ورود ویندوز 11 به کامپیوتر های مک با برنامه Parallels

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر ورود ویندوز 11 به کامپیوتر های مک با برنامه Parallels بپردازیم. همانطور که اطلاع دارید، چندی پیش مایکروسافت از ویندوز 11 ، نسخه اصلی بعدی سیستم عامل ویندوز ، رونمایی کرد. همچنین بدیهی است که ویندوز 11 در رایانه های Mac پشتیبانی نمی شود. اما به طور طبیعی، برخی از کاربران Mac دسک تاپ های مجازی را روی Mac خود با ویندوز اجرا می کنند.

همانطور که توسط iMore گزارش شده است، Parallels تایید کرده است که منتظر است ویندوز 11 را جستجو کند. به محض اینکه همه ویژگی های آن مانند ادغام تیم ها و برنامه های اندروید آزاد شد. بخشی از نسخه پیش نمایش ویندوز 11 قبل از شروع کار بر روی سازگاری با Mac، ساخته شد.


جهت مطالعه خبر رونمایی از ویندوز 11 پیشنهاد می کنیم یک سری به خبر رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۱۱ بزنید.


انتظار تیم مهندسی Parallels

از آنجا که ویندوز 11 به تازگی اعلام شده است. تیم Parallels Engineering منتظر ساخت نسخه رسمی Windows 11 Insider Preview هستند. تا مطالعه تغییرات ایجاد شده در سیستم عامل جدید را برای ارائه سازگاری کامل در به روزرسانی های بعدی Parallels Desktop آغاز کنند. اولین نسخه پیش نمایش Insider مایکروسافت منتشر شد. اما عرضه آن بسیار پراهمیت بود. شامل تمام ویژگی های جدیدی که اواخر امسال به ویندوز 11 می آیند. مانند ادغام تیم های مایکروسافت یا پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید نبوده.

هیچ جزئیات مشخصی ارائه نشده است. اما Parallels گفته است که مطمئنا هر کاری را که ممکن است برای تحقق آن انجام می دهد. در رایانه های مک مبتنی بر Intel، کاربران می توانند بومی ویندوز را با استفاده از Boot Camp و همچنین از طریق مجازی سازی اجرا کنند. با این حال، اجرای ویندوز به صورت طبیعی از طریق Boot Camp دیگر در همه Mac سیلیکون اپل امکان پذیر نیست. تنها گزینه موجود مجازی سازی است.

هنگامی که اپل اولین مک ها را با پردازنده های ARM راه اندازی کرد. این شرکت موفق شد سودهای زیادی در عملکرد و کارایی بدست آورد. چه شما برنامه هایی را اجرا می کنید که به صورت محلی در ARM اجرا می شوند یا برنامه هایی که در ابتدا برای Mac با تراشه های Intel ساخته شده اند.

Parallels متخصص مجازی سازی

متخصص مجازی سازی Parallels برنامه های ارائه ویندوز 11 را که به تازگی منتشر شده است به مک تایید کرد. هرچند مشخص نیست که چه زمانی سازگاری با سیستم عامل جدید مایکروسافت ظاهر می شود. Parallels نتوانست یک بازه زمانی تخمینی برای راه اندازی ارائه دهد. فقط می گوید که مطمئناً تمام تلاش های ممکن را برای تحقق آن انجام می دهد.

ویندوز 11 با رابط کاربری تازه، گزینه های چند وظیفه ای جدید، پشتیبانی از اپلیکیشن اندروید، ادغام تیم های مایکروسافت و موارد دیگر برای اولین بار ارائه شد. Parallels اخیرا با پشتیبانی از تراشه M1 اپل، نرم افزار مجازی سازی Parallels Desktop خود را در آوریل به روز کرد. این مجموعه برای macOS Big Sur بهینه شده است. اگرچه Parallels در حال توسعه اصلاحات برای macOS Monterey آینده است.

در حال حاضر، کاربران می توانند به Boot Camp اپل مراجعه کنند. نمونه های بومی و مجازی ویندوز را در مک با تراشه اینتل اجرا کنند. وقتی اپل خطوط لپ تاپ و دسک تاپ خود را به Apple Silicon منتقل کند. این تغییر خواهد کرد و راه حل های مجازی سازی شخص ثالث را تنها گزینه در کوتاه مدت باقی می گذارد.


مایکروسافت چندی پیش در یک پست وبلاگ به بررسی امنیتی ویندوز ۱۱ پرداخت. اما به راستی ویندوز 11 چه مزایای امنیتی برای کاربران خود خواهد داشت؟ مایکروسافت چه پیشرفت هایی در این زمینه داشته است؟ چهت مطالعه بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم خبر زیر را حتما مطالعه نمایید و آن را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *