ورود علی بابا به بازار رمزارز NFT

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر ورود علی بابا به بازار رمزارز NFT بپردازیم. خب احتمالا می دانید که مدتی است بازار NFT داغ است. در این میان غول تجارت الکترونیکی چینی گروه هولدینگ علی بابا نیز ساکت ننشسته است. خبر ها حاکی از این است که با تایید دولت استان سیچوان، یک بازار توکن (NFT) باز می کند. علی بابا نیز از راه اندازی یک بازار دیجیتالی جدید به نام حراج علی بابا خبر می دهد. این بازار این هفته به عنوان بخش جدیدی در حراج علی بابا ، پلت فرم حراج آنلاین غول فناوری چینی راه اندازی شد. این پلت فرم آنلاین به هنرمندان اجازه می دهد آثار خود را به عنوان توکن غیرقابل تعویض (NFT) به مجموعه داران آنلاین بفروشند.

این پلتفرم مبتنی بر زنجیره بلوک دارای تعداد بیشماری NFT است. از طریق یک سیستم حراج به بالاترین پیشنهاد دهنده فروخته می شود. در حال حاضر “حراج علی بابا” دارای انواع آثار هنری NFT بسیار مورد توجه است. از جمله می توان تصاویر منحصر به فرد “جنگ ستارگان” و نقاشی برج مروارید غربی اشاره کرد. اگرچه این موارد در حال حاضر در سایت موجود است. حراج تا ماه آینده برای عموم آزاد نخواهد بود.

علی بابا از طریق یک شرکت وابسته به نام Ant Group، یک سرویس فناوری مالی با تجربه در فضا، وارد دنیای رمزنگاری و NFT می شود. این شرکت در حال حاضر تجربه فروش موفقیت آمیز بیش از 8000 نسخه NFT محدود را دارد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر ورود علی بابا به بازار رمزارز NFT همراه باشید.


از آنجایی که NFTها جدید سر و صدای بسیاری کردند. جهت آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم خبر زیر را از دست ندهید.


حراج های NFT

این پلتفرم قبلا محصولات متعددی را فهرست کرده است. از ماه آینده حراج آن ها آغاز می شود. یک تصویر جنگ ستارگان و یک نقاشی از برج مروارید غربی، نقطه عطفی در پایتخت سیچوان، چنگدو، گنجانده شده است. هر حراج از 100 یوان معادل 15 دلار آمریکا شروع می شود. در حالی که برای مناقصه نیاز به واریز 500 یوان است. پس از پیروزی، خریداران می توانند با مراجعه به حساب عمومی Bit Universe، خرید خود را در WeChat Tencent Holdings مشاهده کنند.

حراج-های-NFT

علی بابا در حال حاضر 8000 نسخه محدود NFT را بر اساس دو قطعه هنری به یاد هنر باستانی غارهای دانهوانگ فروخته است. پوسته های کد پرداخت NFT به سرعت در برنامه مینی AntChain Fan Grain در اپلیکیشن Alipay فروخته شد.

NFT ها به عنوان توکن های رمزنگاری شده و منحصر به فرد، اثبات غیرقابل تغییر مالکیت را ممکن می سازند. اگرچه این فناوری مانع از تکثیر غیر مجاز نمی شود. با این حال، خریدار NFT اصلی مالکیت محتوا، اعم از موسیقی، اثر هنری یا هر نوع اثر دیگری را حفظ می کند.

NFT ها در اوایل امسال به شکل جدیدی از سرمایه گذاری دیجیتالی تبدیل شدند. در سه ماهه دوم به بالاترین سطح خود ادامه دادند. بر اساس داده های گردآوری شده، در آغاز ماه جولای NFT ها بیش از 2.5 میلیارد دلار فروش داشته اند. این رقم در نیمه اول سال 2020 تنها 13.7 میلیون دلار بود است. انتظار می رود تا اکتبر به 175 میلیون دلار برسد.

خریداران باید مالکیت کامل اقلام NFT را داشته باشند

برای شفاف سازی روند حراج، خریداران یا شرکت کنندگان می توانند مجموعه های خود را از طریق Bit Universe، یک برنامه نمونه کارها ارزهای رمزنگاری شده که در WeChat ادغام شده است، تایید کنند. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که کسانی که هر کاری را روی این پلتفرم خریداری کنند. از همه حقوق مالکیت مورد برخوردار خواهند بود. با این حال، فناوری جلوی نسخه های غیر مجاز را نمی گیرد.

شروع به کار بازار جدید NFT با صدایی بلند

اگرچه این بازار به تازگی ظاهر و فعال شده است. در حال حاضر میزبان بسیاری از NFT ها است. همه آن ها در ماه آینده آماده حراج هستند.

جاش یی در توییتر درباره بازار تازه راه اندازی شده می گوید: حتی اگر فناوری به تنهایی نتواند کپی غیر مجاز را متوقف کند. آنچه در حال فروش است مالکیت کامل اختراعات خریداری شده از طریق این پلتفرم است. اکثر NFT های نمایش داده شده حقوق دقیقی را که خریداران با هر NFT دریافت می کنند مشخص نمی کنند. حتی آن هایی که به نظر می رسد نماینده هنر طرفداران بدون مجوز جنگ ستارگان هستند.

در حالی که این اعلامیه بزرگترین خبر از علی بابا است. اکثر زیرمجموعه های آن قبلا از توکن های غیرقابل تعویض استفاده کرده اند. در ماه ژوئیه ، گزارشی فاش شد که Taobao، یک پلت فرم تجارت الکترونیکی علی بابا، اولین بار در جشنواره Maker سالانه خود NFT ها را نمایش داد. این جشنواره معمولا زمانی است که شرکت کارآفرینی و هنر چینی خود را جشن می گیرد.

همچنین پروژه NFT دیگری در ماه جولای توسط SCMP با عنوان “Artifact” راه اندازی شد. این پروژه شامل؛ وقایع تاریخی رمزگذاری شده از پرونده های قدیمی آن در 118 سال فاش شده است. یکی از این پرونده ها نحوه استرداد هنگ کنگ در سال 1997 از انگلستان بود.


تا کنون به علت اصلی شکست کسب و کارعای کوچک فکر کردید؟ پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با مهم ترین این عوامل مقاله زیر را از دست ندید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *