احتمال عرضه آیفون 13 در 26 شهریور

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر احتمال عرضه آیفون 13 در 26 شهریور بپردازیم. گزارشات جدید حاکی از تاریخ عرضه “iPhone 13” اپل و پس از آن “AirPods 3” برای اولین در تاریخ 13 شهریور است. اگرچه منبع مشخص نیست. در پی ادعاهای اخیر مبنی بر عرضه آیفون بعدی در هفته سوم سپتامبر، یک گزارش جدید می گوید سفارشات خانوادگی “آیفون 13” اندکی قبل از آن، جمعه 17 سپتامبر آغاز می شود. همان گزارش می گوید که “AirPods 3” منتشر می شود تقریبا یک هفته بعد، پنجشنبه 30 سپتامبر. از آنجایی که آیفون مخاطبین خاص و ثابت خود را دارد این زمان بسیار مهم است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر احتمال عرضه آیفون 13 در 26 شهریور همراه باشید.

طراحی آیفون 13

اپل در سال 2021 چهار آیفون را بدون تغییر در اندازه های خود ادامه می دهد. بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم. ابعاد ایفون ها بدین صورت است. آیفون مینی 5.4 اینچی، آیفون معمولی 6.1 اینچی، مدل پرو 6.1 اینچی و پرو مکس 6.7 اینچی داشته باشند. شایعات حاکی از آن است که آیفون 12 مینی فروش کمتری داشته است. اما اپل هنوز در حال برنامه ریزی برای آیفون 13 مینی است.

انتظار نمی رود مدل های آیفون 2021 تغییرات عمده ای در طراحی داشته باشند. زیرا مدل های آیفون 2020 نشان از تغییرات اساسی در فناوری و طراحی دارند. مهندسان اپل آیفون های 2021 را نسخه “S” مدل های 2020 می دانند. در گذشته اپل از نامگذاری “S” در سال هایی استفاده کرده بود که مدل های آیفون دارای به روزرسانی های جزئی بیشتری بودند.

مدل استاندارد آیفون 13 با تنظیم دوربین دو لنز می تواند لنزها را به صورت مورب مرتب و نه طراحی عمودی ببیند. کاملا مشخص نیست که چه فایده ای خواهد داشت. زیرا دستگاه همچنان به ارائه لنزهای عریض و فوق عریض خود ادامه می دهد. اما برخی تغییرات مانند تثبیت کننده نوری تصویر تغییر سنسور برای لنزهای عریض وجود دارد که می تواند نیاز به تغییر موقعیت داشته باشد.
مدل های آیفون 13 پرو 0.2 میلی متر ضخامت خواهند داشت. شاید برای سهولت در باتری بزرگ تر و بر اساس تصاویر رندرها از یک دوربین پشتی بسیار بزرگتر برخوردار خواهند بود. ممکن است برای تثبیت تغییر سنسور به واحد دوربین بزرگتر نیاز داشته باشید. به نظر می رسد اندازه دوربین پشتی آیفون 12 پرو مکس هم اندازه باشد.

ناچ کوچکتر

انتظار می رود آیفون 13 دارای ناچ کوچک تر باشد. دوربین TrueDepth کم عمق تر خواهد بود. زیرا گیرنده بالای صفحه نمایش به لبه قاب منتقل می شود. این اطلاعات در ابتدا نشان می داد که شکاف کم عمق تر است تا کوچکتر، اما مدل های بعدی نشان می دهد که عرض آن بیشتر از ارتفاع خواهد بود. بریدگی در مدل های آیفون 13 مینی خواهد شد. به لطف یک ماژول دوربین بازطراحی شده که Rx و Tx و سیلاب روشنگر را برای کاهش اندازه و تراشه های VSCEL کوچکتر ادغام می کند، کوچکتر می شود. تحلیلگران بارک لی به طور مشابه توضیح داده اند که یک بریدگی کوچکتر در مدل های آیفون 13 نتیجه “نسخه محکم تری از سیستم نوردهی ساختار یافته کنونی” برای Face ID خواهد بود.

عدم انتظار حذف درگاه از طراحی

هدف قدیمی اپل یک آیفون بدون درگاه یا دکمه خارجی برای دستگاه تمیز و کارآمد بوده است. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در سال 2021 یک آیفون بدون درگاه بدون درگاه Lightning را معرفی می کند. اما به نظر نمی رسد که این اتفاق بیفتد. گذشته از همه اینها.

بلومبرگ اعلام کرد که اپل تصمیم گرفته است تا درگاه لایتنینگ را در برخی از مدل های آیفون به نفع شارژ بی سیم حذف کند ، اما مینگ چی کو تحلیلگر اپل اخیراً گفته است که اپل همچنان از کانکتور Lightning برای خط آیفون 2021 استفاده خواهد کرد.

یک آیفون بدون شارژ با استفاده از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi و لوازم جانبی MagSafe شارژ می شود و Kuo هنوز معتقد نیست بازار MagSafe به اندازه کافی بالغ است که از طراحی بدون درگاه پشتیبانی می کند.


چندی پیش اطلاعات مربوط به ردمی 10 شیائومی بطور اتفاقی منتشر شد. برای اطلاعات بیشتر خبر افشای تصادفی تمام اطلاعات ردمی 10 شیائومی را از دست ندید.


USB-C ندارد

طبق اخبار تحلیلگران اپل، اپل برنامه ای برای تغییر خط تولید آیفون از لایتنینگ به USB-C ندارد. کو به تازگی گفت که اپل تمایلی به تغییر روی USB-C ندارد. زیرا این موارد استاندارد است و نسبت به Lightning ضد آب کمتری دارد.
با استفاده از لایتنینگ ، اپل می تواند کیفیت کابل ها و لوازم جانبی لایتنینگ را از طریق برنامه Made for iPhone (MFi) تنظیم کند، اما این با USB-C امکان پذیر نیست.

انتظار می رود آیفون 13 و آیفون های آینده تا زمانی که لوازم جانبی MagSafe به اندازه کافی در دسترس نباشند تا بتوانند طراحی آیفون بدون درگاه را انجام دهند، از پورت های لایتنینگ استفاده کنند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *