال 2021 تغییر می کند. زیرا شایعات نشان می دهند که اپل در حال طراحی جدید مک بوک پرو است.

مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو که در سال 2021 عرضه می شوند. دارای مهم ترین تغییرات اساسی در خط مک بوک پرو هستند که از سال 2016 شاهد آن بودیم. ماشین های به روز شده نیز شکایاتی را که کاربران از مک بوک پرو داشته اند برطرف می کند. سال ها با بازگرداندن ویژگی های قدیمی تر شامل MagSafe، پورت های بیشتر و کلیدهای عملکردی فیزیکی شایعات موجود در این راهنما از تحلیلگر اپل مینگ چی کو و مارک گورمن از بلومبرگ تهیه شده اند. هر دو اغلب بینش دقیقی از برنامه های اپل ارائه می دهند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر مک بوک پرو نسل جدید و حواشی تاخیر عرضه آن همراه باشید.


چند ماه پیش آنر مجیک بوک های جدید خود را معرفی کرد. جهت مطالعه کامل این خبر، به مقاله خبری مجیک بوک X 14 و X 15 با پردازنده نسل دهم آنر مراجعه نمایید.


تاریخ انتشار مک بوک پرو

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مدل های جدید مک بوک پرو به زودی عرضه می شوند. اپل دو مدل جدید مک را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا فهرست کرده است. پایگاه داده ECC دو Mac جدید را لیست می کند: A2442 و A2485. به احتمال زیاد این لیست ها مدل های جدید مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی را نشان می دهند.

تاریخ-انتشار-مک-بوک-پرو

مدتی است شایعاتی درباره مک بوک پرو 14 اینچی مطرح شده است. در سال 2020، تحلیلگر مینگ چی کو پیشنهاد کرد که مک بوک پرو 14 اینچی تا پایان سال 2020 اینجا خواهد بود. اما او بعدا پیش بینی خود را تغییر داد. این نشان می دهد که برنامه های اپل به 2021 عقب کشیده شده است. زیرا شرکت می خواهد از مینی استفاده کند. نمایشگرهای LED در مدلهای جدید و مشکلات ناشی از عرضه به دلیل همه گیری ویروس کرونا وجود داشت.

سپس گزارش بلومبرگ در می 2021 نشان داد که یک مک بوک پرو 14 اینچی دوباره طراحی شده. یک مک بوک پرو 16 اینچی جدید می تواند در تابستان 2021 عرضه شود. در حال حاضر به نظر می رسد که ما مک بوک پرو جدید را تا پاییز نخواهیم دید. اکثر ناظران اپل پیش بینی می کنند که عرضه این مک بوک های جدید تا ماه اکتبر یا نوامبر اتفاق نمی افتد.

آیا عرضه مک بوک پرو جدید به تاخیر افتاده است؟

روزنامه آسیایی Nikkei اشاره کرده است که اپل یکی از بسیاری از تولیدکنندگان است که از کمبود قطعات جهانی متاثر شده است. در نتیجه، مک بوک پرو جدید با تاخیر مواجه است.

به همین ترتیب، در ماه مارس یک گزارش نشان داد که راه اندازی مک بوک به دلیل کمبود تراشه و قطعات جهانی تا پاییز 2021 به تعویق افتاده است. سپس یک گزارش دیگر در آوریل ادعای مشابهی را مطرح کرد که کمبود تراشه ها باعث ایجاد مشکل در مدارها شده است در مدل مک بوک روی مادربرد نصب شده است. بر اساس گزارشات تولید مدل های جدید مک بوک پرو تا سه ماهه سوم امسال به تعویق افتاده بود.

با این حال، آن سه ماهه سوم که بین جولای تا سپتامبر 2021 است. اکنون اینجاست و در گزارشی از جولای 2021 به سرمایه گذاران، تحلیلگر اپل ادعا کرد که تولید انبوه مدل های جدید مک بوک پرو در راه است. اگر او درست بگوید می تواند اشاره ای به راه اندازی مک بوک پرو در ماه سپتامبر داشته باشد. حال بیایید بیشتر به خود مک بوک پرو بپردازیم.


چند ماه پیش ریزر از لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه کامل این خبر و آشنایی بیشتر با این لپ‌تاپ جذاب خبر زیر را از دست ندید.


طراحی مک بوک پرو

اپل هر دو مدل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را در دست ساخت دارد. مدل 14 اینچی جایگزین مدل فعلی 13.3 اینچی خواهد شد. در حالی که مدل 16 اینچی جایگزین نسخه موجود 16 اینچی موجود می شود.
برای مدل 14 اینچی بازسازی شده، به احتمال زیاد اندازه کلی بدنه مانند مک بوک پرو 13 اینچی باقی می ماند. زیرا افزایش اندازه صفحه نمایش عمدتا از کاهش حاشیه های بالایی و کناری دستگاه ناشی می شود.
با این حال، ممکن است اندکی در اندازه فیزیکی افزایش یابد. هنگامی که اپل از مک بوک پرو 15.4 اینچی به مک بوک پرو 16.1 اینچی منتقل شد.

انتظار می رود که هر دو مدل جدید که در راه هستند تغییرات قابل توجهی در طراحی داشته باشند. مینگ چی کو تحلیلگر اپل معتقد است مدل های جدید مک بوک پرو دارای طراحی لبه ای مسطح هستند که شبیه به آیفون 12 است.

مدل های مک بوک پرو به روز شده از همان پایپ حرارتی استفاده می کنند که توسط مدل مک بوک پرو 16 اینچی فعلی استفاده می شود. اپل سیستم حرارتی مک بوک پرو 16 اینچی را اصلاح کرد. اندازه پایپ حرارتی را افزایش داد. پدهای حرارتی را اضافه کرد و اندازه هیت سینک را تا 35 درصد افزایش داد.

این سیستم حرارتی جدید به لطف بهبود جریان هوا و مدیریت حرارت ، قدرت محاسبات را افزایش می دهد. که عملکرد خوبی را برای تراشه های سیلیکون اپل که انتظار می رود در آن وجود داشته باشد، نشان می دهد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *