رونمایی سامسونگ از رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5-7200

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر رونمایی سامسونگ از رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5-7200 بپردازیم. اگر از اینکه می توانید ماژول های حافظه با 256 گیگابایت رم را در یک اسلات خریداری کنید، بسیار شگفت زده شده اید. سامسونگ از اولین RAM DDR5 جهان با ظرفیت 512 گیگابایت در یک چوب رونمایی کرد.

RAM فعلی DDR4 در آینده نزدیک با RAM DDR5 جایگزین می شود. استاندارد جدید JEDEC RAM همچنین میزان حافظه بالاتری را در حالی که از برق کمتری استفاده می کند. ارائه می دهد و باعث ارتقا ارزشمند آن می شود.

این ماژول های عظیم DDR5 512 گیگابایتی تقریبا دو برابر DDR4 قدرتمند هستند. سامسونگ یکی از برندهایی است که امسال رم DDR5 عرضه می کند. به نظر می رسد سازنده اولین صنعت را در کار دارد. در جریان Hot Chips 33، یک رویداد افشای نیمه هادی سالانه، سامسونگ توسعه اولین ماژول RAM DDR5 512GB خود را فاش کرد. این ماژول جدید حافظه تا 40٪ افزایش کارایی را نسبت به DDR4 دارد. همچنین دو برابر ظرفیت و ولتاژ پایین تر ارائه می دهد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر جذاب رونمایی سامسونگ از رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5-7200 همراه باشید.


خبری خوب برای گیمر ها سازگاری Steam Deck با ویندوز جدید مدتی است که اعلام شده است. جهت مطالعه بیشتر در این مورد خبر سازگاری Steam Deck با ویندوز 11 را از دست ندهید.


مشخصات و ویژگی های DDR5-7200

ماژول حافظه DDR5-7200 از هشت قالب DDR5 روی هم تشکیل شده است. با استفاده از فناوری TSV به یکدیگر متصل شده اند. این پیشرفت قابل توجهی نسبت به DDR4 است، که قبلا فقط چهار قالب DDR4 داشت. با وجود معماری متراکم تر، پشته DDR5 فقط 1.0 میلی متر ضخامت دارد. در حالی که برای DDR4 حدود 1.2 میلی متر است. سامسونگ با استفاده از تکنیک های دست زدن به ویفر نازک توانست فاصله بین قالب ها را تا 40 درصد به حداقل برساند. مشخصات سامسونگ 512GB DDR5 7200 مطابق با استاندارد JEDEC است که به 1.1 ولت برق نیاز دارد.

مشخصات-و-ویژگی-های-DDR5-7200

در مقایسه با نوع RAM DDR4-4200، این شرکت از فناوریSBR مخفف (Same-Bank refresh) برای به حداقل رساندن مصرف برق استفاده می کند. انتظار می رود که حداقل 10 درصد از نظر مصرف انرژی بیشتر باشد. فناوری DFE مخفف (Decision Feedback Equalizer) در جدیدترین رم DDR5 سامسونگ برای افزایش ثبات سیگنال استفاده می شود. به شرکت اجازه می دهد تا به میزان بیشتری از حافظه برسد.

سامسونگ از فناوری بسته بندی هشت لایه برای ارائه حداکثر 512 گیگابایت حافظه بر روی یک چوب استفاده کرده است. به شرکت اجازه می دهد تا 8 قطعه DDR5 را در حالی که مشخصات نازک تری نسبت به RAM DDR4 دارد. 5 عدد روی هم چیده شده اند، ذخیره کند. فناوری ODECC نیز در حافظه استفاده می شود. که در مقایسه با معماری ECC per-die عملکرد حافظه را افزایش می دهد.

جزئیات احتمالی در مورد قیمت

تا پایان سال 2021، رم 512 گیگابایت DDR5 سامسونگ در تولید انبوه قرار می گیرد. در نتیجه، انتظار می رود که در اوایل سال 2022 به فروش برسد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت رم 512 گیگابایت DDR5 یا گزینه های مختلف سرعت حافظه موجود در دسترس نیست.

پیش بینی می شود RAM DDR5 با تعداد حافظه کمتری تا سال 2022 منتشر شود. همچنین انتظار می رود جدیدترین استاندارد حافظه توسط CPU های نسل بعدی اینتل و AMD برای افزایش بهره وری و عملکرد انرژی پشتیبانی شود. سامسونگ انتظار دارد تولید انبوه ماژول های حافظه DDR5-7200 512 گیگابایتی آن تا پایان سال 2021 آغاز شود. طبق گفته شرکت، پذیرش گسترده DDR5 تا سال 2023 یا 2024 اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، هنگامی که تراشه های ترکیبی نسل دوازدهم Alder Lake اینتل منتشر می شود در پاییز 2021، آن ها اولین CPU های اصلی هستند که DDR5 را ارائه می دهند.

فرض بر این است که حداکثر حافظه در سطح مصرف کننده حداکثر 64 گیگابایت است. با این حال، واقعیت این است که مادربردها و پردازنده های بعدی اینتل و AMD به کاربران عادی اجازه می دهند تا مقدار RAM قبلا نشنیده داشته باشند. اگر همه پیش بینی ها به واقعیت بپیوندند. کاربران اصلی می توانند با حافظه DDR5، رایانه ای با رم 256 گیگابایتی بسازند یا خریداری کنند.


جهت آگاهی از نسل جدید پردازنده های گرافیکی AMD و مطالعه این خبر یک سری به خبر AMD نسل جدید پردازنده گرافیکی Radeon Pro W6000X را برای مک پرو معرفی می کند، بزنید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *