شروع به کار بزرگترین آپدیت وای فای در دهه های گذشته

امروز در رایانیتا می خواهیم به خبر شروع به کار بزرگترین آپدیت وای فای در دهه های گذشته بپردازیم. این خبر بدان معناست که اکنون موج های هوای آزاد بیشتری وجود دارد. خیلی بیشتر که روترها می توانند برای پخش سیگنال های وای فای استفاده کنند. به محض اینکه طیف جدید در اواخر امسال رسما برای کسب و کار گشوده شد. این باید در به تجهیزات سریع تر و قابل اطمینان تر از دستگاه های نسل بعدی تبدیل شود. یعنی در واقع ایتدا تجهیزات شبکه باید توانایی پوشش 6 گیگاهرتزی را داشته باشند.

از زمانی که FCC در سال 1989 راه را برای وای فای باز کرد. این بزرگترین طیف است، بنابراین یک معامله بزرگ است. طیف جدید اساسا فضای موجود برای روترها و سایر دستگاه ها را چهار برابر می کند. بنابراین به معنای پهنای باند بیشتر و تداخل بسیار کمتر برای هر دستگاهی است که بتواند از آن استفاده کند.

وای فای رو به بهبود است. بسیاری از تلفن های جدید امسال، لپ تاپ ها، تلویزیون ها، روترها و موارد دیگر با پشتیبانی از وای فای 6E ارائه می شوند. ارتقا جدید وای فای که اساسا مانند گسترش اتصال بی سیم شما از یک جاده دو لاین به یک هشت لاین است. این بزرگترین ارتقا در 20 سال گذشته است. به دلیل آن اتصالات باید سریع تر و قابل اطمینان تر باشند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر شروع به کار بزرگترین آپدیت وای فای در دهه های گذشته همراه باشید. تا بیشتر به این خبر و وای فای 6 بپردازیم.

چگونه وای فای بد را اصلاح می کند؟

اگر تا به حال در اتصال به شبکه وای فای خود مشکلی داشته اید. احتمال زیاد مشکل ازدحام طیف است. هر وقت دستگاه های زیادی دارید که می خواهند از یک باند فرکانس متصل شوند. برخی از دستگاه ها افت می کنند. بنابراین اگر لیست بلندی از شبکه های وای فای نزدیک در منطقه خود مشاهده می کنید ، به همین دلیل است که اتصال شما کندتر و از اعتماد بیشتری برخوردار می شود. به سادگی سیگنال های رقابتی زیادی برای عبور از کامپیوتر شما وجود دارد.

وای فای 6 گیگاهرتز می تواند کمک زیادی به حل این مشکل کند. این نه تنها موج های جدیدی برای استفاده از روترها فراهم می کند. بلکه محدوده وسیعی است که نیازی به سیگنال های همپوشانی مانند برخی از کانال های وای فای فعلی ندارد. طیف جدید فضای کافی برای حداکثر هفت جریان وای فای با حداکثر ظرفیت را دارد تا همه به طور هم زمان پخش شوند و با یکدیگر تداخل نداشته باشند. همه اینها بدون استفاده از طیف موجود قبلی است.


چندی پیش محققان چینی موفق به شکستن رکورد سرعت اینترنت شدند. رکوردی حیرت آور که چیزی حدود دو برابر رکورد قبلی ثبت شده بود. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر خبر زیر را حتما دنبال کنید.


وای فای 6 چیست؟

در مورد وای فای 6 تا این لحظه مطالب زیادی نوشته شده است. اما در اینجا خلاصه ای از انتظارات از جدیدترین استاندارد بی سیم آورده شده است. روترهای وای فای 6 از چندین فناوری جدید استفاده می کنند که برای افزایش عملکرد کلی با ارائه سرعت افزایش کارایی طراحی شده اند. از نظر تئوریک نزدیک به 10Gbps، در مقایسه با حداکثر سرعت حدود 3Gbps برای 802.11ac.

علاوه بر این، وای فای 6 با هدف رفع گرفتگی شبکه، تامین ظرفیت مشتری بیشتر و کاهش مصرف برق مشتری است. به عنوان مثال، وای فای 6 از مدولاسیون OFDMA استفاده می کند. به 30 مشتری اجازه می دهد تا همزمان کانال را به اشتراک بگذارند. در نتیجه با افزایش ظرفیت کلی ضمن کاهش تاخیر، کارایی را بهبود می بخشد.

OFDMA فواصل زمانی را به مشتری اختصاص می دهد. به آن ها امکان می دهد کانال های شبکه موجود را بهتر تجزیه و تحلیل کنند. به عنوان مثال، اگر یک نفر در خانه شما در حال پخش یک فیلم است. دیگری در حال بررسی شبکه های اجتماعی بر روی تلفن است. OFDMA به روتر اجازه می دهد تا بر اساس زمان مورد نیاز، به هر دستگاه کانال اختصاص دهد.

وای-فای-6-چیست؟

وای فای 6 همچنین از TWT استفاده می کند. که به دستگاه ها اجازه می دهد تا برای شروع ارسال و دریافت داده ها، بیدار شوند. این باعث افزایش عمر باتری دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها و همچنین دستگاه های خانه هوشمند مجهز به باتری مانند دوربین های امنیتی و زنگ درهای ویدئویی می شود.

استاندارد جدید همچنین با بهره گیری از فرکانسهای رادیویی که قبلا استفاده نشده است. عملکرد سریع تر 2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. از مدیریت پهنای باند پالایش شده برای ارائه گزینه های کیفیت خدمات (QoS) پیشرفته استفاده می کند.

آیا وای فای سریع تر خواهد شد؟

از نظر فنی، وای فای 6 گیگاهرتز دارای حداکثر سرعت نظری وای فای 5 گیگاهرتز است. 9.6 گیگابیت بر ثانیه، حداکثر ارائه شده تحت استاندارد وای فای 6، نسخه فعلی وای فای است.

شما هنوز هم در زندگی واقعی نمی خواهید این سرعت را بدست آورید. اما امواج جدید باید به شما کمک کنند تا سرعت خود را بالا ببرید. به این دلیل که طیف محدود موجود در 5 گیگاهرتز به این معنی است که سیگنال های وای فای اغلب به اندازه ممکن نیستند. در فرکانس 6 گیگاهرتز فرض بر این است که روترها با حداکثر اندازه کانال فعلی پخش می شوند، به این معنی اتصال سریع تر.

اتصال وای فای به تلفن های هوشمند می تواند 1-2 Gbps در این شبکه های جدید داشته باشد. این سرعت ها از 5G موج میلی متر انتظار می رود که تاکنون دسترسی بسیار محدودی داشته است. مطمئنا سرعت ارائه دهنده خدمات اینترنت خانگی شما همچنان محدود خواهد بود. اما این یک جهش بالقوه بزرگ است.


در حین سر و صداهای ویندوز 11 خبری مبنی بر تغییرات ایموجی های آفیس نیس به چشم می خورد. مایکروسافت می خواهد ایموجی ها 3D به آفیس بازگرداند. برای مطالعه ادامه این خبر مقاله خبری زیر را حتما مطالعه نمایید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *