مایکروسافت مزایای امنیتی ویندوز 11 را اعلام کرد

در این خبر از رایانیوز می خواهیم به خبر اینکه مایکروسافت مزایای امنیتی ویندوز 11 را اعلام کرد، بپردازیم. مایکروسافت چندی پیش در یک پست وبلاگ به بررسی امنیتی ویندوز 11 پرداخت. در این پست مزایای امنیتی سیستم عامل جدید(ویندوز 11) خود را توضیح داد. همچنین اعلام کرد ویندوز 11 خطوط اساسی امنیتی را با الزامات امنیتی سخت افزار جدید، جداسازی مبتنی بر سخت افزار، رمزگذاری اثبات شده و قوی ترین محافظت مایکروسافت در برابر بدافزار افزایش می دهد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر مایکروسافت مزایای امنیتی ویندوز 11 را اعلام کرد همراه باشید.

محافظت دربرابر حملات پیشرفته

مایکروسافت می گوید ویندوز 11 امکان محافظت در برابر حملات پیشرفته را برای مشتریان آسان تر می کند. زیرا همه سیستم های ویندوز 11 با تراشه TPM 2.0 ارائه می شوند که به محافظت از کلیدهای رمزگذاری، اعتبار کاربر و سایر اطلاعات حساس در پشت یک مانع سخت افزاری کمک می کند. بنابراین بدافزارها و مهاجمان نمی توانند به آن داده ها دسترسی پیدا کنند یا دستکاری کنند.

مایکروسافت می گوید نیاز به TPM 2.0 با ارائه اعتماد به نفس داخلی، استاندارد امنیت سخت افزاری را افزایش می دهد. رایانه های شخصی آینده به این ریشه اعتماد سخت افزاری مدرن برای کمک به محافظت در برابر حملات رایج و پیچیده مانند باج افزار و حملات پیچیده تر از سوی دولت های ملی نیاز دارند.

TPM 2.0 همچنین یک ساختمان مهم برای تامین امنیت با Windows Hello و BitLocker است. به مشتریان کمک می کند از هویت و داده های خود بهتر محافظت کنند. علاوه بر این، برای بسیاری از مشتریان سازمانی، TPM ها با فراهم آوردن عنصری ایمن برای تایید سلامت دستگاه ها، به امنیت Zero Trust کمک می کنند.


برای آشنایی بیشتر با TPM و علت لزوم وجود آن برای نصب ویندوز 11 پیشنهاد می کنیم خبر زیر را از دست ندهید.


پشتیبانی از MAA

ویندوز 11 همچنین پشتیبانی از Azure Microsoft Azure Attestation (MAA) مبتنی بر Azure را ارائه می دهد. Zero Trust مبتنی بر سخت افزار را به خط مقدم امنیت می رساند. به مشتریان اجازه می دهد هنگام دسترسی به منابع حساس در ابر با مدیریت دستگاه های پشتیبانی شده. سیاست های Zero Trust را اعمال کنند. (MDM ها) مانند Intune یا در محل.

مزایای امنیتی ویندوز 11

حال بیایید به بخش بررسی مزایای امنیتی ویندوز 11 بپردازیم:

مزایای امنیتی ویندوز 11

1- افزایش خط مبنای امنیت

بالا بردن خط مبنای امنیت برای پاسخگویی به فضای تهدید در حال تکامل است. این نسل بعدی ویندوز با احتیاج به پردازنده های مدرن تر، با محافظتی مانند امنیت مبتنی بر مجازی سازی (VBS)، یکپارچگی کد محافظت شده توسط hypervisor (HVCI) و Secure Boot داخلی، امنیت پایه را افزایش داده. به صورت پیش فرض فعال می شود.

از هر دو بدافزارهای متداول، باج افزارها و حملات پیچیده تر است محافظت می کنئ. ویندوز 11 همچنین با نوآوری های امنیتی جدیدی مانند حفاظت از پشته که توسط سخت افزار برای سخت افزارهای پشتیبانی شده Intel و AMD پشتیبانی می شود. به محافظت فعالانه مشتریان ما از سواستفاده های روز صفر کمک می کند. نوآوری مانند پردازنده امنیتی Microsoft Pluton، هنگامی که توسط شرکای اکوسیستم ویندوز استفاده می شود. به افزایش قدرت اصول اساسی در قلب امنیت قوی Zero Trust کمک می کند.

2- رمزهای عبور

برای کمک به محافظت از اطلاعات خود، گذرواژه های Windows Hello را خاموش کنید. برای بنگاه های اقتصادی، Windows Hello for Business از مدل های استقرار بدون رمز عبور ساده برای دستیابی به وضعیت اجرا برای اجرا در عرض چند دقیقه پشتیبانی می کند.

این شامل کنترل دقیق روش های تایید اعتبار توسط سرپرستان فناوری اطلاعات می شود. در حالی که امنیت ارتباط بین ابزارهای ابری را برای محافظت بهتر از داده ها و هویت شرکت ها فراهم می کند. برای مصرف کنندگان، دستگاه های جدید ویندوز 11 از روز اول به طور پیش فرض بدون رمز عبور خواهند بود.

3- امنیت و بهره وری درجه یک

همه این مولفه ها در پس زمینه با هم کار می کنند. تا به امنیت کاربران کمک کنند بدون اینکه کیفیت، عملکرد یا تجربه را از بین ببرند. مجموعه جدیدی از الزامات امنیتی سخت افزاری همراه با این نسخه جدید ویندوز برای ایجاد بنیادی ساخته شده است. حتی در برابر حملات به دستگاه های دارای گواهینامه مقاوم تر است. ما می دانیم که این روش کار می کند. رایانه های شخصی با هسته امن دو برابر در برابر آلودگی به بدافزار مقاوم هستند.

4- امنیت و انطباق جامع.

خارج از جعبه پشتیبانی Microsoft Azure گواهی ویندوز 11 را قادر می سازد. شواهد اعتماد خود را از طریق تأیید ارائه دهد. که اساس سیاست های انطباق را تشکیل می دهد که سازمان ها می توانند درک درستی از وضعیت امنیتی واقعی خود داشته باشند. این سیاست های انطباق Azure Attestation هم هویت و هم سیستم عامل را تأیید می کنند. ستون فقرات جریان صفر اعتماد و دسترسی مشروط را برای حفاظت از منابع شرکتی تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *