ویژگی جستجو چندگانه گوگل

در این مقاله از رایانیتا می خواهیم به ویژگی جستجو چندگاه گوگل بپردازیم. بخشی از تلاش های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. به تازگی گوگل شروع به ارائه یک ویژگی جستجوی جدید کرد. ویژگی که به کاربران امکان می دهد اطلاعات را با استفاده از متن و تصویر به طور همزمان جستجو کنند.

همانطور که مدیرعامل گوگل اخیرا اعلام کرد. ویژگی جدید جستجو چندگانه بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی جهت ایجاد تجربیات اطلاعاتی واقعا محاوره‌ای، چندوجهی و شخصی است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله ویژگی جستجو چندگانه گوگل همراه باشید.


افزونه های reading list کروم ابزاری مفید جهت بهره وری است. به شما امکان می دهد صفحات وب را برای خواندن بعدا خود سازماندهی و ذخیره کنید. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با بهترین آن ها حتما سری به مقاله زیر بزنید.


جستجو چندگانه

قابلیت جستجو چندگانه در گوگل لنز که ابزاری جهت تشخیص تصویر از طریق برنامه گوگل قابل دسترسی است، تعبیه شده است. در حال حاضر، این ویژگی به صورت بتا برای کاربران آمریکایی که با متن انگلیسی جستجو می کنند در دسترس است. به علاوه برای جستجو خرید طراحی شده است.

به عنوان مثال کاربری می تواند از یک لباس نارنجی اسکرین شات بگیرد و سبز را به درخواست خود اضافه کند. تا سعی کند همان لباس را در آن رنگ پیدا کند. همچنین برای جستجوهای غیرتجاری نیز مفید است. مثلا یک کاربر می تواند از یک گیاه رزماری عکس بگیرد و عبارت دستورالعمل های مراقبت را اضافه کند. تا بفهمد چگونه از گیاه جدید خود باید مراقبت کند.

برای استفاده از این ویژگی، برنامه گوگل خود را باز کنید. روی نماد دوربین لنز ضربه بزنید و سپس یک اسکرین شات را جستجو کنید یا یک عکس جدید بگیرید. سپس، انگشت خود را به بالا بکشید و روی دکمه «+ افزودن به جستجوی خود» ضربه بزنید تا متن اضافه شود.

گوگل اعلام کرده است که در حال بررسی راه هایی است که می توان این ویژگی را با MUM (Multitask Unified Model)، آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل، بهبود بخشید. همچنین این غول فناوری اخیرا نحوه استفاده از MUM و سایر مدل‌های هوش مصنوعی را برای ارائه موثرتر اطلاعات در مورد کمک‌های بحران به افرادی که در جستجو کمک هستند به اشتراک گذاشته است.

جستجو-چندگانه

در سال 2022، گوگل بر توسعه دانش و محصولات اطلاعاتی خود، از جمله جستجو، نقشه‌ها و یوتیوب تمرکز خواهیم کرد تا حتی مفیدتر باشیم. سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی کلیدی خواهد بود و به بهبود رابط‌های مکالمه مانند Assistant ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *