بازگشت سیستم خنک‌‌کننده آبی به گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲

در این خبر از رایانیوز می خواهیم به بازگشت سیستم خنک‌‌کننده آبی به گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بپردازیم. یک مساله ای که همیشه کاربران تلفن های همراه با این دست و پنجه نرم می کنند گرم شدن، گوشی است.سامسونگ یکی از اولین سازندگان گوشی های هوشمند بود که برای محصولات خود راه حل های خنک کننده اتخاذ کرد. گلکسی S7 از سال 2016 به بازار عرضه شد. یکی از اولین گوشی هایی بود که از فناوری خنک کننده آب در داخل بهره می برد. اما دو سال بعد بود که سامسونگ این فناوری را با Note 9 بهبود بخشید. با تیم رایانیتا در ادامه خبر بازگشت سیستم خنک‌‌کننده آبی به گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ همراه باشید، تا بیشتر به این خبر بپردازیم.

سیستم خنک کننده نوت 9

سیستم خنک کننده کربن آبی گلکسی نوت 9 به منظور جبران گرمای بیش از حد ناشی از بازی های طولانی مدت بود. سیستم خنک کننده کربن آب بهبود یافته، پرچمدار سامسونگ می تواند به طور موثر گرمای تولید شده از پردازنده خود را مدیریت کند. به دنبال رد پای سامسونگ، سایر سازندگان گوشی تصمیم گرفتند سیستم های خنک کنندگی را در تلفن های خود بگنجانند. خصوصا شرکت هایی که به اصطلاح تلفن های هوشمند گیمینگ را تولید می کنند. شرکت هایی از جمله ایسوس ، ریزر، شیائومی، Oppo و Vivo.

متاسفانه، به دلیل کاهش سرعت در استقرار 5G به دلیل بیماری همه گیر کرونا، سازندگان گوشی های هوشمند در تلاش برای کاهش هزینه ها، افزودن محلول های خنک کننده را در داخل تلفن های خود متوقف کردند. اما اکنون این مورد در حال تغییر است. زیرا گزارش شده است که سامسونگ در حال اتخاذ اتاق های بخار برای گوشی های هوشمند آینده خود است. اگرچه رقابت بین ارائه دهندگان راه حل های خنک کننده چینی بسیار شدید است. اما تامین کنندگان تایوانی از نظر کیفیت از مزیت کمی برخوردار هستند. این شایعات اخیر به قدر زیادی مورد توجه عرضه کنندگان تایوانی قرار گرفته است. در حدی که چندین نفر قبلا نیز آماده ادعای خطوط تامین خود برای سفارشات بالقوه بوده اند.

سامسونگ و باز گشت خننک کننده آبی

برای سال 2022 از سامسونگ خبرهای جالبی به گوش می رسد. یکی از آن ها مربوط به سیستم های جالبی است که در تلفن های هوشمند آینده ادغام می شوند. اکنون می دانیم که در سری گلکسی S22 دوباره شاهد راه حل های خنک کننده مایع خواهیم بود. چیزی که شرکت کره جنوبی در گلکسی S10 + ،S20 و همچنین در برخی از واحدهای سری گلکسی نوت 20 استفاده کرده است.

اکنون سامسونگ آماده است تا خنک کننده آبی را دوباره روی تلفن ها بیاورد. شرکا و زنجیره توزیع کنندگان این شرکت در حال آماده سازی برای توسعه راه حل های خنک کننده سامسونگ هستند.

آن ها با پرچمداران 2022 باز خواهند گشت. استفاده از آن مزایای قابل توجهی را به همراه دارد به طوری که حفظ درجه حرارت در سطح پایین به پردازنده اجازه می دهد تا با عملکرد کامل طولانی تر کار کند. به همین ترتیب، کاربر در تجربه بازی بلکه در زمینه چند وظیفه سازی نیز پیشرفت خواهیم داشت.

در حال حاضر، در تلفن هایی که چنین محلول های خنک کننده ای ندارند. برای حفظ درجه حرارت پایین، کاهش کارایی انتخاب شده است. در آینده از نظر عملکرد گوشی های هوشمند قدرتمندتری از سامسونگ خواهیم داشت و S22 یکی از آن ها خواهد بود.


چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که کاربران گلکسی می توانند همه دارایی های خود را برای ارزهای رمزپایه و DApp در یک مکان با کاربرد آسان و ایمن وارد و مدیریت کنند. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر زیر را از دست ندهید.


استفاده از فناوری محفظه بخار برای خنک سازی گلکسی S22

طبق اطلاعات ارائه شده، می توانیم روش اتاق بخار سامسونگ را در مدل Galaxy S10 Plus و همچنین خانواده Galaxy S22 و مدل های سطح بالا مانند Note و Flip جدید مشاهده کنیم. ایسوس علاوه بر سامسونگ، از این سیستم در تلفن پخش کننده ROG 3 نیز استفاده کرده است. به بیان دیگر، این سیستم برای دستگاه هایی که مستعد گرم شدن بیش از حد هستند ایده آل است.

اگر با سیستم اتاق بخار آشنا نیستید، بگذارید آن را با ابتدایی ترین اصطلاحات ممکن توضیح دهیم. ماده ای که گرما را به خوبی هدایت می کند. مایعی که به سرعت تبخیر می شود، هر دو در این سیستم وجود دارند. وقتی دستگاه کاملا شارژ می شود. ماده گرم شده مایع را فعال کرده و باعث بالا آمدن آن به سطح می شود. در همین حال، مایع خنک شده به پایین فرو رفته و به خنک شدن ناحیه گرم اولیه کمک می کند. این به طور نامحدود تکرار می شود.

همانطور که قبلا گفته شد، سامسونگ قبلا از این سیستم در مدل Galaxy S10 Plus استفاده کرده بود. می توان پیش بینی کرد که این روش که مورد علاقه جامعه تلفن های هوشمند است. برای پرچمداران سامسونگ در سال 2022 بسیار مفید خواهد بود. زیرا خنک سازی بهتر برابر با عملکرد بهتر باتری و تجربه بهتر تلفن های هوشمند است.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *