سفر رفت و برگشت موسس آمازون به فضا

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر سفر رفت و برگشت موسس آمازون به فضا بپردازیم. خب پس از ریچارد برانسون خبر سفر میلیادر دیگری به فضا به گوش می خورد. روز گذشته جف بزوس، موسس آمازون و Blue Origin، سوار بر موشک خود، با یک پرواز هیجان انگیز به فضا داشت. پرواز 10 دقیقه ای بالا و پایین یک جوراید با فن آوری پیشرفته که زمینه را برای شروع خدمات مسافرتی تجاری در اواخر سال جاری فراهم می کند، به فضا رفت.

در رقابت پا به پا با میلیاردر دیگر ريچارد برانسون، که در 11 جولای با هواپیمای موشکی Virgin Galactic خود به فضا پرواز کرد. بزوس با برادرش مارک و دو مسافر تاریخ ساز شد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر سفر رفت و برگشت موسس آمازون به فضا همراه باشید.


پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه کامل خبر سفر برانسون به فضا به مقاله خبری سفر موفقیت آمیز ریچارد برانسون به فضا یک سری بزنید.


بهترین روز بزوس

خدمه در ساعت 9:12 صبح EDT از محل پرتاب شرکت تگزاس در غرب شرکت خارج شدند.

موشک که صعود مستقیما بالای 110،000 پوند فشار را تجربه کرد. با مصرف بار اکسیژن مایع فوق العاده مایع و هیدروژن، به سرعت شتاب گرفت. مسافران را با تقریبا 3 برابر نیروی جاذبه طبیعی به صندلی های خود تبدیل کرد.

کمی بیشتر از دو دقیقه، فضاپیما با سه برابر سرعت صوت به سمت آسمان شلیک می شد. در تاریکی بیش از 30 مایل به پایین کاهش می یافت. چند ثانیه بعد، در ارتفاع حدود 45 مایلی، موتور اصلی BE-3 طراحی شده توسط تقویت کننده خاموش شد. کپسول خدمه آزاد شد تا خودش پرواز کند.

بهترین-روز-بزوس

بزوس و همکاران خدمه اش که در امتداد یک مسیر بالستیک بدون قدرت قرار می گرفتند. حدود سه دقیقه از بی وزنی لذت می بردند، از بند خارج می شوند. در کابین شناور می شوند و از طریق بزرگترین پنجره های ساخته شده در یک فضاپیما چشم انداز بیرون رو را می نگرند. با پرتاب آب نبات و توپ های پینگ پنگ به جلو و عقب، انجام کارهای سالته و حیرت از منظره، خدمه مانند بچه های مدرسه ای هیجان زده می شدند. کاملا از این تجربه هیجان زده بودند.

ارتفاع سعود

این کپسول با نام “اولین قدم” به حداکثر ارتفاع 66.5 مایل رسید. بیش از چهار مایل بالاتر از “مرز” شناخته شده بین المللی با ارتفاع 62 مایل بین جو و فضا از نظر آیرو دینامیکی قابل تشخیص است. این ارتفاعی است که توسط فدراسیون بین المللی هوانوردی، سازمانی مستقر در سوئیس که رکوردهای هوافضا را تحریم می کند، شناخته شده است. هواپیمای فضایی ویرجین گالاکتیک برانسون حدود 10 مایل کمتر پرواز می کند. اما بسیار بالاتر از ارتفاع 50 مایلی پرواز می کند که توسط ناسا و اداره هواپیمایی فدرال به عنوان نقطه ای شناخته شده است. در این ارتفاع بال ها، سکان ها و سایر فضاهای هوایی دیگر هیچ تاثیری ندارند.

دو دقیقه بعد از خاموش شدن موتور تقویت کننده. حالت بی وزنی شروع و به خدمه اخطار داده شد. که حدودا یک دقیقه وقت دارند تا به صندلی های خود برگردند تا برای ورود مجدد به آن کمر بند خود را ببندند.

بازگشت به زمین

خیلی زود، با بازگشت دوباره هر دو به فضای پایین، وزن برگشت. خدمه هیچ مشکلی برای بازگشت نداشتند. حتی در مسیر پایین، منظره فوق العاده ای بود. آن جا هوا تاریک بود. در همین حال، تقویت کننده قابل استفاده مجدد New Shepard، خود به خود به زمین بازگشت و ابتدا دم خود را به سمت بالشتک فرود در دو مایلی محل پرتاب فرو برد.

این موشک قبل از احتراق مجدد موتور BE-3، باز شدن چهار پایه لولایی و استقرار در یک عکس، به ترمزهای قابل استفاده و باله های فرمان متکی بود تا جهت گیری خود را حفظ کند. پس از فاصله کمی از زمین، رانشگرهای دارای نیروگاه شلیک شدند. سرعت کپسول را تا سرعت 1 مایل در ساعت کاهش دادند. با لمس ملایم سفینه، ابر گرد و غبار را لگد زدند.


جف بزوس یکی از کارآفرینان موفق جهان می باشد. وی به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است. بنیانگذار مدبر عامل سابق آمازون پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با این کارآفرین برزگ یک سری به مقاله زیر بزنید.


پس از فرود کپسول حامل

بزوس از همه کسانی که این امکان را ایجاد کردند تشکر کرد. خدمه بازیابی Blue Origin در عرض چند دقیقه پس از فرود روی کپسول جمع شدند تا دریچه را باز کنند. به فضانوردان برگشتی کمک کنند. هر چهار نفر با روحیه ای عال و خندان و در آغوش اعضای خانواده و پرسنل پشتیبانی ظاهر شدند.

بزوس به خبرنگاران گفت “انتظارات من زیاد بود و به شدت از آن ها فراتر رفت. قطعه صفر G (گرانش) ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی ها باشد. زیرا بسیار طبیعی بود، تقریبا احساس می کرد انسان در آن محیط قرار دارد. تجربه بسیار لذت بخشی بود. وی گفت، عمیق ترین جنبه، منظره زمین از ارتفاعی است که شکنندگی سیاره و جو نازک آن را به نمایش می گذارد.

صحبت های بزوس درمورد آینده

در مورد پرواز روز سه شنبه، این شانزدهمین شلیک موفقیت آمیز یک فضاپیمای New Shepard بود. سومین مورد برای تقویت کننده و کپسول First Step و اولین بار Blue Origin با مسافران بود. Blue Origin قصد دارد سه پرواز جدید دیگر جدید Shepard را قبل از پایان سال راه اندازی کند. یکی با محموله های علمی و دیگری با مسافران انجام دهد.

بزوس گفت: ما امسال دو بار دیگر ماموریت های انسانی را خواهیم داشت. کاری که ما در سال بعد انجام می دهیم، هنوز مطمئن نیستم. ما خواهیم فهمید که و در نهایت میزان صلاحیت چه خواهد بود. ما می خواهیم که ردیف بسیار بالا باشد.

همچنین وی افزود، “ما در حال حاضر به فروش 100 میلیون دلاری خصوصی نزدیک شده ایم. تقاضا بسیار بسیار زیاد است. بنابراین ما پس از آن ادامه خواهیم داد.

قیمت بلیط مشخص نشده است. اعتقاد بر این است که هزینه پرواز در هواپیمای فضایی Virgin Galactic حدود 250،000 دلار است. انتظار می رود بلیط Blue Origin رقابتی باشد. اما هر دو شرکت امیدوارند که مقیاس اقتصادی در نهایت قیمت ها را به سطوح نجومی کمتری کاهش دهد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *