سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت طی پنج سال آینده در حوزه امنیت سایبری

امروز در رایانیوز می خواهیم به سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت طی پنج سال آینده در حوزه امنیت سایبری بپردازیم. خب اخبار حاکی از این هستند که شرکت های بزرگ مایکروسافت و گوگل متعهد شده اند. به ترتیب 20 میلیارد و 10 میلیارد دلار برای مبارزه با جرایم سایبری در پنج سال آینده سرمایه گذاری کنند.

این دو شرکت پس از ملاقاتی که مدیران ارشد خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه داشتند. بحث در مورد اقدامات برای تقویت اکوسیستم سایبری آمریکا، اعلام تعهد کردند. مدیر ارشد سایر شرکت های فناوری مانند IBM، اپل و آمازون نیز در این جلسه شرکت کردند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت طی پنج سال آینده در حوزه امنیت سایبری همراه باشید.

مایکروسافت

مایکروسافت 20 میلیارد دلار برای پیشرفت راه حل های امنیتی آمریکا در پنج سال آینده سرمایه گذاری می کند. همچنین 150 میلیون دلار برای کمک به سازمان های دولتی ایالات متحده برای ارتقا سطح حفاظت و توسعه مشارکت های آموزشی امنیت سایبری سرمایه گذاری می کند.

این شرکت مستقر در واشنگتن یکی از اهداف اصلی جنایتکاران سایبری بوده است. اخیرا، هزاران برنامه و پورتال که از پلتفرم Power Apps مایکروسافت استفاده می کنند. به اشتباه حدود 38 میلیون پرونده محرمانه را فاش کردند. آن ها را برای ماه ها در اینترنت در معرض دید قرار دادند.

مایکروسافت

گزارش شده است که در ماه مارس، گروه جاسوسی سایبری Hafnium از سرور ایمیل و تقویم Exchange مایکروسافت که به طور گسترده استفاده می شود. سوء استفاده کرده و بیش از 30،000 نهاد تجاری دولتی و محلی در ایالات متحده را نقض کرده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد. مشارکت خود را با کالج های محلی و گروه های غیرانتفاعی برای برنامه های آموزشی امنیت سایبری گسترش می دهد.

گوگل

کنت واکر، معاون ارشد امور جهانی در گوگل ، گفت: این دیدار در زمان مناسب انجام می شود. زیرا حملات سایبری گسترده همچنان از آسیب پذیری هایی که افراد، سازمان ها و دولت ها را در سراسر جهان مورد هدف قرار می دهد، سوء استفاده می کند. دولت ها و مشاغل در مقطعی مهم در رسیدگی به امنیت سایبری هستند. حملات سایبری به طور فزاینده ای اطلاعات با ارزش و زیرساخت های حیاتی را به خطر می اندازد.

شرکت متعلق به Alphabet اعلام کرد که قصد دارد در تقویت امنیت سایبری و تامین امنیت زنجیره تامین نرم افزار سرمایه گذاری کند. همچنین متعهد شد که 100000 آمریکایی را در زمینه های پشتیبانی از فناوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها، آموزش مهارت های مورد نیاز، از جمله حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات، آموزش دهد. جنایات سایبری در سراسر جهان به دلیل افزایش کار از راه دور و افزایش سریع دیجیتال به دلیل همه گیری کووید -19 افزایش یافته است.

میانگین هزینه جهانی نقض داده ها در طول 12 ماه گذشته حدود 10 درصد در سال افزایش یافته است. به 4.2 میلیون دلار رسیده است. ایالات متحده همچنان با میانگین هزینه 9 میلیون دلار در مقایسه با 8.6 میلیون دلار در سال گذشته در صدر این فهرست قرار دارد. پس از آن عربستان سعودی و امارات با 6.9 میلیون دلار قرار دارند. کانادا 5.4 میلیون دلار، آلمان 4.9 میلیون دلار و ژاپن 4.7 میلیون دلار این فهرست را تکمیل می کنند.

هفته گذشته T-Mobile اعلام کرد که مهاجمان سایبری شبکه های رایانه ای آن را نقض کرده. اطلاعات شخصی بیش از 40 میلیون مشتری قبلی، فعلی و احتمالی را به سرقت برده اند.

بخش تکنولوژی طرح

  • مایکروسافت طی پنج سال آینده، 20 میلیارد دلار برای ارائه راه حل های امنیتی پیشرفته صرف می کند. همچنین 150 میلیون دلار در خدمات فنی صف می شود. این مبلغ جهت ارتقا حفاظت امنیتی دولت های فدرال، ایالتی و محلی سرمایه گذاری است.
  • گوگل بیش از 10 میلیارد دلار برای افزایش امنیت سایبری سرمایه گذاری می کند. از جمله گسترش برنامه Zero Trust، حفاظت از زنجیره تامین نرم افزار و افزایش امنیت اوپن سورس. شایان ذکر است که غول جستجو چارچوبی را تحت عنوان سطح زنجیره تامین برای مصنوعات نرم افزاری در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد. از یکپارچگی زنجیره تامین نرم افزار خود محافظت می کند.
  • اپل با بیش از 9000 تامین کننده همکاری می کند. تا بتواند احراز هویت چند عاملی، رفع آسیب پذیری، ثبت رویدادها و آموزش های امنیتی را به صورت گسترده مورد استفاده قرار دهد.
  • IBM طی سه سال آینده، 150،000 مهارت امنیت سایبری را آموزش خواهد داد. با 20 کالج سیاهپوست تاریخی برای ایجاد نیروی کار سایبری متنوع تر همکاری خواهیم کرد.
  • صاحبان حساب های Amazon All Services Web Services به یک دستگاه احراز هویت چند عاملی برای محافظت در برابر فیشینگ و سرقت گذرواژه بدون هزینه اضافی دسترسی خواهند داشت.

به تازگی رمزارز NFT سر و صدای بسیاری به پا کرده است. علی بابا غول تجارت الکترونیک چینی نیز در این عرصه ورود کرده است. جهت مطالعه کامل این خبر مقاله خبری ورود علی بابا به بازار رمزارز NFT را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *