عدم بروزرسانی برنامه‌ های Win32 از طریق فروشگاه ویندوز 11

امروز در رایانیتا می خواهیم به خبر عدم بروزرسانی برنامه‌ های Win32 از طریق فروشگاه ویندوز 11 بپردازیم. ابتدا مایکروسافت اعلام کرد که فروشگاه مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 11 پشتیبانی از برنامه های Win32 را اضافه می کند. فروشگاه ویندوز 10 فقط از برنامه های UWP پشتیبانی می کند. یکی از دلایل شهرت ارواح از زمان معرفی در ویندوز 10 در سال 2015 همین موضوع بود. حال با تیم رایانیتا در ادامه خبر عدم بروزرسانی برنامه‌ های Win32 از طریق فروشگاه ویندوز 11 همراه باشید، تا بیشتر به این خبر بپردازیم.

وقتی صحبت از فروشگاه مایکروسافت می شود همه چیز بد نیست. برنامه هایی که نصب می شوند ممکن است به طور خودکار به روزرسانی شوند. درست مانند برنامه های که در دستگاه های اندروید یا iOS موجود هستند. بسیاری از دستورالعمل های تسلیم فروشگاه، پذیرش برنامه های Win32، به عنوان راهی برای احیای فروشگاه تلقی شد.

همه کاربران از فروشگاه مایکروسافت استفاده نمی کنند. حتی اگر برنامه های Win32 در فروشگاه ارائه شود. اما توانایی بارگیری مستقیم برنامه های آزمایش شده توسط ویروس مانند فایرفاکس یا ادوبی فوتوشاپ از فروشگاه مطمئنا مورد توجه برخی از کاربران قرار می گیرد. آخرین به روزرسانی توافقنامه توسعه دهندگان برنامه، پشتیبانی از برنامه های Win32 را در فروشگاه ویندوز 11 مایکروسافت مختل می کند. شرایط ویژه برای برنامه های کاربردی Win32 در صفحه 32 توافقنامه تحت EXHIBIT E ذکر شده است. شرایط و ضوابط بسته های برنامه WIN32 مایکروسافت هنگام به روزرسانی برنامه های Win32 موارد زیر را شرح می دهد:

به روز رسانی برنامه ها بخش 3(b) توافق نامه اصلاح و مجددا به شرح زیر تنظیم می شود.ارائه به روزرسانی برنامه ها از طریق فروشگاه ضروری نیست. کاربران نهایی نمی توانند به روزرسانی هایی را از فروشگاه دریافت کنند.

برنامه های Win32 به روز نمی شوند!

این بدان معناست که برنامه های Win32 از طریق فروشگاه مایکروسافت به روز نمی شوند. توسعه دهندگان ممکن است نسخه های جدیدی را منتشر کنند. اما به روز رسانی از طریق فروشگاه انجام نمی شود. مایکروسافت خاطرنشان می کند که برنامه ها را می توان از طریق به روزرسانی های درون برنامه ای به روز کرد. همه برنامه های Win32 از به روزرسانی های درون برنامه ای پشتیبانی نمی کنند.

برنامه-های-Win32-به-روز-نمی-شوند!

تنها مزیت بارگیری برنامه Win32 از فروشگاه مایکروسافت این است که فایل های اجرایی برای ویروس ها آزمایش شده اند. آیا این بدان معناست که برخی از برنامه های Win32، بدون قابلیت به روزرسانی داخلی، قدیمی شده و در صورت بروزرسانی های امنیتی، ناامن خواهند بود. اگر توسعه دهنده به روزرسانی برنامه win32 را در فروشگاه منتشر کند. کاربران در مورد این به روز رسانی ها مطلع می شوند گزینه هایی برای نصب نسخه جدید برنامه به جای نسخه قبلی دریافت می کنند. یا باید این کار را به صورت دستی برای هر برنامه نصب شده انجام دهند. سوالات زیادی وجود دارد و در این مرحله هیچ پاسخی وجود ندارد.

بروزرسانی ها یکی از دلایل اصلی نصب نسخه های فروشگاه برنامه های Win32 بود. با از بین رفتن آن، تقریبا چیزی باقی نمی ماند که بتوان آن را به عنوان یک مزیت نسبت به بارگیری برنامه ها از وب سایت های توسعه دهنده یا حتی سایت های بارگیری شخص ثالث در نظر گرفت.

معایب بزرگ رویکرد جدید ویندوز 11 به فروشگاه مایکروسافت

فروشگاه مایکروسافت بازسازی شده یکی از ویژگی های جدید ویندوز 11 است. در کنار طراحی مجدد بصری کامل، اکنون طیف وسیع تری از برنامه ها را شامل می شود. از جمله برنامه هایی که معمولا در اندروید پیدا می کنید. همچنین انگیزه بیشتری برای سازندگان نرم افزار وجود دارد تا برنامه هایی را مخصوص فروشگاه مایکروسافت تولید کنند. توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی با فرمت Win32 ارائه دهند. بیشتر هزینه های بدست آمده را برای خود نگه دارند.

در نتیجه، بسیاری از برنامه های جدید همچنان برای فروشگاه مایکروسافت اعلام می شوند. مرورگر Edge از جدیدترین موارد است که به زوم و Adobe Acrobat Reader پیوست. در حالی که هنوز اینطور است. یک نکته مهم وجود دارد که مردم باید از آن مطلع باشند.


وای فای به تازگی بزرگ ترین اپدیت خود را در دهه اخیر ارائه داده است. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه کامل این خبر، مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


بدون بروزرسانی مرکزی از طریق فروشگاه مایکروسافت در ویندوز 11

در مستندات رسمی فروشگاه مایکروسافت برای توسعه دهندگان نرم افزار، مایکروسافت چیزی را نشان می دهد که ممکن است باعث ایجاد نگرانی شود. برای همه برنامه های Win32 موجود در فروشگاه، مسئولیت توسعه دهندگان این است که آن ها را با استفاده از روش های خود به روز کنند.

این امر قبل از انتشار ویندوز 10 صدق می کرد. اما این بدان معناست که این بار بر عهده کاربران است که بررسی کنند آیا به روزرسانی موجود است یا خیر. ویندوز 11 آن ها را به صورت خودکار بارگیری نمی کند. بازگشت به روال عادی بررسی منظم بسیار مهم خواهد بود. زیرا در غیر این صورت شما در حال اجرای برنامه های قدیمی با شکاف های امنیتی شناخته شده هستید.


البته، این فقط در مورد درصد کمی از کل برنامه های موجود از طریق فروشگاه مایکروسافت اعمال می شود. هر کدام از این موارد با عنوان “ارائه شده و به روز شده” در زیر عنوان آن نشان داده شده است. این همه کار خوبی را که مایکروسافت برای جذابیت بیشتر فروشگاه در ویندوز 11 انجام داده است را از بین نمی برد. بلکه بر اهمیت همه افراد است که از به روز بودن برنامه های خود اطمینان حاصل کنند. امنیت لپ تاپ یا رایانه شما به آن بستگی دارد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *