رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۱۱

در این خبر از رایانیوز می خواهیم به خبر جذاب رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۱۱ بپردازیم. در روز گذشته بالاخره انتظار ها به پایان رسید. مایکروسافت از ویندوز 11 در یک رویداد آنلاین رونمایی کرد. این ویندوز تقریبا شش سال پس از معرفی ویندوز 10، که پرکاربردترین سیستم عامل رایانه در جهان است. بیش از 1.3 میلیارد دستگاه از آن استفاده می کنند، بالاخره رونمایی شد.

ویندوز، که بیش از 10 درصد درآمد مایکروسافت را نشان می دهد حتی با افزایش رشد شرکت با فروش خدمات ابری، در طی همه گیر شدن، مردم بیشتر در خانه ماندند. زمان بیشتری را با ویندوز 10 برای مدرسه، محل کار و بازی سپری کردند. مایکروسافت درآمد بیشتر ویندوز از رایانه های شخصی مصرفی را گزارش کرد. اما درآمد ایپ از مک نیز افزایش یافت. در طول این رویداد، مایکروسافت:

  • ویندوز 11 را رونمایی کرد که یک به روزرسانی رایگان خواهد بود و تعطیلات به پایان می رسد.
  • ویژگی های جدید Xbox به ویندوز 11 نشان داده شده است.
  • تغییرات بزرگی را در برنامه Microsoft Teams در ویندوز 11 نشان داد.
  • پشتیبانی از برنامه های اندروید از طریق Amazon Appstore در ویندوز 11
  • یک ضربه به اپل زد و گفت فروشگاه مایکروسافت جدید آن هزینه کمتری دارد.

با تیم رایانیتا در ادامه خبر رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۱۱ همراه باشید تا بیشتر به این خبر بپردازیم.

پشتیبانی ویندوز 11 از برنامه های اندرویدی از فروشگاه اپلیکیشن آمازون

مایکروسافت گفت ویندوز 11 از طریق فروشگاه برنامه آمازون از برنامه های اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد. این بدان معناست که برنامه های پرطرفداری که مردم قبلا در تلفن از آن ها استفاده می کردند. دقیقا در دسک تاپ، منوی start و موارد دیگر در دسترس خواهند بود.

اما، به ویژه ، فروشگاه اپلیکیشن آمازون برنامه های معروف اندرویدی گوگل مانند Gmail ، Maps و سایر سرویس های گوگل را ارائه نمی دهد. طبق جوانا استرن در وال استریت ژورنال، برای بارگیری این برنامه ها ابتدا باید وارد حساب آمازون خود شوید. هنوز هم، این می تواند برای تلاش های ویندوز مبتنی بر ARM مایکروسافت بسیار بزرگ باشد. زیرا این برنامه ها از قبل برای کار با پردازنده های تلفن همراه طراحی شده اند.

این شبیه نحوه پشتیبانی مکینتاش اپل است که با تراشه M1 جدید خود از برنامه های آیفون و آیپد پشتیبانی می کنند. این نشان می دهد که چگونه برنامه های تلفن همراه، که مردم در تمام طول روز از طریق تلفن های خود استفاده می کنند. به کامپیوترهای دسک تاپ ما در دو سیستم عامل اصلی، ویندوز 11 و macOS وارد می شوند.

افزودن ویژگی های Xbox را به ویندوز 11

مایکروسافت برخی از ویژگی ها را از کنسول های Xbox خود به ویندوز 11 آورده است. ویندوز 11 شامل HDR خودکار است که نور و رنگ را در بازی تنظیم می کند تا تصاویر زنده تر شوند. به بازی های پشتیبانی شده و تجهیزات مناسب نیاز دارد. مایکروسافت همچنین از ذخیره سازی مستقیم خبر داد که به شما امکان می دهد دنیای بازی های بزرگ با استفاده از هارد دیسک های سریع بارگیری شوند.
این شرکت همچنین در حال تبلیغ Xbox Game Pass اشتراک بازی این شرکت است.

تمرکز بیشتر بر روی شبکه های اجتماعی

مایکروسافت باعث می شود تیم ها در ویندوز 11 بیشتر شبیه شبکه های اجتماعی باشند. تیم های مایکروسافت، نرم افزار کنفرانس ویدئویی و گفتگوی شرکت، در حال دریافت یک به روزرسانی بزرگ است که آن را بیشتر شبیه یک برنامه پیام رسان در کل سیستم می داند.

در طول ارائه، مایکروسافت رابطی را نشان داد که گپ ها را در پنجره های مستقل قرار می دهد. مخاطبین مکرر به صورت بازشو در نوار شروع ظاهر می شوند. همچنین ویژگی های کنفرانس ویدیویی بیشتری دارد و به نظر می رسد آسان تر رفتن مستقیم به یک تماس ویدیویی مانند استفاده از FaceTime یا Messages در Mac است.


چندی پیش ریزر از مانیتور رپتور ۲۷ یک مانیتور حرفه ای گیمینگ رونمایی کرد که واقعا طراحی فوق العاده ای دارد. پشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این مانیتور جذاب خبر زیر را از دست ندید.


ویژگی های جدید در طراحی

علاوه بر رابط کاربری جدید ، که به وفور از شفافیت و سایه ها و ویژگی های جدید برای کاربران صفحه لمسی استفاده می کند ، یکی از اصلی ترین ویژگی های جدید UI ، همان چیزی است که مایکروسافت آن را Snap Layouts می نامد. که هنگام قرار گرفتن بر روی نمادی که به حداکثر خود می رسد. یک ویجت کوچک ظاهر می شود پنجره خود را به شما اجازه می دهد تا پنجره را به هر گوشه ای منتقل کنید. چیزی که قبلا شامل کشیدن پنجره به گوشه صفحه شما بود.که هنگام استفاده از چندین صفحه اغلب سخت بود.


یکی دیگر از ویژگی های مهم جدید این است که ویندوز 11 از ابتدا با تیم های داخلی ساخته شده است. هیچ رازی نیست که مایکروسافت در مورد تیم ها صعودی باشد. اخیرا نسخه مصرفی Teams را راه اندازی کرده است. بنابراین منطقی است که اکنون آن را به ویندوز 11 نیز عرضه کنید. شایان ذکر است که مایکروسافت هرگز اسکایپ را به ویندوز نیاورده است. بنابراین این یک تغییر کامل است. اما اساسا باعث می شود تیم ها Microsoft’s Facetime باشند.


اگر نسخه فاش شده ویندوز 11 را مشاهده کرده باشید. می دانید که ابزارک های وب یکی از ویژگی های جدید قابل مشاهده است. ویجت های ویندوز یک فید جدید و شخصی است که با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می شود. به شما محتوای سرپرستی ارائه می دهد. البته ابزارک ها چیز جدیدی نیستند و از بسیاری جهات حذف Live Tiles را در منوی شروع جبران می کنند. آن ها همچنین به توسعه دهندگان بوم جدیدی برای اطلاعات سطح برنامه هایشان می دهند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *