رونمایی سامسونگ از اولین حسگر دوربین اختصاصی‌ خودرو

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر رونمایی سامسونگ از اولین حسگر دوربین اختصاصی‌ خودرو بپردازیم. امروز سامسونگ از ISOCELL Auto 4AC ، اولین سنسور تصویر خود که مخصوص خودروها ساخته شده رونمایی کرد. در نظر گرفته شده است که به عنوان دوربین معکوس یا در سیستم های پیشرفته تر برای تامین انرژی مانیتورهای نمای دور استفاده شود. این مربوط به کیفیت تصویر و قطعا وضوح تصویر نیست. در عوض تمرکز روی موارد عملی مانند دامنه دینامیکی بالا (120 دسی بل) و کاهش میزان سوسو زدن LED است. هر دو مبتنی بر آنچه سامسونگ آن را CornerPixel می نامد، هستند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر رونمایی سامسونگ از اولین حسگر دوربین اختصاصی‌ خودرو همراه باشید.

این دوربین چه کاری انجام می دهد؟

این فناوری دو فوتودایود را در هر پیکسل ترکیب می کند. یکی 3.0 میکرومتر برای کار در نور کم و دیگری 1.0 میکرومتر که در گوشه قرار گرفته است. از این رو نام آن است که برای محیط های روشن استفاده می شود.

این تنظیم اجازه می دهد تا سنسور به سرعت با تغییرات در نور اطراف تنظیم شود. به عنوان مثال هنگام خروج از تونل همچنین دامنه دینامیکی بالا با تاری تاری کم را فراهم می کند و لرزش چراغ های LED را کاهش می دهد. اگر از خود می پرسید که چرا این مهم است؟ توجه داشته باشید که بسیاری از چراغ های جلوی مدرن اتومبیل و همچنین چراغ های خیابان به LED تبدیل شده اند.

به هر حال، کاهش لرزش با افزایش زمان قرار گرفتن در معرض فوتودایودهای کوچک حاصل می شود. ISOCELL Auto 4AC یک سنسور 1 / 3.7 اینچی با رزولوشن 1.3 مگاپیکسل (1280 9 960) است. یک ISP در حسگر تعبیه شده است. سنسور مطابق با الزامات درجه 2 AEC-Q100 است که شامل کار در یک پنجره درجه حرارت بسیار وسیع از -40ºC تا 125ºC (یعنی -40ºF تا 257ºF) است.

4AC در حال حاضر در تولید انبوه است. توجه داشته باشید که این برنامه برای برنامه های رانندگی خودکار یا استفاده در داخل کابین به عنوان مثال نظارت بر راننده در نظر گرفته نشده است. سامسونگ قصد دارد سنسورهای بیشتری را برای پوشش چنین موارد استفاده ای معرفی کند.

این-دوربین-چه-کاری-انجام-می-دهد؟

علت اهمیت هر یک از این ها

الکترو مکانیک سامسونگ یک معامله 436 میلیون دلاری با “برترین تولید کننده خودروهای آمریکایی” امضا کرد. با توجه به اینکه 4AC اولین سنسور تصویر سامسونگ برای کاربردهای خودرو است، زمان اعلامیه ها تصادفی نیست. این حرکت فشار بیشتری به رهبر فعلی بازار در این بخش، سونی وارد می کند.

شایعاتی در این صنعت وجود دارد که معامله تسلا و سامسونگ برای تهیه دوربین های Cybertruck است. هنگامی که از طرح هندسی آن عبور کردید. متوجه می شوید که فاقد آینه های جانبی است. در عوض، دوربین هایی در گلگیرها تعبیه شده و یکی در سپر جلو است. احتمالا دوربین های بیشتری در اطراف کامیون وجود دارد اما تسلا فعلا با جزئیات مخفیانه عمل می کند. این کامیون با ظاهری منحصر به فرد در سال 2019 معرفی شد. تسلا در تلاش است تا اواخر امسال آن را به بازار عرضه کند. اگرچه ممکن است تا سال 2022 به تاخیر بیفتد.


از چندی پیش خبر بازگشت خنک کننده های مایع بع گوشی های سامسونگ به گوش می خورد.جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.


تسلا سایبرتراک پشت معامله دوربین 400 میلیون پوندی با سامسونگ

گزارش های منتشر شده از کره حاکی از آن است که سامسونگ معامله ای عظیم 436 میلیون دلاری برای تامین دوربین برای خودرویی که در نوامبر 2019 رونمایی شد، امضا کرده است. این نشان می دهد که معامله تهیه دوربین برای وانت برقی تسلا سایبرتراک است.

الکترومکانیک سامسونگ در معامله 435.7 میلیون دلار برای تهیه ماژول های دوربین به بزرگترین سازنده EV اتومبیل برنده شده است. این شرکت قصد دارد EV جدیدی را به بازار عرضه کند. که از طریق دوربین مجهز به اتومبیل، نمای عقب را به رانندگان می دهد. زیرا این مدل آینه های جانبی ندارد. EV بیش از هشت دوربین برای اهداف رانندگی خودکار دارد. Cybertruck به مجموعه گسترده ای از دوربینها مجهز است.

این دوربین حتی به جای آینه های جانبی دارای دوربین هایی است که هنوز در ایالات متحده مجاز نیست. اما تلاش هایی برای تغییر آن صورت گرفته است و تسلا امیدوار است قبل از اینکه سایبرتراک به بازار عرضه کند، این اتفاق بیفتد.

کامیون برقی دارای دوربین هایی در گلگیرها است که به جای آینه های جانبی به داخل کابین راه می یابد: این پیکاپ برقی همچنین به دوربین های جلو و عقب برای مجموعه حسگرهای خودران تسلا مجهز است. تسلا سایبرتراک حتی به یک دوربین در زیر سپر جلو مجهز است. این دوربین می تواند برای آفرود استفاده شود. که در وسایل نقلیه ای که برای این فعالیت آماده هستند، غیر معمول نیست.

تسلا لزوما off-roading را برای Cybertruck مورد توجه قرار نداد. اما مطمئنا توانایی آن را خواهد داشت. این خودروساز زاویه نزدیک 35 درجه ، زاویه خروج 28 درجه و فاصله زمین تا 16 اینچ را اعلام کرد. دوربینی با آن زاویه می تواند برای برخی شرایط خزنده سنگ مفید باشد. همچنین می تواند برای اهداف دیگری مانند کمک پارکینگ و حتی به طور بالقوه یک منظره 360 درجه از پرندگان استفاده شود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *