تسلا احتمالا دوباره بیت کوین را می پذیرد

امروز در رانیوز می خواهیم به خبر اینکه تسلا احتمالا دوباره بیت کوین را می پذیرد، بپردازیم. خب پس از اینکه چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرده بود تسلا دیگر بیت کوین را نمی پذیرد. این موضوع تاثیر بسیاری بر بیت کوین گذاشت. اکنون ایلان ماسک اعلام کرد کرد که تسلا به مجددا بیت کوین را جهت خرید می پذیرد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر تسلا احتمالا دوباره بیت کوین را می پذیرد، همراه باشد. تا بیشتر به موضوع بیت کوین و تصمیمات تسلا بپردازیم.

بیش از دو ماه پس از آنکه تسلا توسط ایلان ماسک با تعلیق پرداخت های بیت کوین (BTC) سرمایه گذاران رمزنگاری را شوکه کرد. ایلان ماسک سرمایه گذار میلیاردر در را دوباره باز کرده است. ماسک می گوید: به شرطی که شواهدی وجود داشته باشد که حداقل 50 درصد استخراج از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود. تسلا دوباره بیت کوین را جهت پرداخت ها قبول خواهد کرد.

علت عدم دریافت بیت کویت توسط تسلا

هنگامی که تسلا در فوریه گفت که پرداخت بیت کوین را قبول می کند. 1.5 میلیارد دلار BTC خریداری کرده است. به عنوان شواهدی مبنی بر جریان اصلی رمزنگاری مشاهده شد. در واقع، این اعلامیه منجر به بالاترین قیمت بیت کوین در بیش از 64000 دلار در آوریل شد.

با این حال، در ماه می ماسک اعلام کرد پرداخت بیت کوین را به دلیل نگرانی های زیست محیطی متوقف می کند. این تصمیم همزمان با سرکوب صرافی ها و خدمات رمزارز شده توسط چین بود. قیمت رمزنگاری در سطح جهانی شروع به سقوط کرد. ماسک درباره این تصمیم توضیح داد: ماموریت تسلا سرعت بخشیدن به علاقه به انرژی پایدار است. ما نمی توانیم شرکتی باشیم که این کار را انجام می دهد. همچنین در مورد استفاده از انرژی بیت کوین دقت کافی انجام نمی دهیم. وی همچنین تاکید کرد که او به همراه تسلا و اسپیس ایکس قصد دارند بیت کوین آن ها را نگه دارند. ایلان ماسک گفت: “من ممکن است ذخیره کنم، اما تخلیه نمی کنم.


چندی پیش در پی سر و صداهایی ایلان ماسک ایجاد کرده بود. در بازار رمرازر ها که شروع آن با همین خبر نپذیرفتن بیت کوین بود. گروه آنانیموس که یک گروه هکر ناشناس هستند. پیامی تهدید آمیز برای ماسک فرستادند. پیشنهاد می کنیم این خبر جذاب را از دست ندهید.


علت تصمیم تسلا به گرفتن مجدد پرداخت بیت کوین

ماسک از ژوئن شروع به اشاره كرد كه اگر شواهدی مبنی بر مصرف زیاد منایع تجدیدپذیر وجود دارد. تسلا ممكن است پرداخت بیت کوین را بپذیرد. در این هفته، او گامی فراتر برد. گفت: من فکر می کنم ما می خواهیم کمی دقت بیشتری انجام دهیم تا تایید کنیم که درصد مصرف انرژی تجدید پذیر به احتمال زیاد در 50 درصد یا بالاتر از آن است. روند افزایش این تعداد وجود دارد. اگر چنین باشد، تسلا پذیرش بیت کوین را از سر می گیرد.

ماسک انرژی آبی، زمین گرمایی و هسته ای را گزینه های خوبی برای استخراج بیت کوین می داند. اما تا زمانی که شرکت های استخراج بیت کوین تلاشی آگاهانه و مصمم برای حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر انجام می دهند. ماسک می گوید تسلا می تواند از آن پشتیبانی کند.

با گوش دادن به صحبت های او، به نظر می رسد نقصی در منطق او وجود دارد. او فکر می کند که استخراج کنندگان بیت کوین به سمت ذغال سنگ سوق داده شدند. زیرا قیمت به سرعت افزایش یافت به طوری که منابع انرژی تجدیدپذیر نمی توانستند ادامه دهند. با افزایش قیمت بیت کوین، تعداد شرکت های استخراج کننده بیت کوین و اثر کربن آن نیز افزایش یافت.

بر خلاف ذغال سنگ، تولید سریع انرژی سه برابر سریع آسان نیست. اما طبق منطق ماسک، اگر قیمت بیت کوین دوباره افزایش یابد. می توانیم دقیقا در همان چرخه قرار بگیریم. اما شاید امید این باشد که این بار شرکت های معدنی مجبور به استفاده از زغال سنگ برای تامین رشد نباشند.

علت-تصمیم-تسلا-به-گرفتن-مجدد-پرداخت-بیت-کوین

بیت کوین همیشه پایدار است؟!

بیت کوین با یک چالش بزرگ زیست محیطی روبرو است. با طراحی، به روش کم مصرف استخراج نمی شود. ارزهای رمزپایه جدیدتر سازگار با محیط زیست با مدل های مختلف وجود دارد. که بخشی از انرژی را مصرف می کنند. اما نمی توانیم به راحتی نحوه کار بیت کوین را دوباره مهندسی کنیم.

از آنجا که نمی توانیم مصرف انرژی آن را کاهش دهیم. طرفداران بیت کوین انرژی تجدیدپذیر را به عنوان یک راه حل می دانند. جک دورسی معتقد است که بیت کوین می تواند در واقع انگیزه استفاده از منابع تجدیدپذیر باشد.

مشکلی که شرکت های انرژی تجدیدپذیر با آن روبرو هستند. این است که زمان تولید سنگین هنگامی که آفتاب یا باد شدید است. همیشه با زمان تقاضای زیاد زمانی که مردم از محل کار به خانه می آیند و تلویزیون را روشن می کنند همزمان نیست. این سند طرفداری می کند که اگر کارگران معدن با شرکت های ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های تجدیدپذیر کار می کنند. می تواند به نوسانات عرضه و تقاضا کمک کند.

از طرف دیگر، دوستداران محیط زیست استدلال می کنند که اگر بیت کوین مصرف انرژی تجدیدپذیر خود را افزایش دهد. هیچ کاری برای حل مشکل مصرف کربن این کره خاکی انجام نخواهد داد. این فقط به این معنی است که صنایع دیگر از ذغال سنگ بیشتری استفاده می کنند.

بر اساس گزارشی از فعالان بین المللی انرژی، IEA، انرژی های تجدیدپذیر تقریبا 30 درصد از منبع برق جهانی در سال گذشته را تشکیل داده است. اگر این رقم افزایش پیدا نکند. این خطر وجود دارد که بیت کوین فقط تقاضای سایر بخش ها را جابجا کند. در نهایت، انتقال مشکل به طور کلی تفاوت زیادی نخواهد داشت.


میلیاردرهای جهان همیشه به دنبال انجام دادن کارهای جدید هستند. جف بزوس یکی از این افراد است که چندی پیش به لبه فضا سفر کرد و برگشت. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه ادامه این خبر جذاب از لینک زیر غافل نشوید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *