معرفی حسگر ایزوسل HP1 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر معرفی حسگر ایزوسل HP1 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ بپردازیم. سامسونگ به تازگی اصرار دارد که جدیدترین سنسور تصویر چیزی باشد که سونی را از بین ببرد. غول کره ای پنج شنبه گذشته ISOCELL HP1 را معرفی کرد. می گوید اولین سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی (با پیکسل 0.64μm) برای دستگاه های تلفن همراه است. این سیلیکون به اندازه کافی کوچک است و در سخت افزار موبایل جا می گیرد. وعده همه پیکسل های اضافی این است که هنگام برش یا تغییر اندازه تصاویر، وضعیت خود را حفظ کنند.

سامسونگ سنسورهای تصویر ISOCELL HP1 و ISOCELL GN5 را معرفی کرد. ISOCELL HP1 مجهز به سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی با پیکسل 0.64 میکرون و فناوری جدید پیکسل سازی با نام Chameleon Cell است. ادعا می شود ISOCELL GN5 اولین سنسور تصویر است که از فناوری Dual Pixel Pro فوکوس تمام جهت با دو دیود نوری در یک پیکسل 1.0 میکرونی استفاده می کند. این یک سنسور فوق باریک 1.0 میکرونی 50 مگاپیکسلی است که فوکوس خودکار فوق سریع را ارائه می دهد. سامسونگ می گوید که نمونه های Samsung ISOCELL HP1 و ISOCELL GN5 برای فروشندگان در دسترس است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر معرفی حسگر ایزوسل HP1 با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ همراه باشید.

سنسور ISOCELL HP1

گفته می شود که سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ اولین سنسور موبایلی است که از 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند. این دستگاه بر اساس پیکسل های پیشرفته 0.64 میکرون سامسونگ طراحی شده است. وضوح فوق العاده بالایی را در یک بسته بندی کوچک گوشی هوشمند به ارمغان بیاورد. این شرکت می گوید ISOCELL HP1 می تواند فیلم های 8K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه با حداقل ضرر در میدان دید تهیه کند.

سامسونگ ISOCELL HP1 دارای فناوری کاملا جدید Chameleon Cell است. فناوری پیکسل سازی که بسته به محیط از طرح بندی دو در دو، چهار در چهار یا کامل پیکسل استفاده می کند. در نور کم، HP1 با ادغام 16 پیکسل همسایه به یک سنسور تصویر 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 2.56 میکرون تبدیل می شود. پیکسل 2.56 میکرونی که به تازگی شکل گرفته است. قادر به جذب و حساسیت بیشتر نور است. عکس های روشن تر و واضح تری در محیط های داخلی یا عصرها تولید می کند.


بنا به شنیده ها و اعلامیه ها به احتمال زیاد آیفون 13 تا 26ام شهریور ماه به بازار عرضه می شود.پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر زیر را از دست ندهید.


ISOCELL HP1 در محیط روشن

در محیط های روشن خارجی، 200 میلیون پیکسل سنسور می تواند عکاسی با وضوح فوق العاده بالا را در تلفن های هوشمند ثبت کند. سامسونگ ISOCELL HP1 چهار پیکسل مجاور را ادغام می کند. تا وضوح تصویر را به 50 مگاپیکسل یا 8.192×6.144 پیکسل برای فیلم های 8K (7.680×4.320 پیکسل) بدون نیاز به برش یا کاهش رزولوشن کامل تصویر کاهش دهد.

ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این سنسورها در اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 بر روی تلفن های هوشمند عرضه شوند. سامسونگ همچنین ممکن است سنسور ISOCELL HP1 را در پرچمدار پرچمدار سری گلکسی S22 خود نیز معرفی کند.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *