سفر موفقیت آمیز ریچارد برانسون به فضا

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر سفر موفقیت آمیز ریچارد برانسون به فضا بپردازیم. طبق اخباری که به گوش می رسید. قرار بود یک شنبه این هفته 20 تیر 140 ریچارد برانسون به فضا سفر کند. در نهایت صاحب Virgin Galactic، ریچارد برانسون روز یکشنبه به فضا پرتاب شد. یک پرواز آزمایشی زیر مداری در لبه نشیمن با هدف نشان دادن هواپیمای فضایی شرکت خود برای هواپیما آماده برای مسافرانی است که توانایی تحمل سواری نهایی را دارند.

به نظر می رسید که این دقیقا همان کار باشد ، تا ارتفاع کمی بیش از 50 مایل بزرگنمایی کند. به برانسون و 5 خدمه اش حدود سه دقیقه بی وزنی داد. مناظر دیدنی از زمین را قبل از فرو رفتن در جو برای یک نزول مارپیچ برای پایین آمدن در زمان پرتاب Virgin’s New Mexico بدهد. برانسون 70 ساله، پس از فرود، با کمبود کلمات گفت: “من از بچگی رویای این لحظه را داشتم. اما صادقانه بگویم، هیچ چیز نمی تواند شما را برای دیدن زمین از فضا آماده کند. این فقط جادویی بود … من فقط همه را می گیرم، غیرواقعی است. با تیم رایانیتا در ادامه خبر سفر موفقیت آمیز ریچارد برانسون به فضا همراه باشید.

پرواز-برانسون-به-فضا

پرواز برانسون به فضا

صبح روز یکشنبه ، یک هواپیمای موشکی کوچک با کاربری Virgin Galactic ، که آقای برانسون در سال 2004 تأسیس کرد. وی و پنج نفر دیگر را به لبه فضا برد و بازگشت. سفر برانسون به صورت چشمگیر آغاز شد. زیرا هواپیمای حامل دو بدنه ویرجین با هواپیمای فضایی VSS Unity که در زیر بال خود پیچ خورده بود. از محل پرتاب شرکت Spaceport America در نزدیکی Truth or Concepts، نیومکزیکو ، در ساعت 8:40 صبح محلی بلند شد.

بیش از یک ساعت بعد، آقای برانسون روی صحنه آمد و رویداد را جشن گرفت. وی گفت:همه چیز جادویی بود. بعدا، در طی یک کنفرانس خبری، آقای برانسون هنوز گیج بود. می گفت: من نمی دانم چه چیزی از دهان من بیرون می آید زیرا احساس می کنم هنوز در فضا هستم.

پرواز آقای برانسون امید علاقه مندان به فضا را تقویت می کند که سفرهای عادی به مرزهای آخر ممکن است به زودی در دسترس شهروندان خصوصی باشد. نه فقط فضانوردان حرفه ای ناسا و دیگر آژانس های فضایی. میلیاردر دیگری با شرکت موشک خودش جف بزوس ، بنیانگذار آمازون – قصد دارد در مدت نه روز یک حرکت مشابه با لبه فضا ایجاد کند.

یک هواپیمای حامل، همراه با هواپیمای موشکی ، به نام V.S.S. Unity، زیر آن قرار گرفت. از باند بلند شد و به ارتفاعی حدود 45000 پایی رسید. در آنجا یونیتی آزاد شد و چند لحظه بعد موتور موشک آن مشتعل شد و هواپیمای فضایی را بر روی یک قوس رو به بالا شتاب داد.

واکنش جف بزوس به این پراوز

این پرواز عملا جف بزوس، بنیانگذار آمازون را ارتقا داد. که در 20 ژوئیه قصد دارد یک پرواز فضایی زیر مداری از هواپیمای خود را در داخل فضاپیمای نیو شپرد با نام Blue Origin انجام دهد. زیرا این دو شرکت برای فروش مسافران در بازار فضای تجاری نوظهور رقابت می کنند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، پیش از سفر به فضا برانسون برای او آرزوی “پرواز موفق و ایمن” کرد. سفر آقای برانسون تنها 9 روز قبل از پرواز خود آقای بزوس به فضا با برادرش انجام می شود. آقای برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، با هواپیمای موشکی VSS Unity SpaceShipTwo به فضا پرواز کرد. سفینه فضایی تا ارتفاع 55 مایل (تقریباً 88.51 کیلومتر) پرواز کرد. پس از آن خلبانان موتورها را قطع می کنند و به مدت 5 دقیقه رانش می کنند. در این چند دقیقه، اعضای خدمه احساس بی وزنی می کنند. از طریق پنجره های سفینه فضایی، مسافران می توانند انحنای زمین را مشاهده کنند.

آقای بزوس پس از فرود، از برانسون و تیمش تعریف کرد. در یک پست اینستاگرامی به آقای برانسون و کل تیم این پرواز موفق را تبریک گفت. اعلام کرد منتظر عضویت در این باشگاه نیستم!


تا قبل از اتفاق این هفته خبری که بسیار سر و صدا کرده بود مورد رقابت سفر فضایی جف بزوس و ریچارد برانسون بود. که یک شنبه این هفته برانسون به پیروزی رسید. جهت مطالعه خبر این رقابت این دو کارآفرین میلیادر خبر زیر را از دست ندهید.


شروع عصر جدید فضایی

وب سایت Virgin Galactic همچنین دارای تایمر تنظیم شده به منظور “شروع عصر جدید فضایی” است. این سخنان به نقل از آقای برانسون است: “ما پیشتاز یک صنعت جدید هستیم که مصمم به پیشگامی فضاپیماهای قرن بیست و یکم است. که فضا را برای همه باز می کند – و جهان را برای همیشه تغییر می دهد.”

در مورد این تجربه اعلام کرده است که سفینه فضایی و کشتی مادر با هم فقط به زیر 50،000 فوت صعود می کنند. که متعاقب آن خلبان سفینه را از کشتی مادر آزاد می کند. موشک سفینه فضایی مشتعل می شود و كشتی را کمی بالاتر از ماخ به فضا می فرستد. با رسیدن به فضا و خاموش شدن موتور موشک، رنگ های خارج از پنجره از آبی به نیلی به سیاه تغییر می یابد.


در پرواز فضایی ، آقای برانسون را دیو مکای ، خلبان ارشد، مایکل ماسوچی خلبان، سیریشا بندلا معاون رئیس امور امور دولت و تحقیقات، کالین بنت مهندس اصلی عملیات و بت موزس ، مربی ارشد فضانوردی همراه خواهند بود. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس نیز پیش از سفر برای آقای برانسون آرزو کردند و گفتند، “آیا شما را آنجا می بینم” و این بدان معنی است که او می تواند در مراسم پرتاب حضور داشته باشد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *