استفاده از NFT جهت پولشویی

امروز در رایانیوز می خواهیم به بحث استفاده از NFT جهت پولشویی بپردازیم. فضای توکن (NFT) طی یک ماه گذشته یک سری فعالیت بوده است. اما با ظهور نگرانی ها در مورد دخالت این بخش در پولشویی و فرار مالیاتی، می تواند بیش از آنچه که به نظر می رسد اتفاق بیفتد. سرمایه گذار کریپتو و مفسر رمزنگاری نزولی، آقای وال، توجه خود را به قسمت تاریک فضای رو به رشد NFT جلب کرده است. گفته است. در پشت نمای دسته ای از افراد پولدار بی حوصله که آثار هنری دیجیتالی را با قیمت های بسیار بالا خریداری می کنند. یک طرح پولشویی شوم و پیچیده برای نخبگان فوق ثروتمند کریپتو وجود دارد تا سود غیرقانونی آن ها قانونی به نظر برسد.

با افزایش محبوبیت NFT، خریداران و فروشندگان باید مسائل احتمالی مربوط به قوانین مبارزه با پولشویی را در نظر بگیرند. در حالی که توکن های غیرقابل تعویض (NFT) چندین سال است که وجود دارد. بازار NFT ها در سال 2020 و تا سال 2021 به میزان قابل توجهی رشد کرد. زیرا تعدادی از فروش های NFT برجسته در سرفصل ها قرار گرفتند. برندها و سازمان های شناخته شده شروع به بررسی استفاده کردند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر استفاده از NFT جهت پولشویی همراه باشید. تابیشتر به این موضوع بپردازیم.


اگر قصد استارت زدن کسب و کار الکترونیک خود را دارید. جهت کسب اطلاعاتی چند در مورد این حیطه یک سری به بخش مقالات کسب و کار الکترونیک رایانیتا بزنید. کسب و کار خود را پر قدرت شروع نمایید.


NFT چیست؟

NFT یک دارایی دیجیتالی است. دارایی که اشیا واقعی مانند هنر، موسیقی، آیتم های بازی و فیلم ها را نشان می دهد. آن ها بصورت آنلاین و اغلب با ارزهای رمزنگاری شده خرید و فروش می شوند. عموما با همان نرم افزار اصلی رمزگذاری شده اند. اگرچه آن ها از سال 2014 وجود داشته اند. اما NFT ها امروزه شهرت زیادی پیدا کرده اند. زیرا به طور فزاینده ای به روشی محبوب برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شده اند. از نوامبر 2017 تاکنون 174 میلیون دلار برای NFT هزینه شده است.

NFT-چیست؟

NFT ها نیز به طور کلی یک نوع هستند یا حداقل یکی از موارد بسیار محدود هستند. دارای کدهای شناسایی منحصر به فرد هستند. اساسا NFT ها كمبود ديجيتالي ايجاد مي كنند. این در تضاد کامل با اکثر خلاقیت های دیجیتال است. تقریبا همیشه در عرضه بی نهایت هستند. به طور فرضی، قطع عرضه باید ارزش دارایی معینی را با فرض تقاضا افزایش دهد. اما بسیاری از NFT ها، حداقل در این روزهای اولیه، خلاقیت های دیجیتالی بوده اند. قبلا در جاهای دیگر وجود داشته اند. مانند کلیپ های تصویری نمادین از بازی های NBA یا نسخه های امن شده هنر دیجیتال که قبلا در اینستاگرام پخش شده است.

هر کسی می تواند تصاویر جداگانه یا حتی کل کلاژ تصاویر را بصورت آنلاین به صورت رایگان مشاهده کند. بنابراین چرا مردم حاضرند میلیون ها دلار برای چیزی که به راحتی می توانند از آن اسکرین شات یا بارگیری کنند، خرج کنند؟

زیرا NFT به خریدار اجازه می دهد تا کالای اصلی را در اختیار داشته باشد. نه تنها این، شامل احراز هویت داخلی است که به عنوان اثبات مالکیت عمل می کند. گردآورندگان آن حقوق مباهات دیجیتالی را تقریبا بیشتر از خود کالا ارزش قائل هستند.

نحوه کار NFT ها

در سطح بسیار بالایی، اکثر NFT ها بخشی از بلاکچین اتریوم هستند. اتریوم یک ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا دوج کوین است. اما بلاکچین آن از این NFT ها پشتیبانی می کند. اطلاعات اضافی را ذخیره می کند که باعث می شود آن ها متفاوت از مثلا یک سکه ETH کار کنند. شایان ذکر است که بلاکچین های دیگر می توانند نسخه های NFT خود را پیاده سازی کنند.

تفاوت NFT ارز رمزنگاری شده

NFT مخفف عبارت non-fungible token است. به طور کلی با استفاده از نوع برنامه نویسی مشابه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم ساخته می شود. اما اینجا شباهت به پایان می رسد.

پول فیزیکی و ارزهای رمزنگاری شده قابل تعویض هستند. به این معنی که می توان آن ها را با یکدیگر معامله یا مبادله کرد. آن ها همچنین از نظر ارزش برابرند. هزار تومان همیشه ارزش هزار تومان دیگر را دارد. یک بیت کوین همیشه با بیت کوین دیگر برابر است. قابلیت انعطاف پذیری Crypto آن را به وسیله ای مطمئن برای انجام معاملات در بلاکچین تبدیل می کند.

NFT ها متفاوت هستند. هر کدام دارای یک امضای دیجیتالی هستند که باعث می شود NFT ها با یکدیگر مبادله یا مساوی شوند. بنابراین غیر قابل تعویض است.


جهت مطالعه کامل خبر احتمال پذیرش دوباره بیت کوین توسط تسلا خبر زیر را از دست ندهید.


موارد استفاده NFT ها

فناوری بلاکچین و NFT ها به هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا فرصتی منحصر به فرد برای درآمدزایی از کالاهای خود می دهند. به عنوان مثال، هنرمندان دیگر مجبور نیستند برای فروش آثار خود به گالری ها یا خانه های حراج تکیه کنند. در عوض، هنرمند می تواند آن را مستقیما به عنوان NFT به مصرف کننده بفروشد. به آن ها اجازه می دهد سود بیشتری را حفظ کنند. علاوه بر این، هنرمندان می توانند حق امتیاز را برنامه ریزی کنند تا درصورتی که آثارشان به مالک جدیدی فروخته شود، درصدی از فروش را دریافت کنند. این یک ویژگی جذاب است. زیرا هنرمندان عموما پس از فروش هنری خود درآمد بعدی را دریافت نمی کنند.

هنر تنها راه کسب درآمد با NFT نیست. برندهایی مانند Charmin و Taco Bell هنرهای موضوعی NFT را به منظور حراج برای امور خیریه به حراج گذاشته اند. Charmin پیشنهاد خود را “NFTP” لقب داد. هنر NFT Taco Bell در عرض چند دقیقه به فروش رفت. حتی افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ و لیندسی لوهان در حال حرکت روی NFT هستند. خاطرات، آثار هنری و لحظات منحصر به فردی را به عنوان NFT های دارای امنیت منتشر می کنند.

NFT و پولشویی

چون هنر بسیار ذهنی است و در نظر بینندگان است. NFT ها اغلب با بررسی قانون گذاران و نهادهای نظارتی روبرو نیستند. این جنبه از هنر دلیل اصلی این است که چرا قرن ها به عنوان وسیله ای برای جریان های مالی نامشروع مورد استفاده قرار گرفته است.

پولشویی واقعی بسیار ساده است. خرید NFT از خود با استفاده از وجوه غیرقانونی راهی آسان برای جابجایی پول است در حالی که ادعا می شود این وجوه برای خرید هنری قانونی استفاده شده. از مالیات در این فرایند جلوگیری می شود. یک مثال توسط ایسایا مک کال، روزنامه نگار سابق USA Today در اوایل سال جاری نشان داده شد و در آن روند را توضیح داد:

اگر 1 میلیون دلار پول غیرقانونی دارید. 1 میلیون دلار برای NFT خود هزینه می کنید. می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از یک حساب شخص ثالث معتبر استفاده کنید. سپس شما سطل آشغال را بدون هیچ هزینه ای می فروشید و سود آن را بانک می کنید. کاترین گرافام، عضو هیئت علمی در بخش هنر و طراحی در دانشگاه لاسل، به آقای وال گفت که NFT ها در حال حاضر برای پولشویی به روش های مشابه با هنرهای فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند. که آن ها مزایایی را ارائه می دهند

به همین دلایل، به نظر هر دو، صحنه NFT توجه تنظیم کنندگان و مقامات مالیاتی را به خود جلب می کند. هیچ تردیدی ندارد که دولت ها در نهایت این روند را سرکوب خواهند کرد. در حالی که تعدادی مبادله NFT بدون مقررات KYC/AML وجود دارد. قطعا در آینده تغییر خواهد کرد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *